Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**jouluisten loppuviikko**

21.04.2006 |

Alottelempa pinoa....

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äityliini76:

pelottaa se rintatulehdus mutta aattelin lypsää vaan enää kerran päivässä ja kohta en siis sitäkään,maitoa tulee 40 ml/kerta.

viimosia tissimaitoja Juholle siis.

Vierailija
22/29 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsukaiset nukkuu, joten nyt olisi aikaa kirjoitella muutama rivi. Rukan reissulta kotiuduttiin maanantaina. Muuten oli mukava reissu, mutta esikoinen sairastu aivan kamalaan mahatautiin viimeisenä lomapäivänä... Ei ole ennen ollutkaan niin sairas, kuin nyt oli. Oksennus ja kura lensivät vuorotellen monta päivää ja oli todella huonossa kunnossa. Raukkaparka. Varmaan oli saanut rota-viruksen. Olen erittäin ihmeissäni, että Eetu, eikä minä, eikä mieheni tartuntaa saatu. Pestiin kyllä käsiä ahkeraan, eikä päästetty esikoista Eetun lähelle. Onneksi on jo niin vanha (5v), että ymmärtää jo itsekin tilanteen ja osasi toimia " oikein" . Tauti kesti n. 4 päivää ja pari päivää sen jälkeen oli vielä aivan sippi. Nyt kyllä jo helpottaa ja on oma itsensä.

Meillä oli reilu viikko sitten Eetun kanssa 4kk neuvola. Poika oli 8200g ja 63,2 cm. Saatiin kehoitus aloittaa kiinteät ruusunmarjalla ja luumulla, koska kakkavälit niin pitkät. Mitenkäs Tikru: onko teillä kakkavälit lyhentyneet, onko ruusunmarja auttanut? Meillä nyt sitten viikko syöty ruusunmarjaa. Nyt menee 1/2 purkkia päivässä, vielä ei ole ainakaan auttanut. Lisäksi annan levolacia säännöllisesti, silti kakkaväli on n. viikko. Mutta eipä se juurikaan tahtia haittaa :) On muuten maistunut ruusunmarja erittäin hyvin... Poika vetelee sosetta aivan hymy korvissa ja todella siististi.

Jaahas, taidanpa lähteä pesulle. Mies meni saunomaan mun isän kanssa mun kotia, tuskimpa kovin äkkiä kotevuu. Jospa itsekin joisi yhden lauantai-illan oluen ja kömpisi nukkumaan. Hyvät yöt!

T:meimi79+Eetu 4kk 1 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt tällaisen listan:

1. pumpulihäär

2.paperihäät

3. nahkahäät

4.kukka- tai silkkihäät

5. puuhäät

6. sokerihäät

7. villa- tai kuparihäät

8. pronssihäät

9. keramiikkahäät

10. tinahäät

15- Kristallihäät

20. posliinihäät

25. hopeahäät

30. helmihäät

40. rubiinihäät

50. kultahäät

60. timanttihäät

70. rautahäät

lähde: www.juhlitaan.net/haaopas/haapaiva.php ja sivun alaosa

Taitaa siis tanskulla olla pumpulihääpäivätakana:)

-Santtu *tänä kesänä avioliitonsiunaaminen ja paperihäät*

P.S. Heippa tansku ja tytöille terkkuja! Nähdäänkö ensi viikolla? Emilia ja Markus lähettää myös terkkuja

Vierailija
24/29 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei taaskaan nämä sivut meillä suostunut toimimaan. Suututtaa kun ei tiiä mistä johtuu. ÄRR! MURR! Nyt siis onneksi toimii taas (hetkellisesti) :/

Käytiin eilen kavereiden luona, jotka asuu 30km:n päässä. Lähdettiin ajeleen silleen, että Milja oli joku aika sitten heränny päikkäreiltä ja söi ensin, sitten mentiin. Ollaan ihan liikaa " orjailtu" kaikkien menojen kanssa. Aina pitäis neitin juuri mennä nukkumaan kun lähdetään autolla, ettei vaan huuda. Äh, eihän sitä voi koskaan lähteä mihinkään eikä neiti koskaan totu matkustamiseen hereillä jos aina pitää olla päikkäriaika. Niimpä siis mentiin. No, jokseenkin autokyyti on unettavaa, koska Milja nukahti jo puolessa matkassa vaikkei olisi vielä kotosalla ollessa ollut kovinkaan väsynyt. Takaisin tullessa otettiin neiti kesken unien vaunuista, eikä neiti jatkanutkaan enää unia vaan tuijotti koko paluumatkan. Kiltisti oli silti, ihan vähän itki, lähinnä siksi kun kiskoi iteltä tutin pois ja alkoi sitä sitten huutamaan :D

Nyt on taas ollu muutama oikein hyvä yö. Neiti nukahtaa yöunille viimeistään ysiltä (eilen illalla jo vähän yli kahdeksan) ja heräilee syömään puoli kolmen - kolmen aikaan. Sitten nukkuu puoli seiskaan. Väsyttää silti herätä noin aikaisin, mutta niin kait se aina väsyttää jos ei itse saa päättää heräämisaikaansa :)

Miten te jotkut jaksatte valvoa niin myöhään???!??? Itsekin kovasti haluaisin katsoa sarjoja, jotka alkaa ysiltä, mutta kun ei jaksa. Tai jos jaksais illalla, niin ei jaksa aamulla nousta. Minun on PAKKO mennä nukkuun yhdeksältä, viimeistään puoli kymmeneltä. Eikä ole ongelmia unensaannissa. :DD Mutta en tiiä olenko vaan totuttanu itseni nyt nukkumaan noin aikaisin, voisi sitä varmaan jaksaa vaikka valvoisikin kymmeneen (hurjan pitkään :O). Kuitenkin on vielä niin tuoreessa muistissa se alkuaika, jolloin Milja valvoskeli tuntikaupalla joka yö. Se kummittelee takaraivossa. Aattelen, että jos nyt valvon pitkään, niin varmaan neiti sitten syö monta kertaa JA herää aikaisin... Tyhmiä ajatuksia...

Minäkin malttamattomana odotan kiinteiden aloittamista. Viikko enää niin Milja on 4kk! Meillä on 4kk:n neuvola+lääkäri vasta 5.5. joten en ala odottaan neuvolatätin hyväksyntää, varsinkin kun tiiän, että se sanoo kuitenkin että saahan niitä aloitella. Tai jos sanoisin että aion täysimettää 6kk:n ikään asti, se sanoisi myös että tee toki niin jos siltä tuntuu. Tuo terkkari on siitä just tosi hyvä, ettei sillä ole liian jyrkkiä mielipiteitä...vaikka onkin imetysmyönteinen ihminen. Aion siis aloitella nuo kiinteät, alussa hyvin rauhalliseen tahtiin lähinnä makuihin tutustumisen merkeissä, koska ainakaan tällä hetkellä ei ole tarvetta saada lisää ruokaa. Oma maito tuntuu riittävän oikein hyvin. On pitkiä syöttövälejä ja silti Milja on alkanut keräämään oikein mukavasti vararavintoa. Neitihän on ollut aika melkoinen laiheliini, mutta nyt on tullut massaa erityisesti poskiin ja leuan alle. Ja on kyllä reisiinkin ihania läskipoimuja muodostunut :) Niin siis aloitellaan varmaan eka viikolla ruusunmarjalla ja seuraavalla perunaa ja sitten ehkä kesäkurpitsaa... Tosi jännää! Ja vielä jokin aika sitten se tuntui niin kaukaiselta ajatukselta ;) Aion tehdä kasvissoseet osaksi itse, osaksi ostan kaupasta. Ihan siksikin, että neiti oppisi syömään molempia, jotta esim. kyläreissuilla voisi syödä kaupan soseita...

Mies aikoo lähteä tänään viimeistä kertaa tälle keväälle pilkkimään. Merellä on jäätä vielä tarpeeksi, jos vaan pääsee sinne merelle, kun meinaa nuo rannat olemaan aika vetisiä... Saas nähdä mitä me Miljan kanssa keksitään. Varmaan pitäisi ainakin kävelemässä käydä, on varmaan taas tulossa aivan ihana ilma.

Joten mukavaa ja kaunista söndagia!

Äippä ja Milja viikon vajaa 4kk

Vierailija
25/29 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, ja mä löysin tällaisen listan.... No, olipa se sitten pumpulia tai paperia niin rautahäät on tavoitteena =)

1. Paperihäät

2. Pumpulihäät

3. Nahkahäät

4. Keramiikkahäät

5. Puuhäät

6. Sokerihäät

7. Villahäät

8. Pronssihäät

9. Kromihäät

10. Tinahäät

11. Teräshäät

12. Kuparihäät

13. Pitsihäät

14. Norsunluuhäät

15. Kristallihäät

20. Posliinihäät

25. Hopeahäät

30. Helmihäät

35. Korallihäät

40. Rubiinihäät

45. Safiirihäät

50. Kultahäät

55. Smaragdihäät

60. Timanttihäät

65. Kruunuhäät

70. Rautahäät

Kiitos terkuista ja Emilialle ja Markukselle myös terkkuja! Toivottavasti nähtäis ensi viikolla, jos muillekin lokakuisille sopisi keskiviikko tai perjantai =) Täytynee huomenna huhuilla maililla muita...

Eipä muuta, tein aamulla taas kakun kun kolmen maissa kahvitellaan mun synttäreitä ;)

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Tansku, Veera & Saara

Vierailija
26/29 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitan typy sylissä tässä kirjotella.ihana päivä ja ulkoiltiin kovasti. aadakin nukkui harvinaiset 3 tuntia vaunuissa ja nyt taas on meno päällä.lattialla ei viihdytä. telkun kattomisesta...mulle on tullut nyt melkoisia nukahtamisvaikeuksia,jotka on tosi harvinaisia minulle.nukkumaan tulee mentyä reilusti yli puolen yön,typy herättää kaks kertaa ja sitten seiskalta ylös.alkaa tämä äippä olemaan kanssa aikas puhki,mies se sanoikin pistämänsä mut lomalle... Meinas,että mulla alkaa piposta heittämään,mutta se nyt ei ole mitään uutta :) no joo,mihin sitä lähtis,enkä haluakkaan.Meillä on kyllä vaativa itkuinen vauva,mutta esikoinen on jo 12,ei enään tarvitse niin paljoa huolehtimista.niin joo,telkusta piti sanomani,että en voi samalla sitä katsoa kun nukutan vauvaa,kun se nukahtaa vain omaan sänkyyn.harvoin syliin.ja makkarissa ei ole telkkaria.täytyis kyllä pikaisesti hommata. no,tuli oikeinkirjoitus virheitä 100 nyt ainakin.

huomenna taas uusi viikko edessä.Heipat!

liinuksi ja Aada 4kk 2vko

Vierailija
27/29 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoista sunnuntaita!

mua vaivaa nyt siitepölyallergia=(

kutisee niin silmiä,lypsän enää kerran päivässä,tulee aamuisin 65 ml suunnilleen maitoa.

En voi ottaa siitepölyallergiaan lääkettä ennenkuin lopetan maidon annon Juholle.eipä sitä paljoa tule.

Kamalaa oli lukea ettei joku tunne heti rakkautta omaa vauvaansa kohtaan,mä tunsin heti,Juho ja Katri on mulle rakkaimpia maailmassa=)

Katri voi onneksi hyvin,mahavaivoja ne huudot olivat,nyt käy kakalla tosi usein mutta parempi sekin kun se raastava itku.

Juho nukkuu neljättä tuntia parvekkeella tai tunnin nukkui vaunulenkillä kun raahasin ahterini ulos.Viikossa kilo painoa tippunut jippii!

Missä mun menkat luuhaa??

haluun e-pillerit aloittaa ja ootan niitä siksi...

äityliini ja Juho ensi viikolla 5kk

Vierailija
28/29 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulee kesällä VILLAHÄÄT=)

meijän hääkirjassa joka lahjaksi saatiin oli tämmöinen lista:

1.paperihäät

2.pumpulihäät

3.nahkahäät

4.keramiikkahäät

5.puuhäät

6.sokerihäät

7.villahäät

8.pronssihäät

10.tinahäät

11.teräshäät

12,5 kuparihäät

13.pitsihäät

14.norsunluuhäät

15.kristallihäät

20.posliinihäät

25.hopeahäät

30.helmihäät

35.korallihäät

40.rubiinihäät

45.safiirihäät

50.kultahäät

55.smaragdihäät

60.timanttihäät

65.kruununtimanttihäät

70.rautahäät

voih,aloin muisteleen ihania häitämme=)

Vierailija
29/29 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitampas muutaman rivin kun nukkumaankaan ei vielä pääse, hieho lykkäsi vesipään joten vasikkaa odotellaan syntyväksi muutaman tunnin sisään, toivottavasti tulisi niin nopsaan! Väsyttää, eilen ukon kanssa poi' itettiin lehmää klo 3.00 saakka, ja se olikin sellanen tapaus että.. kamala! Kaikkea näkee kun vanhaksi elää.

Joni on ihanan pirtsakka pikkumies, iltapäivällä käytiin tytön kanssa ulkoilemassa, Joni oli mulla rintarepussa ja tytöllä Baby Born- nukke samoin rintarepussa... Jonska nukahti ja sitten nukkuikin monta tuntia vaunuissa, kerrankin oli sopevasti päällä kun ei ollut hikimärkä herätessään!! Keväthaalari ja lampaantaljakin jouti jo pois rattaista, johan uni maistuu.

Pesin Jonin toppapuvutkin pois ja voi mahoton miten haikealta tuntui taas, äippäpakkauksen puku varmaan vielä menee mutta ne kaksi muuuta pienempää ei ja harmittaa niin ihania ja sulosen pikkuisia. Myydä en henno, minnehän kaikki sijotan...

tyttö äsken pikkuveljeä leikitti meiän sängyn päällä, makea räkätys kuului, tuntui olevan hauskaa ipanoilla!!

Iso apu nuo isot sisarukset tuossa vauvan viihdyttämisessä, monellakun tuntuu olevan ongelmaa kun vauva ei viihdy yksinään. Joni ilmakylpyjä ottaessaan voisi olla kauankin itseksensä, jokeltelee isoon ääneen mutta vaatteet päällä ei niin hyvin viihdy. Elikkäs kun isommat ipanat viihdyttää vauvaa niin äiskä saa siivota ja laittaa ruokaa. Ja kyllä tyttö on monta nannipulloakin pojalle lämmittänyt sillon kun ukko kattoo vauvaa, se kun ei viiti lämmitellä, tulee vaan navettaan, että mennä sisälle kun Joni kitisee... vaipankin on kerran vaihtanut, laitoksella, sellanen superosallistuva isukki meillä...

Vauvauintikin olis alkanut lauantaina vaan pikku-ukko senverran on yskinyt, etten tohtinut viedä ja ensi kertakin menee sivu suun kun ensi viikonlopuksi mennään tai siis on ainakin tarkoitus Vuokattiin hiukan lomalle.

Joni ei enää saa tissiä, ei paljoa enää tullutkaan mutta nyt ei enää edes yritä imeä vähiäkään tippoja. Se juttu on nyt ohi mutta saahan pienen kanssa olla muuteskin lähekkäin ja helliä ja paijata. Jonia onkin pussailtu, isommat ipanat aamuisin suunnilleen oven takana odottaa milloin velipoika herää ja sitten hyökkäävät halaamaan ja hellimään pientä. Joni on niin hyvällä päällä aina herätessään niin tykkäävät porukalla kelliä sängyssä.

Soseitakin menee kiitettävästi, niille vinkiksi joiden ipanoille ei oikeen pottu uppoa niin hedelmäsosetta kanssa lusikkaan niin alasmeno on paljon parempi!! Vähentää vaan sitten hedelmäsoseen määrää lusikassa hissukseen niin joidenkin aterioiden päästä menee pottu itekseenkin. Se on kyllä tosi, että jos kaupan perunaporkkanasoseeseen esim, tottuu niin omat mössöt on lujemmassa saada uppoamaan mutta niitäkin kun sekottelee niin vaavi tottuu toisenkinlaiseen pottuun. Meillä tyttö saikin alkuun kaupan perunaporkkanamössöä kun oli ollut huono perunakesä edellisvuosi ja kun uusia perunoita ei pikkuvauva saa syödä niin pakko oli valmista sosetta antaa ja lujassa oli oppia kotimössöön, toisn ei se kovasti perunan ystävä ole edelleenkään.

Jonillekin menee hedelmäsosetta purkki kerrallaan, oikeen hotkii ja mussuttaa ja " puhuu ruokasuussa" kun on niin hyvää!!!

Jeps, vaan makselen muutaman askun ja lähen katteleen josko pääsen kätilöksi kohta!

Lahja ja Joni 4kk