surettaa kun ilmaston lämpiämistä ei tullutkaan
harmittaa nämä loputtomat talvet ja kylmät kesät. Taas on ensi viikoksi luvassa lisää lunta.
Kommentit (16)
Maapallon keskilämpötila on noussut.
Ap, onko sulla mahdollisuutta printata tuota avaustasi?
Jos on, tulostapa se ja pane pöytälaatikkoosi. Sitten lue tekstisi 20 vuoden kuluttua, jos kehtaat.
Vierailija kirjoitti:
harmittaa nämä loputtomat talvet ja kylmät kesät. Taas on ensi viikoksi luvassa lisää lunta.
Odota nyt vielä muutama vuosi, sitten pääset yyteriin biitsille ympäri vuoden. Kannattaa tosin olla varuillaan haiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on, tulostapa se ja pane pöytälaatikkoosi. Sitten lue tekstisi 20 vuoden kuluttua, jos kehtaat.
Olen jo sen verran vanha, että muistan kun 90--luvun alussa puhuttiin, että suomi on pian viinintuottajamaa "kasvihuoneilmiön" takia. No eipä tullut.
Voisko nyt vihdoin vaikka jokaiselle taloyhtiön ilmoitustaululle tulostaa jonkun lapun, jossa lukee SÄÄ ON ERI ASIA KUIN ILMASTO. Yllättävän monelta se tosiasia on näköjään mennyt kolmannella luokalla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo sen verran vanha, että muistan kun 90--luvun alussa puhuttiin, että suomi on pian viinintuottajamaa "kasvihuoneilmiön" takia. No eipä tullut.
ja al goren mukaan pohjoisnapa piti olla jo hyvän aikaa täysin sulanut.
No mutta... kyllähän ilmastonmuutos on jo täällä, ensiksi talvet paskoittuvat ja järvet rehevöityvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan oma häpeäsi, että menit uskomaan jotain Iltalehden otsikoita silloin. Katso vaikka arktisten alueiden lämpötilatietoja mieluummin.
Ps. Miksi ukkini kävi hiihtämässä 30-asteen pakkasella jouluna ollessaan 12-vuotias, minä olen rakennellut lumilinnoja 90-luvulla jouluna ja nyt viimeisenä kymmenenä jouluna lunta ei ole täällä paljoa näkynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole yhtään uutisia seurannut? Juuri on ollut uutisia että pohjoisnavalla on ollut 20 astetta normaalia lämpimämpää. Gröönlannissa on mitattu kolme kertaa mittaushistorian aikana pluslämpöasteita, tänä vuonna, viime vuonna ja 2011. Sen takia täälläkin on nyt kylmä kun pohjoisnavan normisysteemit on sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole yhtään uutisia seurannut? Juuri on ollut uutisia että pohjoisnavalla on ollut 20 astetta normaalia lämpimämpää. Gröönlannissa on mitattu kolme kertaa mittaushistorian aikana pluslämpöasteita, tänä vuonna, viime vuonna ja 2011. Sen takia täälläkin on nyt kylmä kun pohjoisnavan normisysteemit on sekaisin.
Siis kaamosaikaan plusasteita.
Olen 70-vuotias, ja koko aikuisikäni olen kuullut toitotettavan, miten Suomea uhkaa työvoimapula ja ilmastomuutoksen takia Oulun eteläpuolelta loppuvat lumiset talvet.
Pitäisikö näihin profetioihin uskoa kuin isä jumalan olemassaoloon: totta se on, mutta ihmisen vajavaisten aistihavaintojen ulottumattomissa olevaa?
Ikävää on enemmän se että veronmaksajien rahoja tuhlataan ilmastohömpötykseen, eikä sillä ole väliä onko se oikein vai väärin, kun ketään ei laiteta edesvastuuseen. Olisitte tarkempia siitä mihin verovaroja käytetään, nyt näyttä siltä että verorahakirstulla on käynyt lauma rottia nakertamassa kirstuun aukon, josta tippuu lantteja parempiin suihin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää on enemmän se että veronmaksajien rahoja tuhlataan ilmastohömpötykseen, eikä sillä ole väliä onko se oikein vai väärin, kun ketään ei laiteta edesvastuuseen. Olisitte tarkempia siitä mihin verovaroja käytetään, nyt näyttä siltä että verorahakirstulla on käynyt lauma rottia nakertamassa kirstuun aukon, josta tippuu lantteja parempiin suihin.
Minkä sille voi jos Kiina, Intia ja Venäjä eivät välitä siitä, että saastuttavat koko maapallon elinkelvottomaksi?
Siksi nimi on muutettukin ilmastonmuutokseksi. Suomen tapauksessa talvi siirtyi kevään paikalle, kevät kesän ja syksystä tuli kaksi kertaa niin pitkä ja pimeä kuin ennen.