Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuah! Missä voi pestä/pesettää pyörän Helsingissä?

Vierailija
28.03.2018 |

Asun keskustassa vanhassa kerrostaloyksiössä. Suihkukoppi on niin pieni, ettei sinne pyörä mahdu millään. Sisäpihalla ei voi pestä, enkä tonne jalkakäytävällekään voi mennä ihmisten keskelle. Kahdesta pyöräliikkeestä oon kysynyt, mutta niissä ei ole pesupalvelua. Mitä teen, minne meen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämpäri ja rätti jalkakäytävälle. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
2/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autopesuloiden itsepalveluissa painepesurilla tai ämpärin kanssa. 5 eur. Muuallakin, esim. Motonetissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämpäri ja rätti jalkakäytävälle. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Jalkakäytävälle? Eihän siinä voi pestä. Asun ydinkeskustassa, jalkakäytävä on kapea ja ihmisiä yötä päivää.

Vierailija
4/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörän pesu hoituu helposti seuraavasti: otat mukaan muutamat vanhat kalsarit, kertakäyttökumihanskat , pullollisen vettä ja muovipussiin. Sitten ajat vähän syrjemmälle ja hoidat pyörän puhdistuksen kosteilla räteillä. Lopuksi roskat pussiin.

Vierailija
5/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autopesuloiden itsepalveluissa painepesurilla tai ämpärin kanssa. 5 eur. Muuallakin, esim. Motonetissä

Monen parkkihallin nurkassa on ti-pesupaikkoja

Vierailija
6/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mikään liike tarjoa pyörän pesua maksullisena palveluna?

Vierailija
7/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen parkkihallin nurkassa on ti-pesupaikkoja

Kuten missä parkkihallissa? Painepesurilla ei saa kuulemma pestä polkupyörää.

Vierailija
8/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä yllättyy, miten avuttomia ihmiset on.

Vierailija
9/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mikään liike tarjoa pyörän pesua maksullisena palveluna?

hah, tää kiinnostaa myös mua. oon laiska enkä tykkää rassata öljyisten rättien ja hammasharjan kanssa.

Vierailija
10/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEHEHEHEH, päivän naurut, thanx.

Vierailija
11/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohimennen kusaset päälle ja kyllä kiiltää

Vierailija
12/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota  esim. vauvanpuhdistuspyhkeitä, hivele niillä vaivihkaa pyörääsi kun sitä talutat. Hinkkaa hammasharjalla silloin kun kukaan ei näe, kostuta juomapullossasi.

Vierailija
13/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhäset märällä talouspaperitollolla pyörääs ja se on siinä...

Vitsihän tuo aloitus tietysti oli.

Tietäskö Ap yhtään hyvää jauhrlihankiillotuslafkaa? Musta toi ruoka on aivan liian mattapintaista

Vierailija
14/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea puhdistus kyllä vaatii muutakin kuin kosteita rättejä. Liuotinta ketjuihin ja pakkaan, vedet pitää mennä lattiakaivoon jossa on öljynerottelu. Painepesurilla pesu, ei sitä täydellä paineella kannata laakereita lennättää ympäriinsä. Meillä on Punavuoressa sopiva tila tällaiselle toiminnalle. Ainakin 5 pyöräliikettä 400m säteellä, saattaa olla enemmänkin. Joku 25€/pesu toisen tekemänä saattaa olla ok hinta, jos vaikka sisältyy nouto ja palautus liikkeeseen. Kympillä saa pestä itse. Siihen joku aikaraja esim 15min. Kiitti ideasta, täytyy toteuttaa heti ens viikolla.

Vierailija
15/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keksinyt ottaa käyttöön pumpputermarin, siis sellaisen kirppikseltä (muistaakseni ihan jollain 20 sentillä) ostamani vanhan kiinalaisen  termoskannun, josta veden saa suihkuamaan pumppua painamalla suoraan kohteeseen.

Voi laittaa myös astianpesuainetta vähän joukkoon.

Tiskiharja (vanha ja tiskikäytöstä poistettu) vain toiseen käteen ja homma hoituu näillä kätevästi.

Jos on oikein likainen pyörä, niin otat kuumaa vettä mukaan ämpärillisen ja jonkun kannun, tai kauhan (jolla voit ladata termarisi täyteen 3-4 kertaa niin , että suihkutusvesi koko polkupyörälle varmasti riittäisi.)

Näin ainakin itse olen polkupyöräni puhdistanut ja hyvin on onnistunut ja puhdasta jälkeä aina tullut.

Vierailija
16/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätbisnes kirjoitti:

Oikea puhdistus kyllä vaatii muutakin kuin kosteita rättejä. Liuotinta ketjuihin ja pakkaan, vedet pitää mennä lattiakaivoon jossa on öljynerottelu. Painepesurilla pesu, ei sitä täydellä paineella kannata laakereita lennättää ympäriinsä. Meillä on Punavuoressa sopiva tila tällaiselle toiminnalle. Ainakin 5 pyöräliikettä 400m säteellä, saattaa olla enemmänkin. Joku 25€/pesu toisen tekemänä saattaa olla ok hinta, jos vaikka sisältyy nouto ja palautus liikkeeseen. Kympillä saa pestä itse. Siihen joku aikaraja esim 15min. Kiitti ideasta, täytyy toteuttaa heti ens viikolla.

tää oiskin hyvä liikeidis. mä ainakin maksaisin mieluusti jollekin toiselle tästä hommasta.

t. se laiskuri

Vierailija
17/19 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Velo&Oxygeniltä. Oon huollattanut pyörääni siellä joskus ja huoltoon sisältyi pesu. Ehkä tekevät myös pelkkiä pesuja!

Vierailija
18/19 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän fillariliikkeet pesevät pyöräsi,ennen huoltoa.

Se maksaa jotakin 60€ <---> 80€  siis pesu + huolto,riippuu minkälainen huolto on kyseessä.

Mutta saako noissa liikkeissä pelkän pesun ja paljonko kustantaa,jos homma hoituu.

Voihan sitä kysellä..

Kyllähän painepesurilla puhdasta tulee ja laakereistakin lentää hyvin vaseliinit pihalle.

Eiköhän se perinteinen vesiämpäri + pesuaine + tiskiharja yhdistelmä ole hjyva.

Vierailija
19/19 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupunki ei järjestä fillareiden huoltoon tarkoitettuja paikkoja kun he siitä vouhkaavat niin paljon? Fillarin peseminen kerrostalossa on sottaista puuhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme