Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni valehtelee ihan ihme asioista. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Vierailija
28.03.2018 |

Oltiin kylässä. Mieheni puhui, että pitää meidänkin varmaan muuttaa isompaan taloon. Hän kertoi asiantuntevasti, millaisia taloja on nyt myynnissä ja paljonko maksaa. Ei olla sellaista muuttoa ihan lähitulevaisuudessa edes suunnittelemassa. Minulle hän valehteli jokin aika sitten, että hänelle on säästötilille kertynyt 2000€. Ihmettelin, mistä se nyt on säästynyt. Paljasti sitten, että ei oikeasti ole. Aiheuttaa vähän päänvaivaa, kun ei koskaan tiedä, onko joku juttu totta vai mielikuvitusta. Hän saattaa myös pyytää minua etsimään eri hakukoneilta jotain matkoja. Sitten kun tivaan, ollaanko oikeasti menossa, hän sanoo, että ei kai hän muuten pyytäisi etsimään. Kun löydän matkan tai lennot, hän löytää aina jotain moitittavaa (liian kallis, liian kaukana keskustasta, liian huono hotelli tai liian pieni uima-allas). Yleensä homma jää siihen. Minusta tuntuu, että hän ihan tahallaan laittaa etsimään sellaista, mitä ei aiota toteuttaa. Yksi valehtelun muoto sekin.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo alkanut vasta viime aikoina vai jatkunut alusta asti? Minkä ikäinen miehesi on? Voisiko olla jopa alkavaa dementiaa?

Vierailija
2/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo.

Lopettaisin suhteen, jos ei pysty selittämään, mistä on kyse.

Ei ole normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo alkanut vasta viime aikoina vai jatkunut alusta asti? Minkä ikäinen miehesi on? Voisiko olla jopa alkavaa dementiaa?

Ehkä on jatkunut alusta asti. Silloin ne "huijaukset" oli vähän eri tyyppisiä, tyyliin että on hankkimassa konserttilippuja johonkin, mistä minä olen pitänyt, mutta se olikin loppuunmyyty tai ettei varaaminen onnistunutkaan. Ei ole muistisairautta, koska muisti pelaa hyvin.

-ap

Vierailija
4/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni harrasti kummallisia valheita. Hän valehteli ihan huvikseen asioista, joilla ei ollut mitään merkitystä. Pikku hiljaa sitten selvisi, että hän valehteli myös asioista, joilla oli merkitystä. Nyt on sitten eksä tosiaan...

Hänen kanssaan eläessä tuli kyllä todella halju olo, kun koskaan ei voinut olla varma oliko hänen kertomansa totta vai ei, mutta kun asia ei ollut mikään tärkeä, en voinut ymmärtää, miksi hän olisi siitä valehdellut. Ilmeisesti hän vain nautti valehtelusta tai siitä vallantunteesta, että saattoi ohjailla minua luulemaan asioita. Ehkä hän jopa harjoitteli pystyäkseen sujuvasti valehtelemaan myös pettämisestä. Kyseessä siis mitä todennäköisimmin narsistisesti häiriintynyt henkilö, jolle toisen manipulointi kuuluu taudinkuvaan.

Vierailija
5/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi oo normaalia, kauan teidän suhde on kestänyt? Varmaan lopettaisin ton suhteen, ihan pelle mies.

Vierailija
6/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on jatkunut alusta asti. Silloin ne "huijaukset" oli vähän eri tyyppisiä, tyyliin että on hankkimassa konserttilippuja johonkin, mistä minä olen pitänyt, mutta se olikin loppuunmyyty tai ettei varaaminen onnistunutkaan. Ei ole muistisairautta, koska muisti pelaa hyvin.

-ap

Kuulostaa eksältäni. Valehteli ihan mistä sattuu, ilman syytäkin. Siis asioista, joista ei tarvitsisi valehdella. Kyllästyin siihen lopulta ja lähdin. En jaksanut elää jatkuvassa epävarmuudessa. Tuntui, etten oikeasti tuntenut koko miestä ollenkaan.

Vierailija
7/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole varuillasi ap, tuo kuulostaa varmaan harmittomalta, mutta taustalta voi paljastua isompikin persoonallisuuden häiriö.

Onhan noita ollut, jotka ovat tuollalailla oudosti valehdelleet ja niin kieroutunteita ja moraalittomia ajatusmaailmaltaan, että on joku päässyt hengestäänkin kun on alkanut kyseenalaistaa juttujaan.

Mm. tällaisia valehtelijoita ovat olleet miehet, jotka esittäneet, että ovat muka menneet normaalisti töihin - mutta kun alkanut korttipakka sortua ovatl istineet koko perheen ja paljastunut, että ukko oli valhedellut töistään ja muusta. Ranskassa oli mm. tällainen tapaus jotain 10-15 v sitten.

Eli Ole varovainen, sillä tuo kertoo jotain todella outoa ja kieroutunutta miehen moraalista!!!

Vierailija
8/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ootko nähnyt sen leffan, missä se mies esitti kokoajan perheelleen käyvänsä töissä, näytteli tyyliin jotain lääkäriä? Oikeesti vaan kierteli päivät. Semmonen valheiden verkko, velkaa alkoi kertymään. Lopulta kun homma alkoi paljastua, niin oisko päätynyt laajennettuun itsemurhaan.

Vitsi tykkään näistä leffavertauksista.

Mutta joo, toi paljastaa jotain tosi kieroutunutta siitä miehestä, toi on vielä suht pienen mittakaavan valehtelua, mutta toi ei oo millään muotoa normaalia.

Miks pitää valehdella säästötilistä, jos siellä ei mtn ole? Ja miks pitää ehdottaa noita matkoja, hän on luultavasti varaton? Tai yrittää lupailla sulle yms. mikään ei oikeesti toteudu. Tuhlaat aikaasi tossa suhteessa.

Vierailija
9/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mies on valehdellut ja paljon..ihan outoja. Raha-asiat on kuitenkin hoitanut eikä ole juonut eikä pettänyt.

Miten kauan ap olet ollut kimpassa miehen kanssa?

Vierailija
10/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi oo normaalia, kauan teidän suhde on kestänyt? Varmaan lopettaisin ton suhteen, ihan pelle mies.

Mulle tuli jotenkin olo, että kyseessä on tuore ja nuori pari.

Tuli myös mieleen se, että lapsena mulla oli pari lyhytaikaista kaveria, jotka valehteli ihmeellisiä juttuja. Lapselta sellaisen vielä ymmärtää, mutta ei niidenkään kanssa ollut hyvä olla, jotain niillä oli kotioloissa vialla.

Seurustelukumppanina en katsoisi valehtelua hetkeäkään.

Vierailija
11/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö paljon alkoholia? Tyypillista alkoholistille valehdella kaikesta kaiken aikaa, suuruudenhuulluutta mukana ja toiveajattelua, manipulointia.

Vierailija
12/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuulostaa eksältäni. Valehteli ihan mistä sattuu, ilman syytäkin. Siis asioista, joista ei tarvitsisi valehdella. Kyllästyin siihen lopulta ja lähdin. En jaksanut elää jatkuvassa epävarmuudessa. Tuntui, etten oikeasti tuntenut koko miestä ollenkaan.

Ai niin. Haluan vielä lisätä, että näiden valheiden lisäksi oli paljon puolitotuuksia. Antoi minun elää jossakin luulossa, jonka olin saanut jostakin sanomastaan. Ei siis korjannut vääriä kuvitelmiani koskaan. En voinut väittää valehteluksi, koska ei ollut SANONUT niin. Näistä siis riideltiin paljon.

Omia hermojasi ja tunteitasi säästääksesi sinun todennäköisesti kannattaisi erota. En helposti kehota eroamaan, mutta jos tilanne on sinne päinkään kuin minulla ja eksälläni, niin mitä kauemmin siinä olet, sitä onnettomammaksi muutut.

Ja sitä syvemmät arvet jäävät, ja vaikeampi luottaa jatkossa muihinkaan.

Vierailija
13/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksissuuntainen mielialahäiriö? Elämänhallinta ja -realiteetit hakusessa. Liika hajontaa. Ei vaikuta tasapainoisen ihmisen toiminnalta.

Vierailija
14/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni kertoi kerran että hänellä oli homokokemus yhden kaverinsa kanssa (kertoi yksityiskohtaisesti mitä tapahtui), ja myöhemmin perui kertomansa. Sanoi että halusi vain shokeerata. Siinä olin melko lailla sekaisin, niinkuin kai oli tarkoituskin. Tyypillä oli myös tapana valehdella äidilleen että hän hoitaa lapsia. Kerran kun oli sopimassa vierailusta puhelimessa tuli ilmeisesti puhe onko aika liian aikainen ja mies reteesti totesi, että kyllä nahkavekkari herättää. Hän ei herännyt vauvan kanssa koskaan aamulla. Kerran tämä ihme tapahtui ja jäi ainoaksi. Heräsin huutoon ja totesin että mies nukkuu sikeästi sohvalla ja vauva huutaa yksin. 

Sen puhelun aikana istuin vessanpöntöllä ja itkin ja nauroin samaan aikaan. 

Vierailija
15/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa ole taustalla ihan normaali tarve esittää varakkaampaa kuin onkaan.

Vierailija
16/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa mytomania

Vierailija
17/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ootko nähnyt sen leffan, missä se mies esitti kokoajan perheelleen käyvänsä töissä, näytteli tyyliin jotain lääkäriä? Oikeesti vaan kierteli päivät. Semmonen valheiden verkko, velkaa alkoi kertymään. Lopulta kun homma alkoi paljastua, niin oisko päätynyt laajennettuun itsemurhaan.

Vitsi tykkään näistä leffavertauksista.

Mutta joo, toi paljastaa jotain tosi kieroutunutta siitä miehestä, toi on vielä suht pienen mittakaavan valehtelua, mutta toi ei oo millään muotoa normaalia.

Miks pitää valehdella säästötilistä, jos siellä ei mtn ole? Ja miks pitää ehdottaa noita matkoja, hän on luultavasti varaton? Tai yrittää lupailla sulle yms. mikään ei oikeesti toteudu. Tuhlaat aikaasi tossa suhteessa.

Mikä tämä leffa on? Haluan nähdä.

Eri

Vierailija
18/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen valehtelija. Ei pysty rajoitramaan itseään eikä välttämättä edes ymmärrä valheitaan.

Vierailija
19/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen valehtelija minustakin. Todella ahdistavaa ja rasittavaa porukkaa.

Vierailija
20/47 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne miehen kanssa, jonka olen ajat sitten diagnosoinut patologiseksi valehtelijaksi. Ei vaan pystynyt luottamaan MIHINKÄÄN mitä se sanoo, harrasti usein mun johtamista harhaan ihan vain omaksi huvikseen, jätti kertomatta isoja juttuja, jotka vaikutti kummankin elämään perusteita myöten ja kun kysyin, miksi et ole kertonut, sanoi "et oo kysynyt".  Valehteli esim, että tyttärensä valmistui ammattiin, mutta koska huonot välit tyttären äitiin, ei tullut kutsua päättäjäisiin. Säälin miestä ja olin todella pahoillani, että häntä kohdellaan törkeästi eikä oman lapsen valmistujaisiin kutsuta. Pari vuotta myöhemmin kuulin toisaalta, ettei tytär koskaan valmistunut vaan itseasiassa lopetti koulun kesken. Kun kuulin asiasta, kysyin mieheltä miksi valehteli, sanoi että minä muistan väärin... Tuon jälkeen ei enää asuttu yhdessä, oli vaan liian iso vale. EN todellakaan suosittele ap jatkamaan suhdetta ja kiintymään liikaa (kyllä, patologiseen valehtelelijaankin voi rakastua, valitettavasti), mitä aiemmin suhteen lopettaa sen helpompaa on päästä irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi