Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä vuonna "kassakapulat" tulivat kauppoihin?

Vierailija
29.03.2018 |

Muistan ajan ennen näitä kapuloita, mutta en osaa ajoittaa sitä mihinkään tiettyyn vuoteen. Tietääkö/muistaako joku?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysymys riivaa mua mutten googlaa kun yritän miettiä. Oisko ysärin alussa vai kasarin lopulla?

Hitto nyt sitä parempaa lehteä ettei tarvi ihan hermoostua.

Vierailija
22/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiistakapula!

On ollut vaikka kuinka kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei pitäisi olla mitään väliä kumpi laittaa kapulan. On se kumma mistä kaikesta jotkut saavat aikaan ongelman.

Ja se ei todellakaan ollut nyt tämän ketjun aihe. Takaisin aiheeseen!

Terv. Ap

Vierailija
24/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaisiko joku kauppias?

Vierailija
25/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kysymys riivaa mua mutten googlaa kun yritän miettiä. Oisko ysärin alussa vai kasarin lopulla?

Hitto nyt sitä parempaa lehteä ettei tarvi ihan hermoostua.

Mä yritin googlata, mutten löytänyt mitään.  :(

Terv. Ap

Vierailija
26/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein riivaa? Saatko ollenkaan olluksi tämän kysymyksen takia? Saatko nukuttua öisin? Kyllä on ihmisellä hankalaa. Ettäkö -80-luvun lopulla vai vasta -90-luvun alussa..?

Vierailija
27/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei pitäisi olla mitään väliä kumpi laittaa kapulan. On se kumma mistä kaikesta jotkut saavat aikaan ongelman.

Sillä ei ole mitään väliä, jäänkö pitämään ovea takanani tulevalle, tervehdinkö bussikuskia, sanonko kassahenkilölle kiitos, autanko turistia joka näyttää eksyneeltä...

Ystävällisyys on ihan turhaa, joku muu voi hoitaa sen joten ei minun tarvitse.

Vierailija
28/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, taisivat tulla samaa aikaan liukuhihnan kanssa. Muistan että joskus oli puiset palikat ennen käitä muovikapuloita.

Vierailija
29/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista aikaa ilman kapuloita, mutta en ole kaupassa käynytkään ennen 90-lukua. Muistan kyllä puiset kapulat.

Vierailija
30/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuonna 70 suurehkossa ruokakaupassa kassana ja siellä oli silloin punaiset kapulat ja lähes jokainen osasi niitä käyttää.

Vierailija
31/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun meille tuli kaupan kassalle viivakoodinlukija, kyllä lyheni jonot...

Viivakoodinlukijat tulivat 90-luvulla, kun kvanttifysiikka oli tarpeeksi pitkälle edennyttä ja sitä voitiin alkaa hyödyntää myös arjen askareissa.

Vierailija
32/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset viivakoodinlukijat olivat kynämallisia, käytettiin mm kirjastoissa ensimmäisenä -80-luvun lopulla. Mutta entätämä riivaava, piinaava ja kalvava kysymys: milloin "kassakapulat" tulivat kauppoihin?

Vierailija
33/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, siinä meni mielenrauha...

Vierailija
34/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt jo vastaus tähän mieltäni jäytävään kysymykseen. Täällä yksinäni räydyn tätä kysymystä pohtien, punniten, arvaillen ja aprikoiden. En saa oltua ennen kuin saan vastauksen tähän mielen sairastuttavaan kysymykseen. Kertokaa jo, kertokaa!!