Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli esivalintakokeessa huijaaminen

Vierailija
28.03.2018 |

Kaksi kertaa koittanut fyssariksi tai toimintaterapeutiksi päästä mutta ei ole riittänyt pisteet edes pääsykokeisiin.
Avauduin tästä kaverille joka naurahti vaan että miksi teen kokeen yksin kun hän ja hänen useampi tuttu ovat tehneet kokeet parittain samassa huoneessa, niin että toinen täyttää materiaalin perustuvia kysymyksiä ja toinen esim aloittaa matikasta, sitten näytetään vastaukset kaverille, näin jää enemmän aikaa pohdiskella eikä aika lopu kesken.
Tuli epätoivoinen olo kun taas pitäisi tuo koe tehdä mutta ei minulla ole ketään paria auttamassa.
Onko täällä muutkin tehnyt kokeen yhdessä jonkun kanssa ja näin onnistunut saamaan paremmat pisteet?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, minäkin teen yksin sen ensi kuussa. Tosiaan, moniko huijaa tässä? Sietäisivät hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nämä "fuskaajat" tyhmiä ole kun osaavat hyödyntää mahiksen, tyhmiä ovat ne jotka koko esivalinnan ovat kehittäneet tällaiseksi. Epäreiluahan se on sellaisia kohtaan jotka tuskailevat yksin kokeen kanssa, tosin voi olla ettei fuskaakat sitten pärjää itse pääsykokeissa yhtä hyvin..

Vierailija
4/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin moraalia on sen verran, että tein kokeen vuosi sitten yksin ja pääsin seuraavaan vaiheeseen. En päässyt sisään, mutta tiedänpähän olleeni tarpeeksi hyvä yksinkin päästäkseni esivalintakokeesta läpi.

Vierailija
5/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan niissä huijaa, siellä on n. 3-5 tyyppiä samaan aikaan tekemässä koetta. Itsekin laitan diplomi-insinööriveljeni tekemään sen matikkaosuuden.

Vierailija
6/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan niissä huijaa, siellä on n. 3-5 tyyppiä samaan aikaan tekemässä koetta. Itsekin laitan diplomi-insinööriveljeni tekemään sen matikkaosuuden.

Häpeä.

Vierailija
7/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesi ärsyttämään vielä enemmän, tuskin pääsen opiskelemaan taaskaan :(

-ap

Vierailija
8/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten varmaan aika tyhmä ihminen? Vuosi sitten ainakin ne matikan tehtävät olivat naurettavan helppoja, minulla meni ehkä 5 minuuttia siihen, koska suurin osa niistä oli vain muuntamista esim. millilitroista desilitroihin :D

Vierailija
9/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijasin viime kevään yhteishaussa, enkä edes häpeä. Sen avulla pääsin pääsykokeisiin. Ystävä teki puolestani enkun, matikan ja äikän, minä hoidin esivalintamateriaaliin pohjautuneen kokeen.

Aijon huijata myös tämän kevään esivalintakokeessa.

Minusta esivalintakoe ei kerro mitään siitä miten hyvä työntekijä olisi alalle, pelkkä pilipalikoe. Oikeat pääsykokeet kertovat enemmän ja niissä en huijaisi vaikka olisi mahdollisuus sellaiseen.

Vierailija
10/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huijannut, mutta silti sain helposti riittävät pisteet, vaikka en edes kaikkiin ehtinyt vastata. Kannattaa valmistautua hyvin, jos ei ole niin lahjakas. Ei ole todella mikään ylitsepääsemättömän vaikea koe.

Vierailija
11/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten varmaan aika tyhmä ihminen? Vuosi sitten ainakin ne matikan tehtävät olivat naurettavan helppoja, minulla meni ehkä 5 minuuttia siihen, koska suurin osa niistä oli vain muuntamista esim. millilitroista desilitroihin :D

Ei välttämättä ole kyse tyhmyydestä. Kokeissa on liian vähän aikaa vastata kaikkiin kysymyksiin, joten jos saa valmiit vastaukset niin saa enemmän vastauksia ja siten enemmän pisteitä.

- Eri -

Vierailija
12/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kokeen viime vuonna yksin ja saamani pisteet ois riittäneet käytännössä mihin hakukohteeseen vaan.

Vierailija
13/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijasin viime kevään yhteishaussa, enkä edes häpeä. Sen avulla pääsin pääsykokeisiin. Ystävä teki puolestani enkun, matikan ja äikän, minä hoidin esivalintamateriaaliin pohjautuneen kokeen.

Minusta esivalintakoe ei kerro mitään siitä miten hyvä työntekijä olisi alalle, pelkkä pilipalikoe. Oikeat pääsykokeet kertovat enemmän ja niissä en huijaisi vaikka olisi mahdollisuus sellaiseen.

Kyllä se juuri kertoo siitä kuinka löyhä moraali sinulla on, enkä palkkaisi sinua alaisekseni.

Jos koe on pilipalikoe, niin selviytyisit varmaan sitten yksinkin?

Vierailija
14/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huijannut, mutta silti sain helposti riittävät pisteet, vaikka en edes kaikkiin ehtinyt vastata. Kannattaa valmistautua hyvin, jos ei ole niin lahjakas. Ei ole todella mikään ylitsepääsemättömän vaikea koe.

Miten luetun ymmärtämisen kysymyksiin voisi paremmin valmistautua? matikka ja materiaalikyssät meni hyvin omalta osalta, mutta koska olen hidas pohdiskelija loppui aika enkun ja suomen luetun ymmärtämisessä ,vaikka minulla on esim. loistava englanninkielen taito.

Vierailija
15/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tutun täytyy aina ottaa selvää, milloin sotelin esivalintakoe on, koska silloin hän ei voi mennä kirjastoon lukemaan rauhassa. Porukka nimittäin kehtaa olla niin röyhkeää, että tekee esivalintakokeen isolla porukalla kirjastossa, ja näin ollen häiritisee muita kirjaston käyttäjiä huudellen vastauksia ja ilmeisesti muutenkin meluten.

Vierailija
16/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole kyse tyhmyydestä. Kokeissa on liian vähän aikaa vastata kaikkiin kysymyksiin, joten jos saa valmiit vastaukset niin saa enemmän vastauksia ja siten enemmän pisteitä.

- Eri -

Viime vuonna minulle jäi 20min aikaa kokeen jälkeen, enkä edes tehnyt sitä mitenkään erityisen vauhdilla. Enkä huijannut. Koehuijarit, harkitkaa uudestaan alalle soveltuvuuttanne jos esivalintakoekin tekee jo noin tiukkaa.

Vierailija
17/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luetun ymmärtämisen kysymyksiin voisi paremmin valmistautua? matikka ja materiaalikyssät meni hyvin omalta osalta, mutta koska olen hidas pohdiskelija loppui aika enkun ja suomen luetun ymmärtämisessä ,vaikka minulla on esim. loistava englanninkielen taito.

Jos olet loistava enkussa, niin teet ne tehtävät nopeasti, ekana pois. Materiaalit voi opiskella niin hyvin, että osaa vastata nopeasti. Ei se valmistautuminen ole sen kummoisempaa.

Vierailija
18/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo tyhmä, ajattelin vaan ottaa varman päälle, oon kattonut, millaista on sote-alojen matikka, ei pitäis tuottaa ongelmia. Viimeks sain tradenomikokeen matikasta (piti olla paikan päällä tekemässä ite se koe) niin jotain 8/10, ja se oli oikeesti vaikee. Et enköhän mä selviäis.

Vierailija
19/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se juuri kertoo siitä kuinka löyhä moraali sinulla on, enkä palkkaisi sinua alaisekseni.

Jos koe on pilipalikoe, niin selviytyisit varmaan sitten yksinkin?

On minulla noin muuten korkea moraali. Koulussa en ole huijannut yhdessäkään kokeessa, enkä ole etsinyt yksiinkään tehtäviin vastauksia netistä jollei se ole ollut tehtävän idea. En edes yläasteella.

Varmasti selviytyisin yksinkin, jääpä enemmän aikaa vastata kunnolla esivalintamateriaalin kysymyksiin.

Vierailija
20/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokalta moni teki esivalintakokeet kahdestaan/porukalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän