Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakuluni ovat alle 100eur/hlö/kk

Vierailija
28.03.2018 |

Sentintarkka kirjanpito, 2 syöjää, etupäässä Liidistä, osa Pörrismasta tarjouksia hyödyntäen. Hyvin ja terveellisesti syödään, ruuanlaittoon ei paljoa aikaa. 8000 kJ/hlö.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten pääset tuohon. Itse käyn lidlissä ja kalleinta mitä ostan on kananliha mutta en silti pääse noin halvalla. Ehkä pitäisi paastota muutamana päivänä kuukaudessa. Vaikka viikonloppuna kun ei tarvise tehdä töitä. Vaatekokokin pienenisi.

Mulla sama budjetti kuin ap:lla. Olen kasvissyöjä. Sillä aika helposti pääsee kyllä tuohon.

Vierailija
22/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kiinnostunut ruokapäiväkirjastasi sekä myös ostokuiteistasi, miten saat noin halvalla!

Itse teen kaikki ruuat itse + kävelen tarjousten perässä. Pääsääntöset kaupat Lidl + Prisma ja väliajoin Minimani. Syön monipuolisesti mutta alle 150e en kyllä pääse kuussa, ja tuohon on laskettu herkut juomat ym. 

No nuohan heti nostavat budjettia reilusti. Tiedät siis itsekin, mistä sun pitää karsia. 

Kyllä on ihan ok syödä välillä herkkuja, jotkut eivät niitä tosin vaan laske mukaan noihin heidän ruokalaskelmiinsa, siksi mainitsin. Eikä omiini mene kuin ehkä 10e max kuussa. 

Eli herkkuihin menee 1o€/kk. Jos et osta joka kuukausi herkkuja, niin budjettisi olisi vain 40€ isompi kuin ap:n 100€/kk. Entä noihin juomiin? Mitä juomia ostat ja kuinka paljon niihin menee rahaa kuussa?

herkkuihin ja juomiin menee 10e yhteensä, niihin sisältyvät kivennäisvedet, mahdolliset ulkona syömiset, karkkipussit, kahvikapselit, kaakaot. 

Ja 150e kuukausina saa oikeasti pihistellä, normaali jolloin ei tarvitse jatkuvasti huolehtia halpuudesta on 200e /kk tai 50e /vko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten pääset tuohon. Itse käyn lidlissä ja kalleinta mitä ostan on kananliha mutta en silti pääse noin halvalla. Ehkä pitäisi paastota muutamana päivänä kuukaudessa. Vaikka viikonloppuna kun ei tarvise tehdä töitä. Vaatekokokin pienenisi.

Mulla sama budjetti kuin ap:lla. Olen kasvissyöjä. Sillä aika helposti pääsee kyllä tuohon.

Voit olla kasvissyöjä syömällä kaurapuuroa koko kuukauden ja päästä halvalla, se ei tee siitä kuitenkaan terveellistä. Itse kasvissyöjänä en usko, että saisit monipuolista ruokaa 100e/kk menetelmällä. 

Vierailija
24/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa "herkut" pienentävät ruokalaskua.

Siis ainut "pakollinen" ostoshan on energia, ja energia/hinta on kaupasta ostetuissa herkuissa (sokeria, rasvaa) oikein hyvä.

Mutta ylenmääräistä herkutteluahan ei pidetä terveellisenä. Monien ruho ei tykkää sokerista, ja jotain voi jäädä puuttumaan, jos energia otetaan herkuista.

Vierailija
25/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä kasvisruokaa mahdollisena, jos budjetti halutaan pitää pienenä.

Päivän energia. esim. 10 000 kJ, vastaa 2 kiloa kasviksia, jotka maksavat kyllä enemmän kuin 5 eur ;-(

Vierailija
26/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän energia. esim. 10 000 kJ, vastaa 2 kiloa kasviksia, jotka maksavat kyllä enemmän kuin 5 eur ;-(

En tiedä mistä sinä nämä numerot vedät? Ja kenellä on 2400 kalorin energiantarve?

Kyllähän kasviksia saa halvalla, kuivat pavut, linssit ja herneet tulevat halvemmaksi kuin eläinliha, mutta voi olla vaikea totuttautua jos on ollut koko elämän ajan lihansyöjä.

Vierailija
27/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentintarkka kirjanpito, 2 syöjää, etupäässä Liidistä, osa Pörrismasta tarjouksia hyödyntäen. Hyvin ja terveellisesti syödään, ruuanlaittoon ei paljoa aikaa. 8000 kJ/hlö.

Laskepas noihin ruokakuluihisi myös bensakulut. Veikkaanpa, että lähimarketissa tyyliä Sale tai K-market pääset pienempiin ruokakuluihin, jos pääset näihin kauppoihin omin jalkavoimisi tarjoukset ja punaiset laput huomioiden.

Vierailija
28/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee n. 20€/vko, eli n. 80/kk. Paljon perunoita, makaronia, riisiä. Lihat alennuksesta. Kaurapuuroa ja itse tehtyä leipää. Vähän kaikennäköistä, mitä halvalla löytyy. Leivon kaikki herkut. Ei kasviksia/vihanneksia joka päivä. Syön aamupalan, lounaan, välipalan ja päivällisen. Teen lämpimän ruuan aina töiden jälkeen seuraavan päivän työlounaaksi, ja syön samaa ruokaa vielä päivälliseksikin. Ei limsaa, ei alkoholia. Prismassa käyn, Lidlistä en oikein osaa ostaa mitään.

Talouteni on tällä hetkellä niin tiukka, että pakko syödä extranuukasti. 

Vierailija
29/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 €/kk on helppo alittaa, kun on kevyttä toimistotyötä tekevä nainen. Ostaa vaan kaupasta sitä mikä on halpaa ja suosii proteiinin lähteinä papuja, linssejä, herneitä ja kananmunia. Munien kuoret voi muuten hyötykäyttää kalsiumin lähteenä, kun ne kuumentaa ensin uunissa ja murskaa sitten morttelissa pieneksi jauheeksi.

Vierailija
30/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskepas noihin ruokakuluihisi myös bensakulut. Veikkaanpa, että lähimarketissa tyyliä Sale tai K-market pääset pienempiin ruokakuluihin, jos pääset näihin kauppoihin omin jalkavoimisi tarjoukset ja punaiset laput huomioiden.

Ohi!

Asun Pörrisman kupeessa, Liidissä käyn pyörällä.

Vierailija
31/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä sinä nämä numerot vedät? Ja kenellä on 2400 kalorin energiantarve?

Kyllähän kasviksia saa halvalla, kuivat pavut, linssit ja herneet tulevat halvemmaksi kuin eläinliha, mutta voi olla vaikea totuttautua jos on ollut koko elämän ajan lihansyöjä.

Minun energiankulutukseni on 10 000 kJ. Nyt syön sen 8000 painonhallinnan takia ;-)

Hamuan aina heviosatolla mutta vaikea löytää mitään alle 3eur/kilo

Vierailija
32/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat opiskeluaikani ovat myös tuoreessa muistissa .

Olin kesän töissä ruokakaupassa ja tämän jälkeen olin syysloman, joululoman ja talviloman myös töissä. En saanut palkkaa, mutta sain palkan ruokaostoksina.

Kummallekin hyvä, sillä en olisi saanut opintotukea, koska olin viikonloppuisin töissä.

Käytännössä en käynyt kaupassa syksystä kevääseen.

Minulla oli jogurttikone. Pohjana 1 jogurtti ja litra maitoa. Uht maitoa oli kylmäkaappi täynnä. Maitoa meni 2 l viikossa.

Aamupala ja iltapala : 2 purkkia jogurttia plus vettä, jolla huuhtelin purkit, 2 dl puurohiutaleita ja 1 banaani.

Laitoin illalla turpoamaan jääkaappiin. Puolet aamulla ja puolet kun tulin kotiin.

Kouluruoka maksoi 1,50 - 5 e, yleensä söin n 2 e ruuan. Otin leivät mukaan ja söin ne aina iltapäivällä ennen iltatunteja.

Perjantaisin laitoin aamulla leipäkoneen ajastukselle ja kun tulin kotiin, oli leipä odottamassa. Se kesti koko viikonlopun, plus sitä jogurttia.

Aina, kun tulin kaupasta töistä, oli mun pakkanen ihan täynnä.

Banaaneja, vehnäjauhoja , kaurahiutaleita ja margariinipurkkeja.

Ruokakaapissa oli kuivahiivaa, öljyä , pesuaineita, uht maitoa ja näitä oli paljon.

Muistan kun lähdin ekana jouluna lapsuudenkotiin, jossa oli tämä kauppa, jossa olin töissä, mulla oli ruokakaappi ihan tyhjä. Pesuainekin oli vikaa jauhon jyvänenkin loppu.

Ja sitten kun tulin takaisin, mulla oli ns kaljakärryt, jotka olivat täynnä uht maitoa, banaanilaatikoita täynnä banaaneja ja rinkka selässä oli täynnä jauhoja ja hiutaleita.

Vierailija
33/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat opiskeluaikani ovat myös tuoreessa muistissa .

Olin kesän töissä ruokakaupassa ja tämän jälkeen olin syysloman, joululoman ja talviloman myös töissä. En saanut palkkaa, mutta sain palkan ruokaostoksina.

Kummallekin hyvä, sillä en olisi saanut opintotukea, koska olin viikonloppuisin töissä.

Käytännössä en käynyt kaupassa syksystä kevääseen.

Minulla oli jogurttikone. Pohjana 1 jogurtti ja litra maitoa. Uht maitoa oli kylmäkaappi täynnä. Maitoa meni 2 l viikossa.

Aamupala ja iltapala : 2 purkkia jogurttia plus vettä, jolla huuhtelin purkit, 2 dl puurohiutaleita ja 1 banaani.

Laitoin illalla turpoamaan jääkaappiin. Puolet aamulla ja puolet kun tulin kotiin.

Kouluruoka maksoi 1,50 - 5 e, yleensä söin n 2 e ruuan. Otin leivät mukaan ja söin ne aina iltapäivällä ennen iltatunteja.

Perjantaisin laitoin aamulla leipäkoneen ajastukselle ja kun tulin kotiin, oli leipä odottamassa. Se kesti koko viikonlopun, plus sitä jogurttia.

Aina, kun tulin kaupasta töistä, oli mun pakkanen ihan täynnä.

Banaaneja, vehnäjauhoja , kaurahiutaleita ja margariinipurkkeja.

Ruokakaapissa oli kuivahiivaa, öljyä , pesuaineita, uht maitoa ja näitä oli paljon.

Muistan kun lähdin ekana jouluna lapsuudenkotiin, jossa oli tämä kauppa, jossa olin töissä, mulla oli ruokakaappi ihan tyhjä. Pesuainekin oli vikaa jauhon jyvänenkin loppu.

Ja sitten kun tulin takaisin, mulla oli ns kaljakärryt, jotka olivat täynnä uht maitoa, banaanilaatikoita täynnä banaaneja ja rinkka selässä oli täynnä jauhoja ja hiutaleita.

Siis kesät sain palkkaa, mutta lyhyillä lomilla en. Mutta tienasin viikonloppuisin mäkissä sen, mitä sai tienata ilman, että menetti opintotukea,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän