Palleatyrä, onko kokemuksia?
Hei,
Onko joku jolla ois kokemuksia palleatyrästä. Kuinka raskaus vaikutti siihen. Onko jollekin tullut juuri raskaana ollessa palleatyrä? Mitkä oireet ja miten hoidettu?
Olen menossa viikon päästä erikoislääkärille tästä puhumaan, mutta jo tässä vaiheessa olis kiva kuulla muiden kokemuksia. Mulla on ollu nyt useamman kuukauden ajan Ylävatsalla ja rintalastan alla kipua. Se on aina yskiessä ja ponnistellessa pahempi. Epäilen, että olisin saanut tämän vaivan siitä kun on monta kuukautta pidätellyt jo ylös nousemassa olevaa oksennusta. Tuolloinhan paine vatsalaukussa on rodella suuri. Toivon totisesti, ettei kyseessä ole palleatyrä, mutta kaikki oireeni tuntuisi viittaavan siihen...
HariboNalle
Mulla on pieni pallaetyrä, joka aiheutti noin seitsemän vuotta sitten jatkuvaa oireilua. Söin jatkuvasti estolääkkeitä ja silti närästi ja oli usein paha olla. Leikkaustakin heitettettiin ilmaan. Silloin erikoislääkäri sanoi, että yleensä raskauden aikana vaiva vielä sitä pahenee. Mulla kuitenkin vaivat ovat vuosia sitten yhtäkkiä helpottaneet, eikä esim raskausaikana närästänyt senkään vertaa, kuin silloin joskus. Tästä nyt ei varmaan apua ollut, mutta kirjoitin kuitenkin. Toiv saat lääkäriltä apua asiaan.