Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakuluni ovat alle 100eur/hlö/kk

Vierailija
28.03.2018 |

Sentintarkka kirjanpito, 2 syöjää, etupäässä Liidistä, osa Pörrismasta tarjouksia hyödyntäen. Hyvin ja terveellisesti syödään, ruuanlaittoon ei paljoa aikaa. 8000 kJ/hlö.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitali ompi jo postissa.

Vierailija
2/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ruokapäväkirja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiinnostunut ruokapäiväkirjastasi sekä myös ostokuiteistasi, miten saat noin halvalla!

Itse teen kaikki ruuat itse + kävelen tarjousten perässä. Pääsääntöset kaupat Lidl + Prisma ja väliajoin Minimani. Syön monipuolisesti mutta alle 150e en kyllä pääse kuussa, ja tuohon on laskettu herkut juomat ym. 

Vierailija
4/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakosta vai halusta näin?

Vierailija
5/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdollista, mutta varmasti vaatii työtä, vaivannäköä ja suunnittelua. Ruokapäiväkirja ois kiva.

Opiskelijana ruokakuluni olivat 100-150 e/kk, mutta siinä oli mukana 2,60 e maksavia lounaita ja päivällisiä yliopiston ruokalassa, mikä tietysti laski kustannuksia. Ruokalassa pystyi arkipäivisin vetämään niin paljon kuin jaksoi kaksi kertaa päivässä. Nykyisin kun olen jo työelämässä, ökyilen 200-250 euron edestä.

Vierailija
6/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ruokaan alle kymppi kuussa. Dyykkaan ja silloin kun se ei riitä, käyn leipäjonossa.

Vierailija
7/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kiinnostunut ruokapäiväkirjastasi sekä myös ostokuiteistasi, miten saat noin halvalla!

Itse teen kaikki ruuat itse + kävelen tarjousten perässä. Pääsääntöset kaupat Lidl + Prisma ja väliajoin Minimani. Syön monipuolisesti mutta alle 150e en kyllä pääse kuussa, ja tuohon on laskettu herkut juomat ym. 

Aloitin kirjanpidon painonhallinnan takia. Teen sen suoraan kassakuiteista ja pakkauksista, eli se on millintarkka. Alussa työläs mutta kevenee, kun samat ostokset alkavat toistua.

Vierailija
8/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestä. Siis syömme halvalla helposti hyvin ja terveellisesti. Mitä siis pitäisi muuttaa???

Vierailija
9/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahdollista, mutta varmasti vaatii työtä, vaivannäköä ja suunnittelua. Ruokapäiväkirja ois kiva.

Opiskelijana ruokakuluni olivat 100-150 e/kk, mutta siinä oli mukana 2,60 e maksavia lounaita ja päivällisiä yliopiston ruokalassa, mikä tietysti laski kustannuksia. Ruokalassa pystyi arkipäivisin vetämään niin paljon kuin jaksoi kaksi kertaa päivässä. Nykyisin kun olen jo työelämässä, ökyilen 200-250 euron edestä.

Maksoitko siis 5pvä viikossa kaksi kertaa tuon hinnan lounaasta ja päivällisestä?

Vierailija
10/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko siis 5pvä viikossa kaksi kertaa tuon hinnan lounaasta ja päivällisestä?

En aina. Riippui ihan siitä millaisia päiviä oli. Aamiaisen söin aina kotona (kaurapuuroa & kahvia), lounaan yleensä yliopistolla. Päivällisen söin yliopistolla klo 17-18 aikaan, jos oli pitkä päivä. Jos oli lyhyt päivä niin söin kotona tai missä nyt milloinkin olin.

Mutta edullisin ruoka oli muistaakseni 2,30 e, kun aloitin opiskelun ja 2,60 e, kun valmistuin. Ei hirveän kallis, kun ottaa huomioon aterian monipuolisuuden ja sen, että lisukkeita ja leipää sai tankata niin paljon kuin jaksoi.

Vierailija
11/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestä. Siis syömme halvalla helposti hyvin ja terveellisesti. Mitä siis pitäisi muuttaa???

Täytyy nostaa hattua jos näin on. Itse en jaksaisi joka penniä venyttää, tosin ei ole tarviskaan.

Vierailija
12/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nuohan heti nostavat budjettia reilusti. Tiedät siis itsekin, mistä sun pitää karsia. 

Vierailija
13/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 100€/hlö/kk olekaan mikään ihme temppu, ihan normaalia jos katsoo vähän mitä ostaa.

Siinä toisessa "konkreettisia esimerkkejä" -ketjussa puhuttiin 100€/kk budjetista koko perheelle (4 hlö) yhteensä. Mikä siis todettiin ketjussa melko mahdottomaksi, mutta sinulla on siis moninkertainen budjetti.

Vierailija
14/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari satkuu ruokaan 2 hlö/kk ja loput liksoista menee viinaan ja huumeisiin. XDDD

Vierailija
15/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuohan heti nostavat budjettia reilusti. Tiedät siis itsekin, mistä sun pitää karsia. 

Kyllä on ihan ok syödä välillä herkkuja, jotkut eivät niitä tosin vaan laske mukaan noihin heidän ruokalaskelmiinsa, siksi mainitsin. Eikä omiini mene kuin ehkä 10e max kuussa. 

Vierailija
16/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis tuollainen pihi äijä, niin heittäisin sen pihalle.

Vierailija
17/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihan ok syödä välillä herkkuja, jotkut eivät niitä tosin vaan laske mukaan noihin heidän ruokalaskelmiinsa, siksi mainitsin. Eikä omiini mene kuin ehkä 10e max kuussa. 

Turhaa ökyilyä ja kerryttää laardia!

Vierailija
18/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten pääset tuohon. Itse käyn lidlissä ja kalleinta mitä ostan on kananliha mutta en silti pääse noin halvalla. Ehkä pitäisi paastota muutamana päivänä kuukaudessa. Vaikka viikonloppuna kun ei tarvise tehdä töitä. Vaatekokokin pienenisi.

Vierailija
19/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten pääset tuohon. Itse käyn lidlissä ja kalleinta mitä ostan on kananliha mutta en silti pääse noin halvalla. Ehkä pitäisi paastota muutamana päivänä kuukaudessa. Vaikka viikonloppuna kun ei tarvise tehdä töitä. Vaatekokokin pienenisi.

Antamasi lähtötiedot ovat vähäiset, mutta niiden perusteella löysin yhden kehityskohteen: lopeta (kanan)lihan syöminen ja ryhdy kasvissyöjäksi. Kasviproteiini on huomattavasti edullisempaa kuin eläinproteiini. Edullisin eläinproteiini on kananmuna.

Vierailija
20/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli herkkuihin menee 1o€/kk. Jos et osta joka kuukausi herkkuja, niin budjettisi olisi vain 40€ isompi kuin ap:n 100€/kk. Entä noihin juomiin? Mitä juomia ostat ja kuinka paljon niihin menee rahaa kuussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän