Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin graaviloheen vahingossa sokerin ennen suolaa. Vaikuttaako graavautumisaikaan?

Vierailija
29.03.2018 |

En yhtään muistanut että suola piti laitaa ensin, kun ulkomuistista graavasin. Graavaanko nyt normaalilla ajalla 12-18 tuntia vai pitääkö aikaa lisätä? Kyseessä on sula, suoraan vakuumista otettu lohipala, ei pakastettu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissasi?

Vierailija
2/18 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä vakuumipakattuja ole edes terveellistä graavata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ny sokeria graaviin sotkee?

Varmaan myös sitä mieltä että etikka kuuluu suolakurkkuihin.

Mut ei pitäis vaikuttaa merkittävästi.

Vierailija
4/18 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni sokerimäärä kuuluu kyllä graavaukseen.  AP:lle : ei mitään väliä missä järjestyksessä menevät :D

5/18 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki..?

Vierailija
6/18 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen laittanut sokerin ensin ja erinomaista on tullut.

Vierailija
7/18 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyhhhh vakuumilohta graavattuna. Sama onko suolat vai sokerit ensin. Älä vaan kellekään tarjoa.

Vierailija
8/18 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki..?

Ainakin meidän suvussa on aina tarjottu vain suolalla kyllästettyä. Ei niin väliä, kun ei raaka kala oo juttujani.

Vierailija
9/18 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi? -ap

Vierailija
10/18 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi? -ap

Raaka kala kuten graavattu, suolattu ja sushi pitäisi aina syödä mahdollisimman tuoreena. Vakuumiin pakattu on ehkä kiertänyt puoli maailmaa, jos on kuskattu ensin Norjasta Kiinaan leikattavaksi ja tuotu sieltä pakattuna Suomeen.

Suolakalalla ja graavikalalla on vissi ero, ja se on juuri sokerihitunen,

Millä tavalla ap ajatteli sillä olevan jotain merkitystä,  kumpi niistä on ensin ripoteltu kalan päälle? Eihän siihen mitään paksua  kerrosta tule kummastakaan, vaan kumpikin sulaa samalla tavalla kalan pintaan.

Ap on varmaan niitä, jotka noudattavat muutenkin kaikkia ohjeita orjallisesti, eikä voi käyttää Pirkkaa jos ohjeessa sanotaan Sunnuntai-merkkistä.

Vierailija
11/18 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vakuumipakattu kelpaa kuin paistettavaksi tai uuniloheksi. Itse ostan aina kokonaisen lohen tai kirjolohen. Nyt on lohen toinen file graavautumassa, toisesta osa susheiksi ja osa paistinpannulle, perkeistä kalakeittoa.

Vierailija
12/18 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten järjestyksellä voisi olla väliä? Kala on kuitenkin suolassa sen verran pitkään, että suolat ja sokerit liukenee kalan pinnalle.

Itse laitan aina sokerin ensin, koska sitä tulee vähemmän, niin määrä ja ripottelun tasaisuus on helmpi arvioida puhtaan kalan pinnalta.

Vierailija
13/18 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vakuumipakattu kelpaa kuin paistettavaksi tai uuniloheksi. Itse ostan aina kokonaisen lohen tai kirjolohen. Nyt on lohen toinen file graavautumassa, toisesta osa susheiksi ja osa paistinpannulle, perkeistä kalakeittoa.

Olen graavannut vakuumipakattujakin, mutta en punalaputettua, jossa on päiväys menossa.

Vakumipakattuina ne lohet tulee sinne irtomyyntitiskiinkin.

Vierailija
14/18 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen graavannut vakuumipakattujakin, mutta en punalaputettua, jossa on päiväys menossa.

Älä yleistä! Kokonaiset tuoreet kalat tulevat yleensä jäähileessä samoin osa fileistä. Ennen ostoa kannattaa kysyä, onko kala purettu vakuumista, jo asia epäilyttää.

Vierailija
15/18 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita ikinä sokeria graaviloheen. Tosi hyvää graavia tulee.

16/18 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita ikinä sokeria graaviloheen. Tosi hyvää graavia tulee.

Silloin se ei ole graavilohta vaan suolakalaa. Hyvää toki tuokin on.

Vierailija
17/18 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vakuumipakatusta lohesta on tullut hyvän makuista graavilohta, en erota makua tuoreesta. Täytyy olla sairaalloisen tarkka makuaisti jos makueron muka erottaa. Onhan valmis graavilohi kaupassakin fileoituna vakuumissa. Ja kalatiskin lohet on valitettavan usein otettu myös vakuumista ja voivat olla jopa vanhempia kuin se vakuumilohi, josta näkee päiväyksen.

Vierailija
18/18 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko sinä jonkun joka aamu aukovan kaupassa kymmeniä vakuumipakkauksia ja kantavan  kalat tiskiin? No ei, ne vakuumit viedään suoraan myyntiin, ja kalatiskiin otetaan kalat sellaisista valkoisista styrox-laatikoista jäähileestä.

En tietenkään voi mennä vannomaan, ettei jossakin oteta vakuumista. Mutta siksi ostankin vain ilmiselvästi tuoretta, kokonaista kalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän