OP vakuutusyhtiön toiminta aika härskiä terveysalalla
Nyt on useampikin taho näitä kertonut. Vakuutusneuvojat soittelevat OP:n vakuutusasiakkaille ja mustamaalavat nimeltä mainiten yksittäisiä lääkäreitä ja muita terveysfirmoja. Pyrkimys tietysti kääntää asiakasvirta heidän omiin yksiköihin. Näiden vakuutusneuvojien tiedot on aivan vääriä ja näyttöä on ihan puhtaasta valehtelusta.
Kilpailua toki kannatan, mutta tälläinen aggressiivinen panettelu ja jo suoranainen valehtelu ihmisille alkaa menemään yli.
Kommentit (23)
Siis oikeastiko? Onko tuolle mitään lähdettä? Helposti liikutaan jo rikokseksi luokiteltavissa teoissa, jos jotain yksittäistä ihmistä nimeten parjataan ja hänen ammattitaitoaan vähätellään syyttä.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko? Onko tuolle mitään lähdettä? Helposti liikutaan jo rikokseksi luokiteltavissa teoissa, jos jotain yksittäistä ihmistä nimeten parjataan ja hänen ammattitaitoaan vähätellään syyttä.
Kyllä. Lähteet löytyy. Useita ja nimenomaan OP se joka kaikkein röyhkein tässä. Ja jos lehtimiehiä kuulolla, niin alkaakapa penkoa tätä. Miten vakuutusyhtiöt pyrkivät ohjaamaan ihmisen haluamaansa paikkaan hoitoon ja miten törkeäksi tämä peli on mennyt.
Juhlapuheissa hehkutetaan kuinka asiakas, asiakkaan etu ja asiakaskokemus on se tärkein OP:lle. Todellisuudessa pinnan alla asiakkaille valehdellaan mitä tahansa jotta ylipäänsä saadaan se asiakas heille. Kilpailijan toiminta lytätään, valehdellaan heidän hinnat, lääkärien osaaminen, ihan kaikki. Potilas ylipuhutaan erittäin aggressiivisilla keinoilla.
Tuollaisilla toimintatavoilla sahaavat omaa oksaansa. Vaihdoin itsekin pois OP:sta muutama vuosi kun olisivat pakottaneet magneettiin 200km päähän.
Veikkaan että some aikana tälläinen jossakin vaiheessa loppuu kun "shit hits the fan"
Ap:n juttu vähän haisee, koska eivät kai vakuutusneuvojat soittele kenellekään, muuta kuin soittopyynnöissä. Toinen juttu on se, että totta kai vahinkotilanteissa ohjataan Pohjola Sairaalaan, mutta toki saa mennä muuallekin jos niin haluaa, mutta silloin joutuu hoitamaan itse vahinkoilmoitukset jne.
OP:n asiakas
Hienoa! Juuri näin aktiivisesti pitää myyntiä tehdä! :)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n juttu vähän haisee, koska eivät kai vakuutusneuvojat soittele kenellekään, muuta kuin soittopyynnöissä. Toinen juttu on se, että totta kai vahinkotilanteissa ohjataan Pohjola Sairaalaan, mutta toki saa mennä muuallekin jos niin haluaa, mutta silloin joutuu hoitamaan itse vahinkoilmoitukset jne.
OP:n asiakas
Ei tavallinen ihminen voi tietää kuka OP:sta vai Pohjola Sairaalasta soittaa ja painostaa heille. Näissä puheluissa on todella painostava ja panetteleva sävy. Mieti minkälainen asiakaskokemus jää, kun ihminen tajuaa OP:sta hänelle valehdellun. Tästä on näyttöä esim viime viikolta. OP:sta (tai Pohjola Sairaalasta) soitettiin, potilasta pyydettiin Pohjola Sairaalaan hoitoon. Kun yritti esittää, että haluaa samaan hoitoon kotikaupungissa, kerrottiin ettei siihen ****yksikköön kannata mennä, koska siellä ***(nimi oikeasti mainittu) lääkäri on huono ja hoito kallista. Todellisuudessa siinä toisessa yksikössä miellyttävä lääkäri hoiti vaivan hyvin ja hinta oli halvempi.
Tämä ei ole ainoa OP:n yrittämä puliveivaus vaan näitä on jo useita. Koska taktiikkana on valehtelu, niin uskottavuus OP:n toimintaan alkaa romuttua muutenkin.
Suurin kyykyttäjä terveydenhuollossa alkaakin kohta olla vakuutusyhtiöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n juttu vähän haisee, koska eivät kai vakuutusneuvojat soittele kenellekään, muuta kuin soittopyynnöissä. Toinen juttu on se, että totta kai vahinkotilanteissa ohjataan Pohjola Sairaalaan, mutta toki saa mennä muuallekin jos niin haluaa, mutta silloin joutuu hoitamaan itse vahinkoilmoitukset jne.
OP:n asiakas
Ei tavallinen ihminen voi tietää kuka OP:sta vai Pohjola Sairaalasta soittaa ja painostaa heille. Näissä puheluissa on todella painostava ja panetteleva sävy. Mieti minkälainen asiakaskokemus jää, kun ihminen tajuaa OP:sta hänelle valehdellun. Tästä on näyttöä esim viime viikolta. OP:sta (tai Pohjola Sairaalasta) soitettiin, potilasta pyydettiin Pohjola Sairaalaan hoitoon. Kun yritti esittää, että haluaa samaan hoitoon kotikaupungissa, kerrottiin ettei siihen ****yksikköön kannata mennä, koska siellä ***(nimi oikeasti mainittu) lääkäri on huono ja hoito kallista. Todellisuudessa siinä toisessa yksikössä miellyttävä lääkäri hoiti vaivan hyvin ja hinta oli halvempi.
Tämä ei ole ainoa OP:n yrittämä puliveivaus vaan näitä on jo useita. Koska taktiikkana on valehtelu, niin uskottavuus OP:n toimintaan alkaa romuttua muutenkin.
Kun tekee vakuutussopimuksen, kannattaa lukea vakuutusehdot. jos siellä sanotaan vaikka niin, että hoito on ensisijaisesti Pohjola Sairaalassa, niin sitten se on. Siellä voidaan kertoa myös se, että jos potilas haluaa hoitoa muualta, hän maksaa sen itse ja voi jälkikäteen hakea korvausta, jolloin potilas maksaa itse valitsemansa hoitopaikan ja Pohjola Sairaalan kustannusten erotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n juttu vähän haisee, koska eivät kai vakuutusneuvojat soittele kenellekään, muuta kuin soittopyynnöissä. Toinen juttu on se, että totta kai vahinkotilanteissa ohjataan Pohjola Sairaalaan, mutta toki saa mennä muuallekin jos niin haluaa, mutta silloin joutuu hoitamaan itse vahinkoilmoitukset jne.
OP:n asiakas
Ei tavallinen ihminen voi tietää kuka OP:sta vai Pohjola Sairaalasta soittaa ja painostaa heille. Näissä puheluissa on todella painostava ja panetteleva sävy. Mieti minkälainen asiakaskokemus jää, kun ihminen tajuaa OP:sta hänelle valehdellun. Tästä on näyttöä esim viime viikolta. OP:sta (tai Pohjola Sairaalasta) soitettiin, potilasta pyydettiin Pohjola Sairaalaan hoitoon. Kun yritti esittää, että haluaa samaan hoitoon kotikaupungissa, kerrottiin ettei siihen ****yksikköön kannata mennä, koska siellä ***(nimi oikeasti mainittu) lääkäri on huono ja hoito kallista. Todellisuudessa siinä toisessa yksikössä miellyttävä lääkäri hoiti vaivan hyvin ja hinta oli halvempi.
Tämä ei ole ainoa OP:n yrittämä puliveivaus vaan näitä on jo useita. Koska taktiikkana on valehtelu, niin uskottavuus OP:n toimintaan alkaa romuttua muutenkin.
Kun tekee vakuutussopimuksen, kannattaa lukea vakuutusehdot. jos siellä sanotaan vaikka niin, että hoito on ensisijaisesti Pohjola Sairaalassa, niin sitten se on. Siellä voidaan kertoa myös se, että jos potilas haluaa hoitoa muualta, hän maksaa sen itse ja voi jälkikäteen hakea korvausta, jolloin potilas maksaa itse valitsemansa hoitopaikan ja Pohjola Sairaalan kustannusten erotuksen.
Ja se OP:n juhlapuheissa mainostettu hyvä palvelu ja asiakaskokemus on missä? Ai, niin palvelu sana arkielämässä on korvattu sanalla painostus.
Olisi mielenkiintoisempaa tietää minkä ison firman toiminta ei ole härskiä? Se olisi varmaan lyhyempi lista. Voitaisiinko vain todeta, että nykyinen jatkuvaan kasvuun tähtäävä markkinatalous on kokonaisuudessaan aika härskiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n juttu vähän haisee, koska eivät kai vakuutusneuvojat soittele kenellekään, muuta kuin soittopyynnöissä. Toinen juttu on se, että totta kai vahinkotilanteissa ohjataan Pohjola Sairaalaan, mutta toki saa mennä muuallekin jos niin haluaa, mutta silloin joutuu hoitamaan itse vahinkoilmoitukset jne.
OP:n asiakas
Ei tavallinen ihminen voi tietää kuka OP:sta vai Pohjola Sairaalasta soittaa ja painostaa heille. Näissä puheluissa on todella painostava ja panetteleva sävy. Mieti minkälainen asiakaskokemus jää, kun ihminen tajuaa OP:sta hänelle valehdellun. Tästä on näyttöä esim viime viikolta. OP:sta (tai Pohjola Sairaalasta) soitettiin, potilasta pyydettiin Pohjola Sairaalaan hoitoon. Kun yritti esittää, että haluaa samaan hoitoon kotikaupungissa, kerrottiin ettei siihen ****yksikköön kannata mennä, koska siellä ***(nimi oikeasti mainittu) lääkäri on huono ja hoito kallista. Todellisuudessa siinä toisessa yksikössä miellyttävä lääkäri hoiti vaivan hyvin ja hinta oli halvempi.
Tämä ei ole ainoa OP:n yrittämä puliveivaus vaan näitä on jo useita. Koska taktiikkana on valehtelu, niin uskottavuus OP:n toimintaan alkaa romuttua muutenkin.
Kun tekee vakuutussopimuksen, kannattaa lukea vakuutusehdot. jos siellä sanotaan vaikka niin, että hoito on ensisijaisesti Pohjola Sairaalassa, niin sitten se on. Siellä voidaan kertoa myös se, että jos potilas haluaa hoitoa muualta, hän maksaa sen itse ja voi jälkikäteen hakea korvausta, jolloin potilas maksaa itse valitsemansa hoitopaikan ja Pohjola Sairaalan kustannusten erotuksen.
Ja se OP:n juhlapuheissa mainostettu hyvä palvelu ja asiakaskokemus on missä? Ai, niin palvelu sana arkielämässä on korvattu sanalla painostus.
OP ei ole vastuussa siitä, että asiakas ei lue sopimusta ennen allekirjoitusta! Hyvä palvelu luvataan vain sopimuksen puitteissa ja jos oletat saavasi enemmän kuin on sovittu, niin se kannattaa vaatia sopimukseen ja sinä maksat siitä vähän lisää joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n juttu vähän haisee, koska eivät kai vakuutusneuvojat soittele kenellekään, muuta kuin soittopyynnöissä. Toinen juttu on se, että totta kai vahinkotilanteissa ohjataan Pohjola Sairaalaan, mutta toki saa mennä muuallekin jos niin haluaa, mutta silloin joutuu hoitamaan itse vahinkoilmoitukset jne.
OP:n asiakas
Ei tavallinen ihminen voi tietää kuka OP:sta vai Pohjola Sairaalasta soittaa ja painostaa heille. Näissä puheluissa on todella painostava ja panetteleva sävy. Mieti minkälainen asiakaskokemus jää, kun ihminen tajuaa OP:sta hänelle valehdellun. Tästä on näyttöä esim viime viikolta. OP:sta (tai Pohjola Sairaalasta) soitettiin, potilasta pyydettiin Pohjola Sairaalaan hoitoon. Kun yritti esittää, että haluaa samaan hoitoon kotikaupungissa, kerrottiin ettei siihen ****yksikköön kannata mennä, koska siellä ***(nimi oikeasti mainittu) lääkäri on huono ja hoito kallista. Todellisuudessa siinä toisessa yksikössä miellyttävä lääkäri hoiti vaivan hyvin ja hinta oli halvempi.
Tämä ei ole ainoa OP:n yrittämä puliveivaus vaan näitä on jo useita. Koska taktiikkana on valehtelu, niin uskottavuus OP:n toimintaan alkaa romuttua muutenkin.
Kun tekee vakuutussopimuksen, kannattaa lukea vakuutusehdot. jos siellä sanotaan vaikka niin, että hoito on ensisijaisesti Pohjola Sairaalassa, niin sitten se on. Siellä voidaan kertoa myös se, että jos potilas haluaa hoitoa muualta, hän maksaa sen itse ja voi jälkikäteen hakea korvausta, jolloin potilas maksaa itse valitsemansa hoitopaikan ja Pohjola Sairaalan kustannusten erotuksen.
Ja se OP:n juhlapuheissa mainostettu hyvä palvelu ja asiakaskokemus on missä? Ai, niin palvelu sana arkielämässä on korvattu sanalla painostus.
OP ei ole vastuussa siitä, että asiakas ei lue sopimusta ennen allekirjoitusta! Hyvä palvelu luvataan vain sopimuksen puitteissa ja jos oletat saavasi enemmän kuin on sovittu, niin se kannattaa vaatia sopimukseen ja sinä maksat siitä vähän lisää joka vuosi.
Onneksi on julkinen terveydenhuolto ja siinä jo nyt toimiva valinnanvapaus. Halutessaan voi hoidattaa itsensä missä tahansa julkisessa sairaalassa. Kannattaa unohtaa jäykästi toimivat vakuutusyhtiöt ja niiden kankeat sopimukset.
Vierailija kirjoitti:
Suurin kyykyttäjä terveydenhuollossa alkaakin kohta olla vakuutusyhtiöt.
Tästä juuri itselläkin kokemuksia. Kotipaikkakunnalla ei saa hoitoa kun vakuutusyhtiö käskee 300km päähän. En mennyt vaan irtisanoin huonoa palvelua tarjoavan sopimuksen ja menin paikkakunnan keskussairaalaan. Huippuhoitoa. Maksoi 54€ kahdelta vuorokaudelta.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että some aikana tälläinen jossakin vaiheessa loppuu kun "shit hits the fan"
Lääkärit ovat sairaaloisen tarkkoja maineestaan. Olettaisin että heti jos tulee näyttöä panettelusta, niin kunnianloukausjuttu paukahtaa käräjille.
Meillä ei ainakaan ole aikaa soitella satunnaisille asiakkaille tuollaisesta.
Jos asiakas soittaa ja kysyy onko klinikoita joissa suoramaksusopimus, niin toki ne kerrotaan. Muuten saa kyllä valita itse missä asioi. Korvausta voi hakea myöhemmin.
- Asiakasneuvoja toisesta yhtiöstä
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ainakaan ole aikaa soitella satunnaisille asiakkaille tuollaisesta.
Jos asiakas soittaa ja kysyy onko klinikoita joissa suoramaksusopimus, niin toki ne kerrotaan. Muuten saa kyllä valita itse missä asioi. Korvausta voi hakea myöhemmin.
- Asiakasneuvoja toisesta yhtiöstä
Mikä yhtiö? Saa mainostaa. Vaihdan siihen.
-OP:n toimintatapoihin kyllästynyt-
Joku toimittaja voisi ottaa näin Soten alla kopin selvittää vakuutusyhtiöiden toimintatapoja miten asiakkaita painostetaan.
Lähi-Tapiolalla vaikutti olevan parempi toiminta. Neuvovat lähimpään Mehiläisen tai Pihlajalinnan yksikköön. Kannattaa miettiä sitä vaihtoehtona, jos OP ei suostu hoidattamaan omalla paikkakunnalla.
Ne vakuutusneuvojat toimii provikkapalkalla. Mitä useamman asiakkaan saavat narratuksi, niin sen suurempi liksa heillä itsellään.