Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**lokakuisten perjantai**

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankea ilma..huomiseksi tosin luvassa ihanaa aurinkoa, sunnuntaiksi vähän pilvistä maanantaiksi sadetta ja sitten pitäisi alkaa se ihan oikea LÄMMIN KEVÄT!! ihanaa!

hih..oon ku mikäkin sääsammakko;)

mulle on iskenyt aivan kamala huoli että masussa ei oo kaikki hyvin, en tiiä mistä nyt on tullut kun viikkojakin suht hyvin jo kasassa mutta kokoajan pelottaa, enemmän jopa kun poikaa odottaessa jota ennen oli kaksi keskenmenoa..

täytyy varmaan mielenrauhan vuoksi varata ultra vielä ensi viikolle:)

muuten olot ennallaan,pientä pahoinvointia enää, syöminen helpottaa siihenkin.

masu pömpöttää kivasti!

eilen laitoin vanhan kevät takin kauppareissulle mutta oli niin pinkeä että ei voinut enää kinni pitää kun masu tuntui puristuvan:)

nyt poika väsähti..täytyy lähteä syömään ja unipuuhiin!

oikein hyvää viikonlopunalkua;)

fiikuna ja mytty 15+2

Vierailija
2/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aurinko paistaa ihanasti! Tosin aika kylmä tuolla ulkona on, mutta päiväksi lämpiää. Menen tyttöjen kans taas kävellen hakemaan poikaa eskarista. Oon kyllä aivan ylionnellinen, kun viimein sain nuo tuplarattaat :) (minä hehkutan tätä varmaan seuraavat 6kk, yrittäkää jaksaa :)

Ja tiedättekös; tänään on tasan puoli vuotta mun laskettuun aikaan *aaltoja* Huoh, voi muuten tuntua PITKÄLTÄ puolelta vuodelta, varsinkin se viimenen kuukausi, auts.

Minullakin on välillä aika epäuskoinen olo, että onko siellä mahassa todellakin elävää elämää. Mutta, kokemuksesta tiedän, että se kuuluu tähän aikaan. Kun liikkeitä ei vielä tunnu ja alkurasakuden oireet on jo kadonneet. Muutaman viikon kun vielä jaksaa, niin sitten se helpottaa.

Minulla on ultraan vielä n. 6 viikkoa. Pitkä aika, mutta toisaalta onpa nuo viimeset 6 vkoakin menneet nopsaan, vastahan niitä viikkoja oli 7 ja nyt jo 13 jne :)

Se ois viikkosiivouspäivä. Aagh!

Mianni 13+6 (huomenna paukkuu.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä niiskutellaan pojan kanssa kilpaa =o/ Niinhän siinä sitten kävi että eilinen maattiin kuumeessa molemmat. Minäkin, jolle ei koskaan kuume nouse, sain eilen mittailla kunnon kuumelukemia. Muksu oli kans tosi kipeänä, harmillista ettei itsekään jaksa nyt hoitaa pientä potilasta kun itelläkin voimat ihan lopussa. Näyttipä se mieskin aamulla niiskuttavan, että taitaa tulla hiljainen viikonloppu =/

Minä se en vieläkään ole saanut kerrottua tulevasta vauvasta omille vanhemmille. Kohta voipi olla vaikea peitellä enää asiaa, tähän mennessä onnistunut suht hyvin =) Pitäiskö yrittää pitää salassa niin kauan että itse huomaa? ;)

Hirveitä vihlaisuja tulee varsinkin kun yskii, nousee äkkiä tai muuten tekee jotain äkkinäistä..

Jos tuolle poitsulle menis tekemään jotain aamupalasta jos jotain sais syötyä itekin...

Mukavaa ja aurinkoista alkavaa viikonloppua!!

Camelot 14+1

Vierailija
4/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh kun on ankean näköistä tuolla ulkona. Ihan harmaata ja tuulista. Tänään ajattelin jo uskaltautua viemään tuota esikoistakin ulos. Eli kuumetta ei ole ollut enää pariin päivään ja ne näppylät mitä on jäljellä tuosta vesirokosta, on jo ihan ruvella. Mennään vaan pienelle happihyppelylle.

Eilen oli neuvola. Hg oli laskennut (mitä oonkin ite epäilly) ja saan ruveta popsimaan rautaa. Paineet ok. Ja voi pirkule.... mulle on nyt tullu 7kg yhteensä painoa! Mulla alotus paino oli normaali, mutta kovasti pelottaa. Mulla tuoreessa muistissa kahdenvuoden takainen laihdutus urakka (-30kg) ja en todellakaan halua ryhtyä enää samaan. En oo edes mitenkään mässäilly tai herkutellu. Normaali ruoka vaan maistuu ihan törkeen hyvin. Välillä tietty jätskiä ja suklaata tulee nautittua, mutta ei kovin usein. Ette usko miten masentaa. Itkin eilen koko iltäpäivän , eka parhaalle ystävälle ja sitten miehelle. Kyllä on mieli maassa...

Kuunneltiihan tietysti vauvan sydänäänet ja se oli kyllä niin ihanaa. Siellä se pikku sydän jumputti tasaiseen tahtiin:) 140 oli syke.

Niin ja eilen sain miehen taivuteltua (tai ainakin osaks) siihen että ostetaan ihan uudet käyttämättömät vaunut. Nyt vaan täytyy ruveta laittamaan rahaa sukan varteen, niin on sitten syksyllä rahaa niihin.

Mutta ei tässä tän kummosempia! Olikos se nyt fiikuna joka sanoi että ens viikolla alkaa kunnon lämpimät kevät ilmat? Toivotaan niin. Niitä odotellessa hyvää loppuviikkoa kaikille!!

Mamseli rv14+5

5/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoista sellaista!

Koin äsken ihmeen- tyttö nukahti itestään mun syliin :) sitä ei oo tapahtunu sitte vauva-ajan muutaku mahataudin aikana. Kenties flunssa ja lämpöki vaikuttaa nyt mutta kuitenki. Reppana..

Kertokaa miten tuon aamuöklötyksen oikein saa pois. Ensimmäiset 2h ku herää ni kokoajan yököttää. Se ei oo yhtää hauskaa..varsinkaa ku vkoja on jo kuitenki yli 12(hirvee paljo;) ) niin kaikkien opusten mukaanhan se pitäs jo loppua- mun kohalla nuo opukset tahtoo vaan aina olla väärässä.

Ihme ja kumma, tänään ei oo ollenkaa valitusfiilis :) Ehkä johtuu siitä että sai nukkua 9h yöunet suhteellisen hyvin. Leivoinpa muuten munkkejaki jo toissapäivänä! Oli aika hyviä. Tuli ihan vappufiilis :)

Minä en oo jotenki vielä oikein tajunnu itekää että vauva on oikeasti tulossa..ultran jälkeen en oo ollu ollenkaa huolissaa vauvasta, ei oo mitää liitoskipuja tms. (johtuneeko siitä että ed. synnytyksestä ei vielä vuottakaa? jos paikat ei oo ehtiny etes palautua) AINUT joka muistuttaa raskaudesta on pahaolo. Muuten ei tiedä raskaana olevankaa. Kun ei tuo mahakaa oo vielä merkittävästi kasvanu. Alkas vaan tuntemaan jo liikkeitä niin olis jotain konkreettista todistetta elävästä elämästä. Noh, niitä odotellessa pitää keskittyä tuohon jo itekseen liikkuvaan vipeltäjään.

Eipä tässä kai kummempia..pakkauspuuhiin tulis ryhtyä. Mummulavkl jälleen edessä, tällä kertaa eri mummulassa.

Jääsydän rv 12+3

Vierailija
6/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun sillon raskauden alussa päätin,että mustahan tulee tällä kertaa aktiivinen kirjoittelija kun on nyt netti kotonakin,vaan kuinkas kävi..teidän kuulumiset oon lueskellut joka päivä,mutta ite saanu aikaseks kirjottaa vissiin pari kertaa,höh.sitten kun on vielä tälläinen loppukuulainen niin tuntuu että on ihan jo porukasta ulkona,yyh!

oma masu voi mainiosti,eipä tätä olotilaa juuri muuten huomaa muutenkuin tästä syömishimosta ja äklötyksistä,jotka onneks alkaa olla takanapäin.kovasti on himo kaikkeen terveelliseen,kasviksiin yms.poikaa odottaessa vetelin karkkia,sipsiä,pizzaa ja paljon!syke oli silloin 130,nyt lähes 160,että oiskohan tyttösen vuoro?noh,kumpikin parempi=)

pieniä vihlomisia tuntuu ajoittain,mutta kuten sullakin jääsydän,edellisesta synnytyksestä vasta kohta vuosi,että josko siellä on paikat vielä jotenkin löysällä edelleen.

ens maanantaina np-ultra ja johan sitä on odotettu!kyllä toisaalta helpotti viime viikolla kuulla ne sydänäänet että sai ees jonkun merkin asukista.

tulis jo se kesä niin pääsis pitelemään niitä venyviä trikoomekkoja yms.eikä tarttis ettiä niitä niin tyylikkäitä mammakuteita joita on joka toisella mahakkaalla.eipä nää helsingin valikoimatkaan hurjia oo,ellei sitten haluu kauheita summia niihin laittaa.tää kun on vika raskaus,nyyh..tai no siis,miehen mielestä,toistaseks;)

mutta voikaahan paksusti,viettelenpä hetken omaa laatuaikaa kun poju uinuu...

lilanda 12+6,jee taas huomenna uusille luvuille!

Vierailija
7/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies toivoisi kovasti tyttöä kun esikoinen on poika. Jostain syystä hän jo ekalla kertaa ajatteli että tyttö olisi kiva, vaikka totesi pojan synnyttyä ettei mikään tätä pakkausta voita! :) Nyt taas kuitenkin tyttö toiveissa. Mulle on ihan sama. Tuossa katselin tuon vanhan kiinalaisen ennustuskalenterin ja poikaahan se veikkasi. TOisaalta mulla taas vahva tyttöfiilis. Mies totesi että sitten vaan kolmatta tekemään jos meille toinen poika siunaantuu. Itse kyllä tällä hetkellä en kykene ajattelemaan kolmatta raskautta. Vaikka onkin ihan mukavaa olla raskaana, niin silti ei niin mukavaa kun ekalla kertaa. Nyt odotan enemmän sitä vauva-aikaa ja sitä ihanaa tuoksua, ihanaa imetystä, vauvahierontaa, kylpyhetkiä jotka muuttuvat heti muutaman kuukauden päästä ihan erilaisiksi. Se ihan pikkuvauva on niin avuton ja käsittämätön pakkaus. KErrassaan ihme!!

Kohta lähdetään naapurin äidin ja tytön kanssa vähän kaupoille, kun on niin tylsä ilma. Iltapäivällä kyllä mennään pojan kanssa ulos vaikka sataisi pikkukiviä. Sadesääkin on ihan kiva kun varustautuu kunnolla. Varsinkin ne vesilätäköt!!! :)

Ihanaa viikonloppua. Me ollaan miehen mummon luokse, Haminaan, lähdössä ja ihanaa nähdä mummoa!

Terkuin , Namaste rv 16+6

Vierailija
8/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kans harmaata, sateista ja kylmää! Onneksi oli kerhopäivä, sai olla hyvällä syyllä sisällä juoruamassa muiden äitien kanssa....:):)

Tuntuu ihan hassulta, että ens viikolla on jo vappu! Ja sitten alkaakin jo toukokuu, kyllä se tää aika menee vaan hirmusta vauhtia! Kohta meillä onkin sitten kääröt jo sylissä!

Masuasukki taitaa olla hereillä, kun myllää niin kovasti. Oon myös tuntenut liikkeet jo jonkin aikaa. Muistan esikoista odottaessa, että taisin tuntea ensimmäiset liikkeet niinkin arkisissa askareissa, kun perunoita kuoriessa! Varmaan nojasin jotenkin tiskipöytään, että tunsi olonsa ahtaaksi.

Pääsin muuten siitä hygieniapassi-testistä läpi, vaikka olin ihan varma, että uusintaan mennään. No hyvä näin, eipähän tarvii sitä enää miettiä!

Meilläkin ois tänään kypsä siivouspäivä, eikä taas yhtään huvittais.... Mutta pakko kai se on, kun hiekkaa joka paikassa. Lasten huoneeseen onkin uudet matot, muksut oottaa, että saatais ne jo lattialle. Ne sai itse valita ne, poika halus automaton ja neiti nallepuh:n.

Mukavaa viikonloppua!

Nöpö & paavokerttuli 15+4

Vierailija
9/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkää ja sateista täälläki!!! Aamupäivä oltiinkin kaverilla leikkimässä ja juoruamassa! =) Nyt tarttis ruveta siivouspuuhiin... Kiinnostus on taasen nollassa, mutta kun tänään siivoaa niin huomenna voipi sittenaurinkoisessa ilmassa tehdä pihahommia(toiveajatteluako?)!

Mä kans oon ollu huolissani tuosta mahaisen voinnista ja olenkin ollut enemmän kuin tyytyväinen ostamaani koti doppleriin, sillä pääsee päivittäin vierailemaan mahan sisäpuolella kuuntelemassa " viuhotusta" !

Kotiviikonloppu kaksine kekkereineen luvassa ja ehkä sirkuksessa käyntiä!!!

Mukavaa perjantaita!!

neljäs 13+6

Vierailija
10/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perjantai vaan on ihana päivä silloin kun on viikonloppuvapaa tiedossa! Huomenna lähdenkin sitten mammavaate ostoksille.Alkaa pikkuhiljaa tympimään tää kun ei oo mitään päällepantavaa. Josko se huomenna asia korjaantuisi.

Masuasukille ei ihmeempiä kuulu.Neuvolassa kävin muutama päivä sitten ja kaikki oli hyvin.Seuraavaksi sitten odotellaan rakanneultraa,joka on toukokuun 8 päivä.

Painoa se on mullekkin tullu 7kg.Ja ihan normaalilla ruokavaliolla. Mutta mä en ainakaan toistaseks asialla ressaa.Oon edellisillä kerroillaki päässy vuodessa omaan normaaliin painooni,vaikken oo syömisiäni vahdannutkaan,saati harrastanut muuta kuin vaunuilemista.

Ei kai mulla oikeesti kummempaa asiaa ollutkaan joten toivottelen kaikille tasapuolisesti mukavaa viikonloppua ja toivotaan että saadaan nauttia mukavista kevätilmoista tasapuolisesti ympäri suomea!!!!

Päivänsäde 15+5

Vierailija
11/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saatiin uusi auto, jabbadabbaduuuuuu :D :D Kyllä sitä sitten jo 3 viikkoa ja risat odotettiinkin!

Eilen olin niin iloinen, kun iskias ei vaivannut shoppailureissulla...mutta ei olis kannattanut kehua-illalla en päässyt sänkyyn ja itkuhan siinä tuli;( Pääsin istumaan sängyn reunalle, mutten kertakaikkiaan meinannut pystyä nostamaan jalkoja sänkyyn ja kun sinne kovalla väännöllä ja hampaiden kiristyksellä pääsin niin jäin puolittain kyljelleen puolittain selälleen(ja selälleen olin menossa) enkä pystynyt liikkumaan milliäkään! Parkuhan siinä tuli ja isäntä ihmeissään kattomaan mikä nyt on?! Sanoin vaan, että KUN EN PYSTY LIIKKUMAAN!!!! Että ihan kiva. Jotenkin sain itteni väännettyä sitte kyljelleni ja laitoin tyynyn jalkojen väliin. Samasta asennosta heräsin puol neljältä kovaan pissihätään eikä auttanut kuin nousta, vaikka pelotti ihan pirusti. No, se reissu meni suht ok-otin matkalla Panadolin. Ajattelin, että se kerkiää vaikuttamaan siksi kun kello soi 5.30. Työpäivä meni suhtellisen hyvin, vaikka hyvin varovaisesti piti kulkea..Olen muuten vahvasti sitä mieltä, että siitä tukivyöstä todellakin ON apua-suosittelen kaikille, joita selkäkivut/iskias vaivaa :)

Tuntuu, että masu on taas kasvanut uusiin mittoihin-ihana pallo :D :D

Olen yrittänyt kovasti pitää kättä vatsalla ja välllä tuntuu kuin joku töytäisisi kättä vasten, mutta en mä oikein tiiä olisko se vaavi vai joku suolistokaasu :D Eiköhän ne ala kohta tuntumaan vahvemmilta..?!

Tuli muuten just mieleeni, ettei ole vatsa tänäänkään toiminut ollenkaan..tosin ei ole kyllä sellanen olokaan, että pitäisi toimia (ai että kun mielenkiintoista, heh). Söin illalla purkin Piltti luumusosetta ja ruisleipää on mennyt tänään jo 6 palaa. Äsken olin jo pizzankulmassa kiinni, mutta sitte sanoin itelleni, että " NOUP, RUISLEIPÄÄ!!" ja niin sitte söin leipää sen pizzan sijaan.

Ihanaa, neuvolaan enää NELJÄ yötä...ei kauaa!!! Viikot menee kyllä vauhdilla :)

Täällä on muuten ollut oikein aurinkoinen päivä, mutta tuuli on ollut kovaa ja kylmää..Hiekka vaan pöllyää-ei kivaa, mutta pääasia, että AURINKO paistaa!!

Vielä olisi 3 päivää töitä ja sitten päivä vapaata...voi että kunpa ei iskias sotkis työkuvioita*peukuttaa vimmatusti*

Eipä kai tässä mitään tämän kummempaa tällä erää...Taidan hypätä sohvalle hetkeksi, tunnustelemaan vaikka jos tuntisi niitä vaavin liikahduksia ;)

OIKEIN IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!! VOIKAAHAN HYVIN :)

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 15+5

Vierailija
12/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että muitakin aika ajoin huolestuttaa vauvan tilanne. Tää on niin tätä; tiistaina neuvolassa sydänäänet kuului ok ja aamullahan olin jo tuntenut ekat liikkeet, mutta parissa päivässä sitä ehtii taas mieleen tulla jos vaikka mitä. Liikkeitä en ole sitten sen ekan kerran tuntenut, vaikka joka aamu olen kovasti yrittänyt olla " kuulolla" . Siitähän sitten voikin jo alkaa murehtimaan, että entäs jos kaikki ei olekaan kunnossa...Samaan aikaan yritän vakuutella itselleni, että viime raskaudessa oli ihan sama juttu tässä vaiheessa ja silti kaikki meni hvyin loppuun saakka. Oih ja voi tätä odotuksen ihanuutta;)

NAMASTEN tarinoinnista vastasyntyneen ihanuudesta tuli melkein tippa linssiin:) Niin ihanasti kuvailit sitä suloista tuhisevaa ja tuoksuvaa nyyttiä, joka meillä kaikilla on käsivarsillamme noin puolen vuoden kuluttua. Mä en mitenkään

erityisesti

nauti raskaana olosta, vaikka tähän saakka ja koko edellinen raskaus ovat menneet hyvin vailla sen kummempia vaivoja tai ongelmia. Tottakai musta on ihanaa odottaa vauvaa, mutta nimenomaan ODOTTAA VAUVAA, RASKAANAOLEMINEN on kuitenkin aika raskasta;) Ei saa ymmärtää väärin, mutta mun mielestä vauvan saamiseen/odottamiseen liittyy kuitenkin vähän turhan paljon epämukavuuksia äidin kannalta, onneksi se maailman ihanin lopputulos ennen pitkää kuitenkin korvaa kaiken:)

Näissä mietteisää tänään,

Lillis 15+1

Vierailija
13/13 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paino noussut nyt 3 kg siitä mikä neuvolakorttiin merkattiin lähtöpainoksi. Tää 3 kg tuli silloin ihan alussa ja nyt on pysynyt samana jo viikkoja. Ruokahaluni on kyllä jotain ihan uskomatonta. Syön töissä lämpimän ruuan 11 aikaan, tälläkin viikolla olen joka päivä santsannut ja syönyt paljon leipää lisäksi. Kun pääsen kolmelta kotiin, mulla on niin kova nälkä ettei mitään rajaa! Sitten syön niin paljon kuin vain mahaan sopii.

Yks päivä tällä viikolla olin syönyt 2 lämmintä ruokaa päivän aikana, illalla vetelin kokonaisen patongin täytteineen kaikkineen. Eilen tulin töistä ja söin vähän makaronia ja jauhelihaa, sit puoli pussia sipsejä ja lopuksi oli vielä pakko saada 2 sämpylää. Kaikki siis yhdellä aterialla...Tänään söin töiden jälkeen pyttipannua, reilusti salaattia ja taas 2 isoa palaa patonkia. Ruuan himo on jotain ihan älytöntä! En tiedä miksei paino sitten ole noussut tuon enempää, mulla on kyllä aina ollut hyvä ruuansulatus enkä ole ikinä juuri lihonut vaikka ruoka on maistunut aina.

Minea rv 13+4