Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko teillä on kevätvaatteet käytössä?

Vierailija
29.03.2018 |

Jokohan voisi siirtyä välikausiasuun? Paljonko satsaatte omiin ja lastenne kevätvaatteisiin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on täysi lumipeite maassa ja öisin parikymmentä astetta pakkasta. Talvivaatteet siis. Kaikille on välikausivaatteet valmiina, jotain kenkiä ehkä tarvitsee ostaa.

Vierailija
2/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ulkona on metri lunta ja maa hohtaa kylmää, joten ei tarkene kevätvaatteilla. Kevätkenkiä luultavasti täytyy ostaa, muuten mennään vanhoilla vaatteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä.

Ostin lapselle (6v) välikausihaalarin, vuorellisen takki ja housut ja kuorihousut. Housuja on hyvä olla enemmän. Yhteensä meni ehkä n. 100-150€.

Olen pitänyt lapsen vaatetuksena ohjeena, että välikausivaatteet käyttöön sitten, kun ei ole maa jäässä. 6-vuotias istuu vielä hiekkalaatikolla.

Vierailija
4/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut käytössä koko talven. Helsingissä asutaan

Vierailija
5/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä pärjää tuulipuvulla. Vaikka lämpötila on jo plussalla ja aurinko paistaa niin tuuli on todella pureva ja tunkeutuu kyllä helposti ohuen tuuliasun läpi ja läpäisee edelleen sisemmät vaatekerrokset iholle asti.

Vierailija
6/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itse en osta uusia. Kaapissa on viime vuotiset ja ovat ihan sopivia. Lenkkareita ja tennareita ostin. Meni yhteensä n. 200€.

T.3

Vierailija
7/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppavaatteilla vielä mennään. Aamut on tosi kylmiä vielä ja maa on lumessa ja jäässä. Mies ulkoili eilen jo tuulipuvussaan, mutta minä ja lapset ei vielä tarjeta. Ehkä ensi viikolla jo..?

Syksyllä hankituilla vaatteilla mennään, esikoiselle ostin uudet vk-kengät 50e.

Vierailija
8/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo? Aamusin pakkasta -20 astetta. Mitäpä luulisit?

Vierailija
9/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siirryn toppavaatteista suoraan kesävermeisiin.

Vierailija
10/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välikausivaatteet pelkkää rahan tuhlausta. Talvivaatteiden alta voi vähitellen vähentää paksumpia kerroksia pois, kerrospukeutumista siis. Ja kun ilmat sitten vähitellen lämpenevät, niin kuorivaatteiden alle ensin vähän lämpimämpää alusasua ja taas vähennetään. Kannattaa pukeutua katsomalla lämpömittaria ja ikkunasta ulos. Kalenterin mukaan jos pukeutuu, niin melko varmasti päällä on ajankohtaan sopimattomat vermeet.

Vierailija
11/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on. Miksei olis?!?!

Vierailija
12/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välikausivaatteet pelkkää rahan tuhlausta. Talvivaatteiden alta voi vähitellen vähentää paksumpia kerroksia pois, kerrospukeutumista siis. Ja kun ilmat sitten vähitellen lämpenevät, niin kuorivaatteiden alle ensin vähän lämpimämpää alusasua ja taas vähennetään. Kannattaa pukeutua katsomalla lämpömittaria ja ikkunasta ulos. Kalenterin mukaan jos pukeutuu, niin melko varmasti päällä on ajankohtaan sopimattomat vermeet.

Mun mielikuvissa ne kuorivaatteet on välikausiasu. Mitä sun mielestä välikausivaatteet ovat?

Vierailija
13/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän kevyempi toppatakki kuin talvella, lenkillä tulee hiki mutta seisoskellessa paleltaa jos alla vain t-paita. Taaperolta otettiin vaunuista lampaantalja pois, muuten menee talvikamppeissa vielä.

Vierailija
14/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun talvivaatteet on housut ja t-paita jonka päällä talvitakki, ei voi oikein kerroksia vähentää. Ilmojen lämmetessä vaihdan vain talvitakin kevyeen takkiin.

Vierailija
15/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorivaatteet on sama asia kuin tuulipuku. Välikausivaattet ovat paksummat ja niissä voi olla kevyt toppaus.

Vierailija
16/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorivaatteet on sama asia kuin tuulipuku. Välikausivaattet ovat paksummat ja niissä voi olla kevyt toppaus.

Ei tämä kyllä kauhean yleinen mielipide taida olla. Esim. jos katselet verkkokaupoista lasten välikausivaatteita, niin ei niissä mitään toppauksia ole, vaan ne ovat juuri kuorivaatteita.

Vierailija
17/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumen syvyys 70 cm ja tälläkin hetkellä hitusen pakkasen puolella... joo talvivaatteissa mennään. Kamalasti ei tule panostettua kevätvaatteisiin, teini taitanee tarvita ehkä uuden takin kun lienee kasvanut ulos edellisestä sekä parit uudet kengät pieneksi jääneiden tilalle.

Vierailija
18/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakki edelleen, villahousut poissa.

Vierailija
19/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on tuulipuku ja kyllä se vielä neille keleille on liian ohut. Viima tunkeutuu tehokkaasti läpi ja jos sataa vettä ja räntää niin vesi imeytyy läpi kastellen vaatteet ja taatusti tulee kylmä. Mieluummin topattu ja vahvempipintainen talvipuku vaikka sitten reippaillessa tahtookin tulla jo kuuma.

Vierailija
20/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lenkeillessä on aina itsellä hiihtopukeutumista vastaava asustus, jos ei viimaa ja ei ole yli -5 astetta pakkasta. Muuten tulee kuuma kun lenkkeilee reippaasti mäkisessä maastossa. En siis juokse vaan kävelen reippaasti koiran kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme