Dubaista kadonnut Tiina puhuu vihdoin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005623877.html
Tällainen "ihana" kaupunki se Dubai on. Enpä aio kyllä matkustaa enää tuonne.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi todellakin aiheellista ryhtyä boikotoimaan Dubaita. Kuka sinne kehtaa mennä enää lomareissulle tuollaisen selkkauksen ja ihmisoikeusloukkauksen jälkeen?
Intia samantien boikottiin. Tiina seurueineen siepattiin Intiassa ja mukana sieppauksessa oli myös Intian sotilaita. Intialla läheiset välit Arabiemiraattien kanssa. Vasta pidettiin pippalot hyvien välien kunniaksi. Dubaita moralisoivat hipit matkustavat hyvällä omallatunnolla joogaamaan Intiaan..
Pysytään asiassa, olit hippi tai törröhuuli-tyrkky.
Totta että Intian puolella tämä kaappaus tapahtui, mutta kukaan ei tiedä ovatko nämä olleet sheikin miehiä vai intialaisia.
Ei sulla lanttu leikkaa? Jos hyökkäys tapahtui Intian aluevesillä, on satavarmaa että Intian rannikkovartiosto oli hommassa osallisena. Heidän osaltaan Geneven sopimusta ja muita kv-lakeja rikottiin rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks missään muualla maailman kolkassa ei poljeta ihmisoikeuksia..
Olen menossa Dubaihin töihin koska Suomessa ei arvosteta osaamistani enkä löydä täältä töitä. Suomessa suhteilla on suuri merkitys eikä minulla ole täällä suhteita.
Voi kun olet naivi. Yllätyt pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa Dubaihin töihin koska Suomessa ei arvosteta osaamistani enkä löydä täältä töitä. Suomessa suhteilla on suuri merkitys eikä minulla ole täällä suhteita.
Miten tuo kirjoittaja mielestäsi on naiivi? Töihin mennään sinne mistä töitä saadaan.
Saammekohan koskaan tietää mitä tapahtui Latifalle? Hiljaa on lehdistökin ollut asiasta Herve Jaubertin ja Tiinan löytymisen jälkeen, melkein kuin kukaan ei yrittäisikään selvittää missä prinsessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi todellakin aiheellista ryhtyä boikotoimaan Dubaita. Kuka sinne kehtaa mennä enää lomareissulle tuollaisen selkkauksen ja ihmisoikeusloukkauksen jälkeen?
Intia samantien boikottiin. Tiina seurueineen siepattiin Intiassa ja mukana sieppauksessa oli myös Intian sotilaita. Intialla läheiset välit Arabiemiraattien kanssa. Vasta pidettiin pippalot hyvien välien kunniaksi. Dubaita moralisoivat hipit matkustavat hyvällä omallatunnolla joogaamaan Intiaan..
Totta että Intian puolella tämä kaappaus tapahtui, mutta kukaan ei tiedä ovatko nämä olleet sheikin miehiä vai intialaisia.Ei sulla lanttu leikkaa? Jos hyökkäys tapahtui Intian aluevesillä, on satavarmaa että Intian rannikkovartiosto oli hommassa osallisena. Heidän osaltaan Geneven sopimusta ja muita kv-lakeja rikottiin rajusti.
Osallisena kyllä, mutta ei pääjehuna. Olen käynyt Intiassa, mutta Dubaihin en matkustaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo kirjoittaja mielestäsi on naiivi? Töihin mennään sinne mistä töitä saadaan.
Mene sinäkin niin saadan pahimmat luuserit ulos Suomesta :)
Vierailija kirjoitti:
Saammekohan koskaan tietää mitä tapahtui Latifalle? Hiljaa on lehdistökin ollut asiasta Herve Jaubertin ja Tiinan löytymisen jälkeen, melkein kuin kukaan ei yrittäisikään selvittää missä prinsessa on.
Ei tarvitse selvittää missä on. Hänet vietiin myös takaisin Dubaihin. Edelleen se Detained in Dubai ajaa hänen asiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä jossain joka joka ei tiennyt miten tuolla poljetaan ihmisoikeuksia? Olen ajatellut että sinne matkustavia vaan ei kiinnosta.
Tässä maailmassa on yllättävän itsekästä ja muuten vaan urpoa porukkaa. Itse en halua edes lähipiiriini mitään Dubai-reissaajia - kertoo ihmisestä nimittäin kaiken tarpeellisen.
No tämä Tiina esim. on asunut melkein 20 v Dubaissa ja ihan takuulla on kuullut ja tiennyt noista räikeistä ihmisoikeusrikkomuksista. Mutta on viihtynyt siellä niin pitkään kuitenkin ja hänellä päällimmäinen huoli näytti olevan jonkun yltäkylläisyydessä elävän prinsessan elämä (ja juu tiedän, että prinsessan elämä oli rajoitettua, mutta tuskin tuolla päin maailmaa sillä orjan asemassa olevalla köyhyydessä elävällä ihmisellä on yhtään sen vapaanpaa, päinvastoin..).
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005623877.html
Tällainen "ihana" kaupunki se Dubai on. Enpä aio kyllä matkustaa enää tuonne.
Ei teidän tarvitse matkustaa Dubaihin, kun jo äänestämällä olette tuomassa tuota isIam kulttuuria tänne Suomeen.
Totta että Intian puolella tämä kaappaus tapahtui, mutta kukaan ei tiedä ovatko nämä olleet sheikin miehiä vai intialaisia.[/quote]
Ei sulla lanttu leikkaa? Jos hyökkäys tapahtui Intian aluevesillä, on satavarmaa että Intian rannikkovartiosto oli hommassa osallisena. Heidän osaltaan Geneven sopimusta ja muita kv-lakeja rikottiin rajusti.[/quote]
Osallisena kyllä, mutta ei pääjehuna. Olen käynyt Intiassa, mutta Dubaihin en matkustaisi.[/quote]
No eikös se Tiina nimenomaan sanonut, että osa hyökkääjistä oli Intian rannikkovartiostoa. Ja tuolla päin maailmaa pyyhitään p*****ä noilla Geneven sun muilla sopimuksilla. Ei siellä päde samat säännöt, kuin sivistyneissä länsimaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä jossain joka joka ei tiennyt miten tuolla poljetaan ihmisoikeuksia? Olen ajatellut että sinne matkustavia vaan ei kiinnosta.
Tässä maailmassa on yllättävän itsekästä ja muuten vaan urpoa porukkaa. Itse en halua edes lähipiiriini mitään Dubai-reissaajia - kertoo ihmisestä nimittäin kaiken tarpeellisen.
Minä taas matkustelen missä huvittaa, myös Dubaissa.
Boikottinne eivät vaikuta niin mihinkään.
Mikä siinäkin maassa kiehtoo? Vaikuttaa aivokuolleille suunnitellulta lomakohteelta.
Kerran olen käynyt enkä toista kertaa menisi. Tylsin paikka missä olen eläissäni käynyt, en tosiaan ymmärrä mikä sinne vetää jopa kerta toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Dubaihan pysyy pystyssä vain sen takia, että sitä pyöritetään näillä sadoilla tuhansilla köyhillä siirtolaisilla, jotka työskentelevät orjapalkalla kehnoissa olosuhteissa ja tekevät ne raskaimmat ja paskaisimmat työt, jotka ei omalle väelle kelpaa. Jos kaikki siirtolaiset häipyisivät kuka pyyhkisi silloin sheikin ali hassanin ..erseen kultaisella vessapaperilla?
Jossittelusi ei johda mihinkään.
Aina on uusia tulijoita kun joku lähtee pois.
Ja miten tuo eroaa meidän toiminnastamme edes? Enhän minäkään likaa käsiäni kun vaihdatan autooni renkaat tai mökillä paskakaivo pitää tyhjentää. Teetän muilla kaikki likaiset/raskaat/vaaralliset duunit ihan täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Dubaihan pysyy pystyssä vain sen takia, että sitä pyöritetään näillä sadoilla tuhansilla köyhillä siirtolaisilla, jotka työskentelevät orjapalkalla kehnoissa olosuhteissa ja tekevät ne raskaimmat ja paskaisimmat työt, jotka ei omalle väelle kelpaa. Jos kaikki siirtolaiset häipyisivät kuka pyyhkisi silloin sheikin ali hassanin ..erseen kultaisella vessapaperilla?
Jep. Kai noilla kunkuilla on varaa pelleillä, kun koko kansantalous menee, jonkun pieni tavaraisen äijän egon kohotukseen.
Unohdit sanoa että kunkku on läski.
Sillä olisi maailma parantunut taas hiukan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini oli töissä Dubaissa. En tiennytkään että tuotantotalouden diplomi-insinöörit ovat niitä pahimpia luusereita... :)
Kerronkin tämän hänelle kun seuraavan kerran tavataan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tuo eroaa meidän toiminnastamme edes? Enhän minäkään likaa käsiäni kun vaihdatan autooni renkaat tai mökillä paskakaivo pitää tyhjentää. Teetän muilla kaikki likaiset/raskaat/vaaralliset duunit ihan täällä Suomessa.
Ei sulla kyllä paljon ole tietoa asioista..elä ees viiti verrata suomen hyviä oloja dubain työläisten oloihin! Täällä on työehtosopimukset, palkat maksetaan tes:n mukaan, lomat kertyy, liitot auttaa jos joudut pulaan. Hävytöntä vähätellä näitä upeita saavutettuja etuja ja verrata suomalaista duunaria dubain siirtolaiseen. Sinä et dubain siirtolaisen kurjuudesta tiedä mitään. Minä sen sijaan tiedän kun olen maassa asunut ja ystävystynyt monen siirtolaisen kanssa ja kuullut heidän tarinoitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini oli töissä Dubaissa. En tiennytkään että tuotantotalouden diplomi-insinöörit ovat niitä pahimpia luusereita... :)
Paska vetää paskaa puoleensa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä Tiina esim. on asunut melkein 20 v Dubaissa ja ihan takuulla on kuullut ja tiennyt noista räikeistä ihmisoikeusrikkomuksista. Mutta on viihtynyt siellä niin pitkään kuitenkin ja hänellä päällimmäinen huoli näytti olevan jonkun yltäkylläisyydessä elävän prinsessan elämä (ja juu tiedän, että prinsessan elämä oli rajoitettua, mutta tuskin tuolla päin maailmaa sillä orjan asemassa olevalla köyhyydessä elävällä ihmisellä on yhtään sen vapaanpaa, päinvastoin..).
No jos puolustat ihmisoikeuksia, miksi sinusta Latifalla ei olisi samoja ihmisoikeuksia kuin köyhällä siirtotyöläisellä? Jos isä on rikas diktaattori, sekö riistää mielestäsi ihmisoikeudet Latifalta, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska vetää paskaa puoleensa :)
Oikeesti: mene hoitoon! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla kyllä paljon ole tietoa asioista..elä ees viiti verrata suomen hyviä oloja dubain työläisten oloihin! Täällä on työehtosopimukset, palkat maksetaan tes:n mukaan, lomat kertyy, liitot auttaa jos joudut pulaan. Hävytöntä vähätellä näitä upeita saavutettuja etuja ja verrata suomalaista duunaria dubain siirtolaiseen. Sinä et dubain siirtolaisen kurjuudesta tiedä mitään. Minä sen sijaan tiedän kun olen maassa asunut ja ystävystynyt monen siirtolaisen kanssa ja kuullut heidän tarinoitaan.
En suoraan verrannutkaan, periaatteellisella tasolla vaan.
Miksi noille siirtolaisille pitäisi edes tarjota enemmän kuin välttämätön -maassa maan tavalla. Ei heidän kotimaissaan ole yhtään sen paremmat olot, päinvastoin. Jollain rakennusmiehellä onvarmasti kuuma ja raskas työ, hotelleissa taas leppoisat oltavat kotikylään verrattuna.
Ei ne välitä yhtään.