Kaupanmyyjä, mitä ajattelet asiakkaasta joka ei osta mitään?
Minulla on syndrooma, en kehtaa lähteä kaupasta tyhjin käsin. En halua pahoittaa myyjän mieltä sillä etten löytänyt mitään, enkä halua että minua luullaan varkaaksi kun ei muka ole mitään ostettavaa. Niimpä ostan aina vähintään suklaapatukan, etten joudu kävelemään kädet ylhäällä kassojen läpi. Niin nimittäin teen jos joskus en vain keksi mitä nyt ostaisin. Olen alkanut inhoamaan kaupassakäyntiä, jännittää löydänkö ostettavaa..
Kommentit (44)
Teitä näkee niin monta päivän aikana, että ei jaksa paljon mitään jokaisen kohdalla ajatella.
Haha, miksi siitä pitäisi jotain ajatella? Miten ihmisiltä tuntuu jotenkin unohtuvan se, että kassatyöntekijä ei ole sen koneen jatke vaan ihan tavallinen ihminen, joka varmasti on itsekin vapaa-ajallaan käynyt kaupassa, muuten ei olekaan sitten mitään ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Miten siinä tilanteessa pitää toimia jos kävelee kassan läpi ostamatta mitään. Tervehditäänkö silti, pahoitellaanko, vai kävelläänkö eteenpäin välttäen katsekontaktia. Ap
Jos kassalla ei ole muita asiakkaita saatan sanoa, että nyt ei löytynyt mitään, tai ihan vaan että moikka ja hymyilen. Jos kassalla on asiakas, katson myyjää ja nyökkään hymyillen. Joskus ne huomaa joskus ei.
En kyllä osaisi vain kävellä läpi, siitä tulisi syyllinen olo ilman syytäkin. 😄
Silloin tällöin ostan jotain pientä, vaikka en olis löytänyt kaupasta tarvitsemaani, ellei ole kassajonoja. Mutta jos en osta, koska kaipaamaani tuotetta ei ollut tai se ei vastannut odotuksiani, niin sitten kävelen kassan läpi, vilkaisen myyjää ja näytän siltä, etten piilottele mitään tavaraa. Useinkaan myyjä ei edes katso päin, jos palvelee toista asiakasta. Tyhjillään istuvalle myyjälle saatan huikata, että eipä löytynyt sopivaa tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varas, narkkari, alkkis... Vielä en ole erehtynyt.
Itse en ole mitään näistä, useaankin kertaan olen lähtenyt kaupasta ilman ostoksia kun olen vaikkapa muistanut, että minulla onkin jo tarvitsemani tavara kotona tms.
Älä ruoki trollia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varas, narkkari, alkkis... Vielä en ole erehtynyt.
Itse en ole mitään näistä, useaankin kertaan olen lähtenyt kaupasta ilman ostoksia kun olen vaikkapa muistanut, että minulla onkin jo tarvitsemani tavara kotona tms.
Itse lähdin kun piti ostaa jotain niinkin perusjuttua kuin tomusokeri, eikä sitä ollut jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siinä tilanteessa pitää toimia jos kävelee kassan läpi ostamatta mitään. Tervehditäänkö silti, pahoitellaanko, vai kävelläänkö eteenpäin välttäen katsekontaktia. Ap
Jos kävelet kassan ohi etkä luikertele ulos takaovesta tai ilmastointikanavia pitkin niin sopivaa lienee moikata kevyesti kassalle ilman sen kummempaa meriselitystä siitä mitä etsit ja mikset sitä löytänyt.
Tyylikäs hopeakettu voi tehdä pari vajaata punnerrusta ja iskeä silmää nuorelle kassaneidille, kertoa kuinka oli ostamassa kalsareita muttei löytänyt tarpeeksi isoja. Kassaneiti varmaan kihisee ihastuksesta.
Ilmastointikanavia pitkin :"D se oiskin näkymätön tapa, hyllylle kiivetä ja riuhtoa putkistojen ritilöitä auki
Liikuskelen kassojen lähistöllä ja odottelen jonon muodostumista, sitten livahdan kassan ohi mahdollisimman huolettoman näköisenä. Pelkään milloin kassalta huudetaan PYSÄHDY! Vaikkei mitään syytäkään ole pelästyä, koskaan en ole mitään varastanut. Ap
Mulla sama ongelma!! Kerran ostin leipomosta säkillisen ruisleipää kun oli halvin vaihtoehto. No ei meillä kukaan syö ruisleipää, matkalla vein säkin roskakatokseen. Mukava.kuulla muiltakin samoja ongelmia...
Ei myyjää kiinnosta ostatko mitään vai et. Hänen puolestaan voit tulla kauppaan vaikka aamulla ja olla iltaan asti katselemassa.
Kyllä ne myyjät tarkkaan kattoo jos kattelureissu venyy pitkälle, viimeksi sain vartijan seuraamaan muka huomaamattomasti kun olin vapaa-aikaani viettämässä kauppoja kierrellen. Hypistelin markettien koruja ja meikkejä, näköjään pitäs ennakkoon miettiä mitä etsii ja juosta hyllyn läpi ottaen vain tarvittava..
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuluu kaupassa aikaa usein pari kolmekin tuntia, mietin ja vertailen ja mietin lisää ja sitten lopulta uupuneena ja ahdistuneena saatan poistua ostamatta mitään.
Kun myymälöissä ei ole ostovelvollisuutta tai pakko-oireiset asiakkaat kieltävää kylttiä ovensuussa, en kovin paljon piittaa vaikka käytökseni vaikuttaa mahdollisesti epäilyttävältä.
Kuulostat multa... Näytän varmasti tosi epäilyttävältä pyöriessäni kaupassa jahkailemassa. Aina jotenkin vaikeaa tehdä ostopäätöksiä!
Usein lähden pois tyhjin käsin, pelkästään kohteliaisuudesta en viitsi mitään ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne myyjät tarkkaan kattoo jos kattelureissu venyy pitkälle, viimeksi sain vartijan seuraamaan muka huomaamattomasti kun olin vapaa-aikaani viettämässä kauppoja kierrellen. Hypistelin markettien koruja ja meikkejä, näköjään pitäs ennakkoon miettiä mitä etsii ja juosta hyllyn läpi ottaen vain tarvittava..
Vartijat kuluttavat työaikaansa seurailemalla asiakkaita, etenkin sellaisia jotka heidän mielestään sopivat myymälävarkaan profiiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kävelet kassan ohi etkä luikertele ulos takaovesta tai ilmastointikanavia pitkin niin sopivaa lienee moikata kevyesti kassalle ilman sen kummempaa meriselitystä siitä mitä etsit ja mikset sitä löytänyt.
Tyylikäs hopeakettu voi tehdä pari vajaata punnerrusta ja iskeä silmää nuorelle kassaneidille, kertoa kuinka oli ostamassa kalsareita muttei löytänyt tarpeeksi isoja. Kassaneiti varmaan kihisee ihastuksesta.
Ilmastointikanavia pitkin :"D se oiskin näkymätön tapa, hyllylle kiivetä ja riuhtoa putkistojen ritilöitä auki
Mikään ei ole liian suuri vaiva jos sillä voi välttää pienenkään sosiaalisen kontaktin.
Kupankassojen mielipiteitä kaivataan. Miten toivotte asiakkaan toimivan
Voi vitsit, kuinka sekaisin ihmiset ovat. Sen takia ne tavarat ovat siellä liikkeessä esillä, että niitä voi katsella ja JOS ja KUN löytää mieleisen, niin ostaa sen, muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tämä tilanne paljastaa kotikasvatuksen. En pahoita mieltäni, jos kävelet ulos sanomatta mitään, mutta kohteliaimmat saattavat huikata että nyt ei löytynyt mitään.
Ai oikeastiko jossain ruokakaupan kassalla pitäisi huikata kassalle ohimennessään että sori, ei tällä kertaa löytynyt mitään ostettavaa ollakseen kohtelias? Eipä ole tullut itselle mieleenkään että olisi epäkohteliasta vain kävellä ohi ja tuntuisi typerältä alkaa selittelemään siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tämä tilanne paljastaa kotikasvatuksen. En pahoita mieltäni, jos kävelet ulos sanomatta mitään, mutta kohteliaimmat saattavat huikata että nyt ei löytynyt mitään.
Ai oikeastiko jossain ruokakaupan kassalla pitäisi huikata kassalle ohimennessään että sori, ei tällä kertaa löytynyt mitään ostettavaa ollakseen kohtelias? Eipä ole tullut itselle mieleenkään että olisi epäkohteliasta vain kävellä ohi ja tuntuisi typerältä alkaa selittelemään siinä mitään.
Näin se menee. Jossain pikkuliikkeessä, jossa myös nyökätään myyjälle sisään tullessa on luontevaa nyökätä myös lähtiessä. Todennäköisesti myyjä on jo kysynyt, että voiko auttaa, eli kontakti on syntynyt. Marketin kassalla sen sijaan tuntuis typerältä alkaa selittämään yhtään mitään, kun siinä kassalla jonottaa jo parikymmentä asiakasta, kaikki tiukasti omissa ajatuksissaan. Ketään ei kiinnosta, ei sitä kassaakaan.
Olen töissä erikoistavaraliikkeessä. Meillä on tapana tervehtiä kaikki asiakkaat ja jos suinkin mahdollista kysyä "voinko olla avuksi" tms. Jos asiakas vastaa normaalisti eli kertoo olevansa vain katselemassa tai kysyy jotain, niin on ihan ok, jos ei löydä mitään ostettavaa ja poistuu mitään sanomatta tai heipat huikaten. Ihmiset, jotka eivät tervehdi ja kulkevat myymälässä sanomatta mitään saa aina huomion kiinnittymään ja ihmetyttää, mikä on vialla.
Täh, en ole ikinä älynnyt hävetä sitä, etten osta mitään.😳 Luulin, että katselu on normaalia ja sallittua. Oppia ikä kaikki.