Dubaista kadonnut Tiina puhuu vihdoin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005623877.html
Tällainen "ihana" kaupunki se Dubai on. Enpä aio kyllä matkustaa enää tuonne.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä jossain joka joka ei tiennyt miten tuolla poljetaan ihmisoikeuksia? Olen ajatellut että sinne matkustavia vaan ei kiinnosta.
Tässä maailmassa on yllättävän itsekästä ja muuten vaan urpoa porukkaa. Itse en halua edes lähipiiriini mitään Dubai-reissaajia - kertoo ihmisestä nimittäin kaiken tarpeellisen.
No tämä Tiina esim. on asunut melkein 20 v Dubaissa ja ihan takuulla on kuullut ja tiennyt noista räikeistä ihmisoikeusrikkomuksista. Mutta on viihtynyt siellä niin pitkään kuitenkin ja hänellä päällimmäinen huoli näytti olevan jonkun yltäkylläisyydessä elävän prinsessan elämä (ja juu tiedän, että prinsessan elämä oli rajoitettua, mutta tuskin tuolla päin maailmaa sillä orjan asemassa olevalla köyhyydessä elävällä ihmisellä on yhtään sen vapaanpaa, päinvastoin..).
No jos puolustat ihmisoikeuksia, miksi sinusta Latifalla ei olisi samoja ihmisoikeuksia kuin köyhällä siirtotyöläisellä? Jos isä on rikas diktaattori, sekö riistää mielestäsi ihmisoikeudet Latifalta, miksi?
No voi jeesus sentään... Sulla taitaa sisälukutaito olla tooodella hukassa. En ole sanonut sanallakaan, ettei Latifalla saisi olla ihmisoikeuksia, vaan että on siellä varmasti muitakin, joiden olot ovat vielä pahemmat kuin tällä Latifalla, eikä heillä ole niitä ihmissoikeuksia senkään vertaa. Mutta näinkö Tiinaa on minkään vertaa kiinnostanut yleisesti nuo ihmisoikeusrikkomukset? Epäilen, kun on vuosia siellä viihtynyt asumassakin. Eri asia, jos on siellä asuessaan jotenkin yrittänyt jonkinlaisella hyväntekeväisyystyöllä auttaa noita heikompiosaisia, mutta tuskin tuolla edes on mahdollista avustaa jotain siirtolaisia yms.
Pyramiiditkin on rakennettu orjilla. Ihmismieli.
Niitä ei paljon tiina kiinnosta. Mitä tiina voi saada aikaiseksi lausunnoillaan? Kyllä faktat on tiedossa jokaisella, mutta kuten p_korea asioille ei tehdä mitään syystä tai toisesta. Nämäkin saavat yhtä lailla rellestää.
Jos uhka ois ollut todellinen tiina ois pysynyt hiljaa eikä ainakaan mainostanut palanneensa iisalmelle.
15min of fame on niin jännä juttu kerrottavana, katsokas.
Kyllä menen tänä vuonna jälleen Dubaihin. En kaveraa paikallisten kanssa.
Vietän aurinkoista lomaa. Tähänkin mennessä kaikki on sujunut loistavasti.
Maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi todellakin aiheellista ryhtyä boikotoimaan Dubaita. Kuka sinne kehtaa mennä enää lomareissulle tuollaisen selkkauksen ja ihmisoikeusloukkauksen jälkeen?
Intia samantien boikottiin. Tiina seurueineen siepattiin Intiassa ja mukana sieppauksessa oli myös Intian sotilaita. Intialla läheiset välit Arabiemiraattien kanssa. Vasta pidettiin pippalot hyvien välien kunniaksi. Dubaita moralisoivat hipit matkustavat hyvällä omallatunnolla joogaamaan Intiaan..
Pysytään asiassa, olit hippi tai törröhuuli-tyrkky.
Totta että Intian puolella tämä kaappaus tapahtui, mutta kukaan ei tiedä ovatko nämä olleet sheikin miehiä vai intialaisia.Ei sulla lanttu leikkaa? Jos hyökkäys tapahtui Intian aluevesillä, on satavarmaa että Intian rannikkovartiosto oli hommassa osallisena. Heidän osaltaan Geneven sopimusta ja muita kv-lakeja rikottiin rajusti.
Osallisena kyllä, mutta ei pääjehuna. Olen käynyt Intiassa, mutta Dubaihin en matkustaisi.
Tekopyhin ja kaksinaismoralistisin kommentti tähän mennessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Dubaihan pysyy pystyssä vain sen takia, että sitä pyöritetään näillä sadoilla tuhansilla köyhillä siirtolaisilla, jotka työskentelevät orjapalkalla kehnoissa olosuhteissa ja tekevät ne raskaimmat ja paskaisimmat työt, jotka ei omalle väelle kelpaa. Jos kaikki siirtolaiset häipyisivät kuka pyyhkisi silloin sheikin ali hassanin ..erseen kultaisella vessapaperilla?
Jossittelusi ei johda mihinkään.
Aina on uusia tulijoita kun joku lähtee pois.
Ja miten tuo eroaa meidän toiminnastamme edes? Enhän minäkään likaa käsiäni kun vaihdatan autooni renkaat tai mökillä paskakaivo pitää tyhjentää. Teetän muilla kaikki likaiset/raskaat/vaaralliset duunit ihan täällä Suomessa.
Ei sulla kyllä paljon ole tietoa asioista..elä ees viiti verrata suomen hyviä oloja dubain työläisten oloihin! Täällä on työehtosopimukset, palkat maksetaan tes:n mukaan, lomat kertyy, liitot auttaa jos joudut pulaan. Hävytöntä vähätellä näitä upeita saavutettuja etuja ja verrata suomalaista duunaria dubain siirtolaiseen. Sinä et dubain siirtolaisen kurjuudesta tiedä mitään. Minä sen sijaan tiedän kun olen maassa asunut ja ystävystynyt monen siirtolaisen kanssa ja kuullut heidän tarinoitaan.
En suoraan verrannutkaan, periaatteellisella tasolla vaan.
Miksi noille siirtolaisille pitäisi edes tarjota enemmän kuin välttämätön -maassa maan tavalla. Ei heidän kotimaissaan ole yhtään sen paremmat olot, päinvastoin. Jollain rakennusmiehellä onvarmasti kuuma ja raskas työ, hotelleissa taas leppoisat oltavat kotikylään verrattuna.
Sepä se kun eivät monet heistä saa edes sitä välttämättömintäkään. Ota kuule asioista ensin selvää ja puhu sitten. Yleensä ne jotka tietävät vähiten viisastelevat eniten ja se näkyy pätevän sinunkin kohdallasi.
Käsittääkseni valtaosa asuu työnantajan tarjoamassa joukkomajoituksessa. Työmatkat hoituvat busseilla joita siellä näin joka paikassa kulkevan jatkuvana virtana.
Voitaneen olettaa että heille tarjotaan myös ruokaa ja juotavaa -muutenhan he kupsahtaisivat pois hyvinkin pian.
Vapaapäiviä ja lomia tuskin on. Ja miksi pitäisikään kun kerran rahaa ansaitsemaan on tultu.
Edelleenkin nuokin alkeelliset olot voittavat kotimaan paljon ankeammat olot.
Riittää minulle, en todellakaan tunne huonoa omaatuntoa.
Valtavassa bisneksessä on aina väärinkäytöksiä, ei sitä voi kieltää. Ja sekö olisi syy jättää matkustamatta? Ehei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks missään muualla maailman kolkassa ei poljeta ihmisoikeuksia..
Olen menossa Dubaihin töihin koska Suomessa ei arvosteta osaamistani enkä löydä täältä töitä. Suomessa suhteilla on suuri merkitys eikä minulla ole täällä suhteita.
Voi kun olet naivi. Yllätyt pahasti.
Miten tuo kirjoittaja mielestäsi on naiivi? Töihin mennään sinne mistä töitä saadaan.
Mene sinäkin niin saadan pahimmat luuserit ulos Suomesta :)
Kaverini oli töissä Dubaissa. En tiennytkään että tuotantotalouden diplomi-insinöörit ovat niitä pahimpia luusereita... :)
Kerronkin tämän hänelle kun seuraavan kerran tavataan!
Paska vetää paskaa puoleensa :)
Oletpa katkera. Kommenteista päätellen et kuulu eliittiin sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Pyramiiditkin on rakennettu orjilla. Ihmismieli.
Niitä ei paljon tiina kiinnosta. Mitä tiina voi saada aikaiseksi lausunnoillaan? Kyllä faktat on tiedossa jokaisella, mutta kuten p_korea asioille ei tehdä mitään syystä tai toisesta. Nämäkin saavat yhtä lailla rellestää.
Jos uhka ois ollut todellinen tiina ois pysynyt hiljaa eikä ainakaan mainostanut palanneensa iisalmelle.
15min of fame on niin jännä juttu kerrottavana, katsokas.
Tuo tieto orjista pyramidien rakentajina on kumottu.
Kuvitelmasi että sinulle tuntematon henkilö haluaa vain julkisuuteen ei perustuu tietoihin eikä järkevään analyysiin vaan pelkästään kertoo siitä, että sun pienessä mielessä yhdistyy jostain syystä stereotyyppisesti "Dubai" ja "julkisuus".
Puhut siis puppua.
Pohjois-Koreassa ja Syyriassa on asiat ihmisillä todella huonosti.
Jostain kumman syystä nämä maailmanparantajat unohtavat tuollaiset maat aktiivisesti, vuodesta toiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi todellakin aiheellista ryhtyä boikotoimaan Dubaita. Kuka sinne kehtaa mennä enää lomareissulle tuollaisen selkkauksen ja ihmisoikeusloukkauksen jälkeen?
Bloggaaja Mungolaiffi ainakin ramppaa siellä, varmaan kaksi kertaa ollut tänä vuonna jo. Blingihoukutus ja Chanelin merkkilaukut varmaan saavat aikaan sen että pakko käydä?
Monet sivistyneet ihmiset sentään pitää tuota ulkomaita myöten ihan naurettavana WT-kohteena ja feikkikulissipaikkana, joten vaikuttaa siltä ettei siellä enää käy kuin venäläiset ja suomalaiset.
Onhan meillä myös Jenni, yksi Suomen seuratuimpia bloggareita joka ihan asuu siellä ja tekee töitä. Onko hän ottanut kantaa maan ihmisoikeustilanteeseen? Tai Mungo? Olisi kiva lukea heidän kommenttejaan asiasta, kun heillä kuitenkin on sitä vaikutusvaltaa aika paljon.
Jenni ja Mungo saavat prinsessan yhdellä blogikirjoituksella vapaaksi 😂. Mungo sitäpaitsi reissasi Dubain turisminedistämiskeskuksen piikkiin, loppuu sponssit jos ruokkivaa kättä puree.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä jossain joka joka ei tiennyt miten tuolla poljetaan ihmisoikeuksia? Olen ajatellut että sinne matkustavia vaan ei kiinnosta.
Tässä maailmassa on yllättävän itsekästä ja muuten vaan urpoa porukkaa. Itse en halua edes lähipiiriini mitään Dubai-reissaajia - kertoo ihmisestä nimittäin kaiken tarpeellisen.
No tämä Tiina esim. on asunut melkein 20 v Dubaissa ja ihan takuulla on kuullut ja tiennyt noista räikeistä ihmisoikeusrikkomuksista. Mutta on viihtynyt siellä niin pitkään kuitenkin ja hänellä päällimmäinen huoli näytti olevan jonkun yltäkylläisyydessä elävän prinsessan elämä (ja juu tiedän, että prinsessan elämä oli rajoitettua, mutta tuskin tuolla päin maailmaa sillä orjan asemassa olevalla köyhyydessä elävällä ihmisellä on yhtään sen vapaanpaa, päinvastoin..).
No jos puolustat ihmisoikeuksia, miksi sinusta Latifalla ei olisi samoja ihmisoikeuksia kuin köyhällä siirtotyöläisellä? Jos isä on rikas diktaattori, sekö riistää mielestäsi ihmisoikeudet Latifalta, miksi?
No voi jeesus sentään... Sulla taitaa sisälukutaito olla tooodella hukassa. En ole sanonut sanallakaan, ettei Latifalla saisi olla ihmisoikeuksia, vaan että on siellä varmasti muitakin, joiden olot ovat vielä pahemmat kuin tällä Latifalla, eikä heillä ole niitä ihmissoikeuksia senkään vertaa. Mutta näinkö Tiinaa on minkään vertaa kiinnostanut yleisesti nuo ihmisoikeusrikkomukset? Epäilen, kun on vuosia siellä viihtynyt asumassakin. Eri asia, jos on siellä asuessaan jotenkin yrittänyt jonkinlaisella hyväntekeväisyystyöllä auttaa noita heikompiosaisia, mutta tuskin tuolla edes on mahdollista avustaa jotain siirtolaisia yms.
Sullä se lukutaito on hukassa, kun et lue mitä ITSE kirjoitat! Lue tuo tummennettu ihan ajatuksella: Jos nainen on vankina ja kidutettavana oman isänsä ja sukunsa toimesta, miten paljon huonommin voi asiat olla?
Älä siis puhu puppua.
Lisäksi unohdat että turistin ja paikalla asuvan välillä on suuri ero. Turisti tulee ja menee, ei tajua paikallisesta elämästä mitään. Sen sijaan siellä asuva länsimainen on usein etuoikeutetussa tilanteessa, jossa voi auttaa paikallisia ja myös siirtotyöläisiä. Dubaissakin moni siirtotyöläinen haluaa esim. työskennellä länsimaisten palvelijoina mielummin kuin paikallisten, koska kohtelu on inhimillistä. Ja Tiinakin on ruvennut oman henkensä uhalla auttamaan erästä paikallista ihmistä, joka sattuu nyt vaan olemaan nainen ja varakkaasta perheestä (toisaalta nämähän ovat juuri ne syyt miksi häntä on pidetty vankina ja kidutettu).
Sinuna en lähtisi arvostelemaan ketään, kun et mistään tiedä ja ymmärrä. Länsimaisten etuoikeuden voi kääntää myös välineeksi jolla voi auttaa muita. Itse olen Lähi-idässä asuessani pelastaanut ainakin yhden ihmisen hengen. Se ei vaatinut minulta henkeni laittamista vaaraan eikä mitään suuria uhrauksia, ihan vain sen, että avasin suuni ja nostin esiin epäkohdan, josta paikalliset vaikenivat. Ja koska olin länsimainen, asia otettiinkin vakavasti.
Asiat eivät ole mustavalkoisia ja mun mielestä myös turismi Dubaihin on hyvä juttu, jos turistit alkavat seurata asioita avoimin silmin ja kommentoida niitä, vaatia että saavat palvelua joka on tuotettu ihmismäisesti jne... Pitää muistaa, että arabimaissa maine ja kunnia, eli että asiat näyttävät hienoilta, ovat tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Koreassa ja Syyriassa on asiat ihmisillä todella huonosti.
Jostain kumman syystä nämä maailmanparantajat unohtavat tuollaiset maat aktiivisesti, vuodesta toiseen...
Harva kuitenkin matkustaa näihin maihin turistina. Mutta ei kenenkään tarvitse ihmisoikeuksista välittää, mutta kummasti tulee niitä ikävä kun on tilanteessa jossa niitä ei itsellä ole. Täällä av-mammat pystyvät samastumaan asiaan Tiinan kautta, koska hän on blondi ja blondeille kuuluu aina ihmisoikeudet. Ja hänellehän ei edes käynyt mitään, henki ja terveys säästyi. Tulee vaan liian lähelle ajatella että itsellekin voisi käydä jotain, vaikka olisi itse tukenut tuollaista hallintoa rahoillaan.
Täällä vouhkataan kovasti, että pitää poikotoida sitä ja tätä maata, mutta eipä taitaisi olla enää montaa maata maailmassa, joihin voisi matkustaa, jos ihmisoikeuksien rikkomukset sen matkustelun sanelisivat. Taitaisi jäädä ainoastaan pohjoismaat matkusteluun sen perusteella...
Ja jos aletaan kunnolla saivartelemaan, niin ihan täällä kotosuomessakin kyllä rikotaan esim. työttömien ihmisoikeuksia laittamalla heitä ilmaisiksi orjiksi töihin ilman palkkaa ja samasta työstä joku vakituisempi työntekijä saattaa saada täyden palkan. Ja monet siis ovat tällaisina ilmaisorjina jopa vuodenpäivät ja jos haluavat pois, niin eihän se te-toimiston läskiperseille käy, vaan tulee uhkaus monen kk karenssista. Eli joutuvat pakosta, ilman omaa tahtoaan työskentelemään ilmaisorjina. Ei siis Suomikaan ole mikään pulmunen tässä riistoasiassa. Puhumattakaan naapuristamme Venäjästä, joka on suorastaan kuuluisa pöyristyttävistä ihmisoikeusrikkomuksistaan, etenkin Putinin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla.
Muista sitten ottaa kaikista lääkkeistäsi reseptit mukaan. Esim. tavallisten masennuslääkkeiden tai unilääkkeiden hallussapidosta voi häkki heilahtaa vuosiksi. Samoin osa käsikauppalääkkeistäkin voi olla kiellettyjä. En ymmärrä, miten kukaan voi iloisin fiiliksin lomailla tuolla. Tunnen entisiä Dubain expateja, jotka ovat olleet tosi iloisia päästessään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullä se lukutaito on hukassa, kun et lue mitä ITSE kirjoitat! Lue tuo tummennettu ihan ajatuksella: Jos nainen on vankina ja kidutettavana oman isänsä ja sukunsa toimesta, miten paljon huonommin voi asiat olla?
Älä siis puhu puppua.
Lisäksi unohdat että turistin ja paikalla asuvan välillä on suuri ero. Turisti tulee ja menee, ei tajua paikallisesta elämästä mitään. Sen sijaan siellä asuva länsimainen on usein etuoikeutetussa tilanteessa, jossa voi auttaa paikallisia ja myös siirtotyöläisiä. Dubaissakin moni siirtotyöläinen haluaa esim. työskennellä länsimaisten palvelijoina mielummin kuin paikallisten, koska kohtelu on inhimillistä. Ja Tiinakin on ruvennut oman henkensä uhalla auttamaan erästä paikallista ihmistä, joka sattuu nyt vaan olemaan nainen ja varakkaasta perheestä (toisaalta nämähän ovat juuri ne syyt miksi häntä on pidetty vankina ja kidutettu).
Sinuna en lähtisi arvostelemaan ketään, kun et mistään tiedä ja ymmärrä. Länsimaisten etuoikeuden voi kääntää myös välineeksi jolla voi auttaa muita. Itse olen Lähi-idässä asuessani pelastaanut ainakin yhden ihmisen hengen. Se ei vaatinut minulta henkeni laittamista vaaraan eikä mitään suuria uhrauksia, ihan vain sen, että avasin suuni ja nostin esiin epäkohdan, josta paikalliset vaikenivat. Ja koska olin länsimainen, asia otettiinkin vakavasti.
Asiat eivät ole mustavalkoisia ja mun mielestä myös turismi Dubaihin on hyvä juttu, jos turistit alkavat seurata asioita avoimin silmin ja kommentoida niitä, vaatia että saavat palvelua joka on tuotettu ihmismäisesti jne... Pitää muistaa, että arabimaissa maine ja kunnia, eli että asiat näyttävät hienoilta, ovat tärkeitä.
Voi voi kyllä nyt av-mammalla meni tunteisiin... Oletko ollut kärpäsenä katossa näkemässä, mitä Tiinan ja Latifan tapauksessa on käynyt, vai mistä luulet tietäväsi minua niin paljon paremmin ko. tapauksesta. Ja edelleen sulla taitaa se sisälukutaito olla hukassa. En ole väheksynyt Latifan tapausta, jos siitä aiheutui tuo hysteerinen vaahtoamisesi, vaan olen sanonut ja sanon edelleen, että siellä todellakin voi olla ja luultavasti onkin Latifaakin huonommassa asemassa olevia jossain vankilassa virumassa vaikka loppuikänsä ilman, että apua saa mistään. Latifa SENTÄÄN ON PÄÄSSYT JONKUN AJAN PÄÄSTÄ POIS. Vai kuvitteletko olevasi myös joku Dubain vankilaolojen asiantuntija..? Mene kotiin kasvamaan.
En lukenut turhaa löpinää mutta voi hitto, Latifa siis jälleen jossain tyrmässä kidutettavana. Eikä kukaan taida voida asialle yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla.Muista sitten ottaa kaikista lääkkeistäsi reseptit mukaan. Esim. tavallisten masennuslääkkeiden tai unilääkkeiden hallussapidosta voi häkki heilahtaa vuosiksi. Samoin osa käsikauppalääkkeistäkin voi olla kiellettyjä. En ymmärrä, miten kukaan voi iloisin fiiliksin lomailla tuolla. Tunnen entisiä Dubain expateja, jotka ovat olleet tosi iloisia päästessään pois.
Monessa maassa joutuu ongelmiin jos mukana oleviin lääkkeisiin ei ole reseptiä. Jotenkin tämäkin väännetään Dubain syyksi...
En ymmärrä miksi en voisi lomailla tuolla iloisin fiiliksin uudestaankin, monta kertaa.
Tunnen entisiä expateja minäkin jotka viihtyivät hyvin paitsi kuumimman kesän aikaan kun lämpöä oli 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Dubaihan pysyy pystyssä vain sen takia, että sitä pyöritetään näillä sadoilla tuhansilla köyhillä siirtolaisilla, jotka työskentelevät orjapalkalla kehnoissa olosuhteissa ja tekevät ne raskaimmat ja paskaisimmat työt, jotka ei omalle väelle kelpaa. Jos kaikki siirtolaiset häipyisivät kuka pyyhkisi silloin sheikin ali hassanin ..erseen kultaisella vessapaperilla?
Ja miten tuo eroaa meidän toiminnastamme edes? Enhän minäkään likaa käsiäni kun vaihdatan autooni renkaat tai mökillä paskakaivo pitää tyhjentää. Teetän muilla kaikki likaiset/raskaat/vaaralliset duunit ihan täällä Suomessa.
Ei sulla kyllä paljon ole tietoa asioista..elä ees viiti verrata suomen hyviä oloja dubain työläisten oloihin! Täällä on työehtosopimukset, palkat maksetaan tes:n mukaan, lomat kertyy, liitot auttaa jos joudut pulaan. Hävytöntä vähätellä näitä upeita saavutettuja etuja ja verrata suomalaista duunaria dubain siirtolaiseen. Sinä et dubain siirtolaisen kurjuudesta tiedä mitään. Minä sen sijaan tiedän kun olen maassa asunut ja ystävystynyt monen siirtolaisen kanssa ja kuullut heidän tarinoitaan.
Miksi noille siirtolaisille pitäisi edes tarjota enemmän kuin välttämätön -maassa maan tavalla. Ei heidän kotimaissaan ole yhtään sen paremmat olot, päinvastoin. Jollain rakennusmiehellä onvarmasti kuuma ja raskas työ, hotelleissa taas leppoisat oltavat kotikylään verrattuna.
Sepä se kun eivät monet heistä saa edes sitä välttämättömintäkään. Ota kuule asioista ensin selvää ja puhu sitten. Yleensä ne jotka tietävät vähiten viisastelevat eniten ja se näkyy pätevän sinunkin kohdallasi.
Käsittääkseni valtaosa asuu työnantajan tarjoamassa joukkomajoituksessa. Työmatkat hoituvat busseilla joita siellä näin joka paikassa kulkevan jatkuvana virtana.
Voitaneen olettaa että heille tarjotaan myös ruokaa ja juotavaa -muutenhan he kupsahtaisivat pois hyvinkin pian.
Vapaapäiviä ja lomia tuskin on. Ja miksi pitäisikään kun kerran rahaa ansaitsemaan on tultu.
Valtavassa bisneksessä on aina väärinkäytöksiä, ei sitä voi kieltää. Ja sekö olisi syy jättää matkustamatta? Ehei!
Senkus raahaat lihavan persuksesi vaikka Dubain taka. Ketä kiinnostaa? Ja jos joudut vaikeuksiin siellä niin ei sekään ketään kiinnosta. Ja vaikket koskaan palaisi takaisin niin sekin sopii eli hyvää matkaa vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkus raahaat lihavan persuksesi vaikka Dubain taka. Ketä kiinnostaa? Ja jos joudut vaikeuksiin siellä niin ei sekään ketään kiinnosta. Ja vaikket koskaan palaisi takaisin niin sekin sopii eli hyvää matkaa vaan!
Eli täysin toisessa kulttuurissa työskentelelevien viesrastyöläisten oloista olet kovasti kiihdyksissäsi mutta silti samaan hengenvetoon toivotat suomalaiselle turistille tervemenoa.
Voisitko nyt hiukan avata logiikkaasi? Jos pystyt.
En ikinä, koskaan matkustaisi dubaihin, en vaikka maksettaisiin siitä.