Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aso-asumisen kauhuja

Vierailija
29.03.2018 |

Minulla on hyvä kaksio hyvällä paikalla Helsingissä.
Joudun maksamaan vastiketta melkein puolet siitä mikä olisi käypä vuokra. (400/1000).
Ahdistaa kun pelottaa että naapurit ovat kuolleet kun ei koskaan kuulu mitään.
Tylsää on muutenkin kun etninen värinä puuttuu kokonaan, ei haise, enkä saa seurata piiritystilanteita ja poliisin, ambulanssin ja palokunnan toimintaa lähietäisyydeltä.
Seksikumppaninkin jouduin hankkimaan ihan itse, kun ei ole vuokraisäntää joka hoitaisi homman. Irtisanomisuhan tuoma jännityskin puuttuu kokonaan. Kamalaa on.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun hyvällä paikalla Helsingissä aso-asunnossa myös ja mielestäni naapurit ovat ärsyttäviä nousukashenkisiä wannabe-ihmisiä, jotka eivät tervehdi käytävässä/hississä välttämättä. Mokomatkin köyhät! Oikein huomaa heissä sen alemmuuskompleksin, kun ei rahat riittäneet omistusasuntoon.

Sulla on käynyt jäätävän hyvä tuuri, jos negatiivisinta naapureissa on se, että eivät tervehdi rapussa :D

Vierailija
42/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun aso-kaksiossa Tampereella, vastike noussut vuosien aikana tasaisesti, nyt 560€. Enkä kyllä asumisen tasoa kehuisi. Keittiössä karmeat ysärikaapistot, kylpyhuone vastenmielisen ruma harmaine muovilattioineen ja -seinineen, lattiat halpaa laminaattia (edellinen asukas laittanut, muuten olis harmaa muovimatto). Rumaa muutenkin kaikki. Talossa on myös ollut vesivahinkoja vähän väliä. Mun asunnossa on kaksi kertaa revitty auki kylpyhuonetta ja saunaa, kaksi kertaa keittiötä, kerran tulvi jätevedet kellariin... Toissa vuonna täällä tehtiinkin sitten putkiremppa.

Eli joo, enpä kyllä paljon kehuisi. Kateeksi käy teitä helsinkiläisiä aso-asujia, jos noin hyvin asiat. Täällä kaupungissa asoja rakennetaankin vain kaikista surkeimmille paikoille, siis mahdollisimman kauas keskustasta jonnekin hevon kuuseen... Samojen yhtiöiden vuokra-asuntoja sitten niille paremmille paikoille. Miksihän? Ja miksi asoja ylipäänsä enää tehdään kun asuminen ei käytännössä millään lailla vuokra-asumisesta eroa?

Kävin Itä-Helsingissä katsomassa pohjakerroksessa olevaa aso-kaksiota.Asunnossa oli syvennyksessä oleva parveke. Asunto oli kostea ja kenties kosteusvaurioinen. Suuressa kaksiossa oli pieni keittokomero eli pohja oli huono. Kylpyhuoneessa ruma muovimatto.Hain ensisijaisesti yksiötä tai pientä kaksiosta.Tarjolla oli suuria, pareille tai pienelle perheelle sopivia kaksioita.Yksiöillä oli kova kysyntä.Aso-asunnon kunto taitaa riippua ihan myös kohteesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa Helsingissä hyvä tilanne noiden vastikkeiden suhteen, monissa tuon kokoisissa osakkeissakin vastikkeet ovat useamman satasen luokkaa, en tiennyt että aso- asuminen on siellä noin edullista.

Esimerkiksi täällä Turussa asojen "vastikkeet" ovat käytännössä lähes vastaavien asuntojen vuokran tasolla.

No ei kyllä minusta ole. Meillä asokolmion vastike oli 540e, muutettiin vuokralle vastaavaan kolmioon samalle alueelle ja vuokra 790e. Muutettiin asorivariin, uusi neliö. Vastike 860e ja naapurikämppä vuokralla hintaan 1200e/kk.

Vierailija
44/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on tietysti se vaihtoehto, että puhut paskaa. ASO-asuntojen vastikkeet ovat n. 85% vastaavan asunnon vuokrasta, eikä asukkaisiin kohdisteta mitään hyväntekeväisyyttä ASO-firman taholta.

Vierailija
45/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös tyytyväinen asoasuntooni, vaikka se melko kalliiksi tuleekin. Asumiskulut ovat 1000 euroa kuussa. Asunto on ns. eliittialueella, jossa on muuten lähinnä omistusasuntoja. Omistusasuntoa alueelta minulla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta hankkia, koska yksinhuoltajana en uskalla ottaa kolmion hinnan edestä 200 000 euron pankkilainaa, vaikka sellainen minulle myönnettäisiinkin. Teinin kanssa en haluaisi myöskään asua kaksiossa, vaan kummallakin on hyvä olla omat huoneet. Samoin en halua tinkiä sijainnista, koska nyt työpaikkani ja teinin koulu sekä kaupat ja harrastukset ovat sopivalla etäisyydellä ja arki sujuvaa. Tässä elämäntilanteessa pidän siis asoasumista meille parhaiten sopivana ratkaisuna.

Mikä on sellainen eliittislue, että 200 000:llä saa kolmion?

Vierailija
46/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on tietysti se vaihtoehto, että puhut paskaa. ASO-asuntojen vastikkeet ovat n. 85% vastaavan asunnon vuokrasta, eikä asukkaisiin kohdisteta mitään hyväntekeväisyyttä ASO-firman taholta.

Ap täsmentää. Maksan alle 420/kk. Vastike, vesimaksu ja tolppapaikka. Kehä I sisäpuolella.  Kerropa mistä nappaat kaksion hyvästä talosta likikään vastaavalla vuokralla. Sossutaloja ei oteta tähän vertailuun ;-)

Vierailija
47/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös tyytyväinen asoasuntooni, vaikka se melko kalliiksi tuleekin. Asumiskulut ovat 1000 euroa kuussa. Asunto on ns. eliittialueella, jossa on muuten lähinnä omistusasuntoja. Omistusasuntoa alueelta minulla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta hankkia, koska yksinhuoltajana en uskalla ottaa kolmion hinnan edestä 200 000 euron pankkilainaa, vaikka sellainen minulle myönnettäisiinkin. Teinin kanssa en haluaisi myöskään asua kaksiossa, vaan kummallakin on hyvä olla omat huoneet. Samoin en halua tinkiä sijainnista, koska nyt työpaikkani ja teinin koulu sekä kaupat ja harrastukset ovat sopivalla etäisyydellä ja arki sujuvaa. Tässä elämäntilanteessa pidän siis asoasumista meille parhaiten sopivana ratkaisuna.

Mikä on sellainen eliittislue, että 200 000:llä saa kolmion?

Myös pienemmillä paikkakunnilla on "eliittialueita". Asuntojen hinnat ovat näissä tietysti Helsinkiä ja muita suuria kaupunkeja edullisemmat. Lisäksi puhuessani 200 000 euron lainasta en tarkoittanut, että tämä olisi asunnon hinta. Olen maksanut asomaksun, 25 000, pois, ja luonnollisesti tämä raha olisi käytettävissä, mikäli ostaisin omistusasunnon.

Vierailija
48/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun omistusasuntokerrostalossani on kyllä maahanm..ttajia (joista ei ole pahaa sanaa sanottavana)ja pari suomalaista häirikköäkin. On jouduttu ottamaan pari asuntoa asunto-osakeyhtiön haltuun.

Lisäksi sekä asoissa että omistustaloissa on kyllä vuokralaisia, koska säännöt eivät niitä kiellä ja on usein kannattavampaa panna asunto vuokralle kuin myydä se. Ok, asoissa on niin törkeät vastikkeet, että voitto jää kyllä hyvin pieneksi.

Asut varmaankin Kalliossa?

Vierailija
49/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täsmentää. Maksan alle 420/kk. Vastike, vesimaksu ja tolppapaikka. Kehä I sisäpuolella.  Kerropa mistä nappaat kaksion hyvästä talosta likikään vastaavalla vuokralla. Sossutaloja ei oteta tähän vertailuun ;-)

Kehä I on 15-20 km etäisyydellä Helsingin keskustasta. Onko se nyt sitten enää niin hyvällä paikalla..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi