Muotisanontoja/hokemia, jotka riipivät hermojasi?
Kommentit (576)
Mitkään sanonnat tms. ei ärsytä, mutta mun mielestä ei pitäisi ärsyyntyä teinien englannin ja suomen yhdistämisestä tai sanonnoista kuten slay, go girl, gurl tai goals. Ne on vaan nyt käytössä olevaa teinien slangia, joka helpottaa puhumista paljon. Olihan aikaisemminkin varmasti jokaisen nuoruudessa omia slangisanoja. Itse tykkään puhua goalsseista ja kannustaa kavereita hokemalla go gurllll!! Sori vaan jos tää ärsyttää jotakuta XD
"Menikö tunteisiin?" kysytään aina hiukan ivallisella äänellä, kun on ensin provosoitu ja v*ttuiltu niin, että hermo menee lehmänhermoiseltakin. Niin, mieti sitten vähän, että meneekö tunteisiin vai ei, s**tana!
Jos on pakko käyttää tuota sanontaa, sen voi sanoa itse, esim. "Mulla meni tunteisiin, kun äiti soitti just, kun olin muutenkin myöhässä."
Legendaarista, kuumottavaa, jäätävää ja järkyttävää käytetään aivan liian mitättömissä yhteyksissä.
Legendaarinen on joku Lasse Virenin voittojuoksu, mutta ei joku tavallinen SM-liigan jääkiekkomatsi, joka päättyy 1-0.
Kuumottava on jokin to-del-la pelottava tilanne, ei ihan perusjännitys ennen matikankoetta.
Jäätävä voi olla tunnelma, tai sitten vaikkapa karmea raivari. Järkyttävä on aina negatiivinen ilmaus, vaikka jotkut klikkiotsikoita väsäävät yrittävätkin käyttää sitä myös positiivisissa yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Näillä mennään.
Joo, tää on ihan sairaan ärsyttävä! :D
Olen ihmetellyt mistä tätä bisnesjargonia syntyy ja kuka näitä typeriä ilmaisuja keksii.
Johto vai johdon assarit? Konsultit?
Tässä pahimmat, oksennusreaktion aiheuttavat ja ah, niin trendikkäät ilmaisut:
- jalkauttaa
- ottaa koppi
- asiakasrajapinta
- jumppaaminen
- synergiaetu
Vierailija kirjoitti:
Eeppinen.
Varsinkin Eeppinen Emmental, Hillitön Gouda ja Tolkuton Cheddar
risto rakas, anni rakas, pentti rakas, liisa rakas, arrrggghhhh
(siis lehtiartikkeleissa)
Minä vihaan tätä Suomeen ruton lailla rantautunutta sä-passiivia. "Kun sä ajat formulaa, kun sä teet niin ja näin". Ei suomen kielessä ole sä-passiivia. Ihan fiksutkin ihmiset puhuvat nykyään näin. Millä tästä pääsee eroon? En kestä. Tai siis kun sä et kestä..
Datan louhinta, Tietoallas
Nämä sanat näyttävät tuottavan sanojalleen voimakasta mielihyvää
"Hyvin sä vedät." "Se oli hyvä veto."
Veto. Lyödäänkö vetoa, että..
Vedä kahvasta
mutta että esim lauluesitys on nykyään veto?
Suosikkijuontajan hulppea talo
Saara Aallon Meri-rakas
Tositv-tähti
Slay? Siis sehän tarkoittaa jotain tappamista, teurastamista. Mitvit? Slay > slaughter = teurastus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeppinen.
Varsinkin Eeppinen Emmental, Hillitön Gouda ja Tolkuton Cheddar
Ja Loputon Kermajuusto. Ostin sellaisen, mutta se loppui sittemmin. Kannattaako reklamoida?
Vierailija kirjoitti:
Yksi kamala sano, jota käytetään: Aivopieru.
Aivopieruverkkarit!
Legendaarinen; urheilutoimittajille kaikki urheilijat ja urheilutapahtumat ovat legendaarisia
Terde
Sidukka
Skumppa
Loppuviimeksi