Muutto pääkaupunkiseudulle, mitä paikkakuntaa suosittelette?
Pitäis syksyllä muuttaa työn perässä etelään. Ei ole oikein tuttuja seudulla, saatika tietoa palveluista tms.
Mies haluis junalla/julkisella kulkea Vantaalle töihin, mä olen lasten kans kotona (0-5v). Perus palvelut ois hyvä löytyä läheltä; kauppa, neuvola ja joku perhekerho tms.
Heitelkää ideoita, kehukaa kotipaikkakuntaanne ja sanokaa minne ei ainakaan kannata mennä.
Kommentit (60)
Helsinki-Riihimäki radan varresta pääsee helposti. Budjetin mukaan. Vantaan radanvarsiasuinalueet ehkä vähän muita levottomampia. Tosin varsinaista "pääkaupunkiseutua" ovat vain vantaa, espoo ja kauniainen kai (ainakin HSL:n mukaan). En rajoittaisi niihin.
Myrtsi -martsari alue on oikeesti jees. Kuten myös vaikka jakomäki. kummassakin kivat luonnot ympärillä., ja palvelut lähellä.
Kaikki hässäkkä mitä EHKÄ tapahtuu, tapahtuu iltaisin/öisin, jolloin lapset ja lapsi-ihmiset ovat jo peiton alla.
Ei häiritse keskivertoporukkaa.
Hassu ilmaisu, että mies haluaa kulkea julkisilla töihin Vantaalle. Vantaa on laaja paikka (oisko Vantaan halkaisija ehkä 30 km?), ja jonnekin päin Vantaata menee juna, jonnekin bussi ja jonnekin ei mikään. Vähän pitäisi tietää että meneekö mies töihin Tikkurilaan vai Keimolaan.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-Riihimäki radan varresta pääsee helposti. Budjetin mukaan. Vantaan radanvarsiasuinalueet ehkä vähän muita levottomampia. Tosin varsinaista "pääkaupunkiseutua" ovat vain vantaa, espoo ja kauniainen kai (ainakin HSL:n mukaan). En rajoittaisi niihin.
HSL:ään kuuluu myös Kerava, Sipoo, Tuusula ja Kirkkonummi
Espoosta ei pääse kätevästi Vantaalle jos joutuu julkisilla kulkemaan
Vierailija kirjoitti:
Espoosta ei pääse kätevästi Vantaalle jos joutuu julkisilla kulkemaan
Höpsis. Esimerkiksi Leppävaarasta pääsee helposti ja nopeasti vaikkapa Myyrmäkeen.
Myyrmäki. Kaikki lähellä vahinkovankkurien lykkijälle. Kaupat, arvauskeskus, leikkipuistot.
Ja junarata elättäjälle.
Mä en itseasiassa edes tiedä missäpäi vantaata työpaikka on, pitää kysyä kun kotiutuu.
Sillä näitä kyselen, kun itse olen käynyt suunnillee lentokentällä ja Helsingin keskustassa. Että ei tosiaan ole tuttua seutua eikä kartta kerro aina kaikkea. Esimerkiks muistan jonkun tutun kironneen työmatkaa Espoosta Vantaalle, että ei toimi.
Ja elkää pelätkö, en asuinpaikkaa pelkästään tän keskustelun perusteella valitse. Kiva vaan kuulla mielipiteitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en itseasiassa edes tiedä missäpäi vantaata työpaikka on, pitää kysyä kun kotiutuu.
Sillä näitä kyselen, kun itse olen käynyt suunnillee lentokentällä ja Helsingin keskustassa. Että ei tosiaan ole tuttua seutua eikä kartta kerro aina kaikkea. Esimerkiks muistan jonkun tutun kironneen työmatkaa Espoosta Vantaalle, että ei toimi.
Ja elkää pelätkö, en asuinpaikkaa pelkästään tän keskustelun perusteella valitse. Kiva vaan kuulla mielipiteitä.
Ap
Espoo ja Vantaa on niin isoja, että ei ole järkeä sanoa, että menee julkisilla Espoosta Vantaalle, vaan täällä on tapana ajatella asioita kaupunginosittain. Espoon Latokaskesta on hankala eli hidas päästä Vantaan Mikkollaan. Mutta Espoon Leppävaarasta pääsee helposti Vantaan Myyrmäkeen.
Kartta ei todellakaan kerro kaikkea, mutta hsl:n reittiopas kertoo paljon. Jos tiedät miehen työpaikan osoitteen, niin voit helposti reittioppaasta katsoa pääseekö sinne julkisilla eri puolilta Vantaata tai vaikkapa Helsingistä. Kannattaa varautua siihen, että täällä tunnin työmatka suuntaansa on ihan normi, monella menee yhteen suuntaan tunti vartti eikä se vielä ole edes paha.
Jos haluaa asua juna-aseman lähellä niin Hiekkaharju oli ainakin muutama vuosi sitten vielä rauhallista ja mukavaa seutua. Vantaalla ei tule mieleen muuta rauhallista aseman seutua. Ehkä Rekola? Helsinkiin en suosittele menemään. Siellä missä me asuttiin niin lääkäriin oli vaikea saada aikaa. Esim. kerran lääkärien sairasteluiden takia olisi pitänyt odottaa kuukausia kun ei ollut kiireellinen asia. Vantaalla ja Espoossa sain kiireettömän ajan aina parin viikon sisällä.
Jos juna-asema ei ole välttämättömyys niin suosittelen tuota Kartanonkoskea, jonka joku muu jo mainitsikin. Ehkä Tammisto ja Ylästökin voisi olla kivoja. Tai sitten kerrostalot Jumbon ja Kartanonkosken välissä, ainakin aiemmin naapuruston ihmiset kutsui sitä uudeksi Pakkalaksi. Vanhassa Pakkalassa eli niissä vanhemmissa taloissa on asunut aiemmin levotonta porukkaa. Eli ei sinne.
Kontula on kaunis, tietenkin myös alueet joilla on VOKKEJA ovat luonnollisesti ihanaa värinää ja vihreiden unelmaa tarjoamaa ihanuutta.
Edellinen tietenkin myös lapsillesi ja ennenkaikkea jos sinulla on alle teini-ikäisiä tyttölapsia.
Joo, matkat on pitkät, tai ei välttämättä pitkät mut koska paljon ihmisiä/ruuhka ym. Siksi ehkäpä kandeis asuinpaikkakin suht samalla alueella?
Sipoo. Juna ei kulje kyllä vielä, dösällä pääsee stadiin nopeesti.
Vierailija kirjoitti:
Sipoosta on kävelymatka Vantaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipoosta on kävelymatka Vantaalle.
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Kontula on kaunis, tietenkin myös alueet joilla on VOKKEJA ovat luonnollisesti ihanaa värinää ja vihreiden unelmaa tarjoamaa ihanuutta.
Edellinen tietenkin myös lapsillesi ja ennenkaikkea jos sinulla on alle teini-ikäisiä tyttölapsia.
kuinka kauan olet asunut kontulassa?
riippuu ihan siitä työpaikan osoitteesta. jos tiedätte edes mitkä julkiset menee ohi niin voit mennä reittiopas.fi kattomaan missä ne pysäkit on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka kauan olet asunut kontulassa?
Yksi syy miksi muuttaisin sinne?
Kiitos.
Meet hakunilasta 10 kilsaa etelään niin oot meressä siellä saa asustella ihan ilmatteeksi :)