Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäytynyt pitkäaikaistyötön: haitko sitten korkeakouluun tämän vuoden yhteishaussa?

Vierailija
28.03.2018 |

Jos et niin mikä on tekosyysi? Hakuaika meni umpeen viisi minuuttia sitten.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain neljään kohteeseen, yksi AMK, yksi yliopistotutkinto aivan uudelta alalta ja kaksi maisteriohjelmaa. 99% varmuudella en pääse yhteenkään.

Vierailija
2/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain neljään kohteeseen, yksi AMK, yksi yliopistotutkinto aivan uudelta alalta ja kaksi maisteriohjelmaa. 99% varmuudella en pääse yhteenkään.

Yritä kuitenkin parhaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muistutit vasta sitten, kun hakuaika oli jo umpeutunut?

Vierailija
4/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muistuttanut tai jankuttanut asiasta palstalla monta kertaa viimeisten päivien aikana.

Vierailija
5/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ja aion tehdä parhaani. No, toisaalta, en ole syrjäytynyt, mutta pitkäaikaistyötön kyllä.

Vierailija
6/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua pitäisi kiinnostaa toimia pelinappulana sen eteen että opettajilla olisi työpaikka turvattuna? Ei tämä ole mikään tekosyy vaan ihan validi syy olla tukematta tätä nykyistä skitsofreenista työmarkkinapolitiikkaa. Joku koulutus ei tässä auta minua yhtikäs, olen kouluni käynyt ja todennäköisesti lukeneempi kuin ne korkeakoulujen opettajat.

Vierailija
7/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua pitäisi kiinnostaa toimia pelinappulana sen eteen että opettajilla olisi työpaikka turvattuna? Ei tämä ole mikään tekosyy vaan ihan validi syy olla tukematta tätä nykyistä skitsofreenista työmarkkinapolitiikkaa. Joku koulutus ei tässä auta minua yhtikäs, olen kouluni käynyt ja todennäköisesti lukeneempi kuin ne korkeakoulujen opettajat.

Niin mutta koulutuksella voit hankkia sen työpaikan ja se tässä on ideana.

Vierailija
8/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetatko nyt vihdoin sen jankuttamisen aiheesta?

Vierailija
9/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain ja aion tehdä parhaani. No, toisaalta, en ole syrjäytynyt, mutta pitkäaikaistyötön kyllä.

Toivotan menestystä ja onnea matkaan.

Vierailija
10/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muistuttanut tai jankuttanut asiasta palstalla monta kertaa viimeisten päivien aikana.

Kiitos. Halusinkin tietää, että onko täällä vain yksi koulutusjankuttajahullu. Mee töihin tai edes kävelylle.

Vierailija
11/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Halusinkin tietää, että onko täällä vain yksi koulutusjankuttajahullu. Mee töihin tai edes kävelylle.

Hullu tai ei mutta koulutus on oikeastaan paras sijoitus minkä voi tehdä. Ja pitkäaikaistyöttömälle yleensä ainoa väylä työelämään.

Vierailija
12/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakenut. Olen jo käyttänyt kaikki opintotukikuukauteni

Vierailija
13/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo korkeakoulututkinto niin eikö tuet katkea jos menet uudestaan opiskelemaan? Ainakin ellei työkkäri ole nimenomaisesti hyväksynyt koulutusta, ja se taitaa olla suht harvinaista. Opintotukeakaan ei enää saa jos on opintotukikuukaudet käytettynä.

Vierailija
14/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo korkeakoulututkinto niin eikö tuet katkea jos menet uudestaan opiskelemaan? Ainakin ellei työkkäri ole nimenomaisesti hyväksynyt koulutusta, ja se taitaa olla suht harvinaista. Opintotukeakaan ei enää saa jos on opintotukikuukaudet käytettynä.

Itseasiassa opintotukea saa myös toiseen samantasoiseen tutkintoon. Se kävi ilmi jo yhdessä ketjussa. Opiskella voi myös toimeentulotuella.

Vierailija
15/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin 2 viime vuotta uudelleenkoulutuksessa, eikä siitä ole ollut mitään hyötyä. Nyt kun vielä omaehtoisen opiskelun korvauksiakin on karsittu, miksi ihmeessä menisin opiskelemaan uutta alaa mihin en työllisty

Vierailija
16/42 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olin 2 viime vuotta uudelleenkoulutuksessa, eikä siitä ole ollut mitään hyötyä. Nyt kun vielä omaehtoisen opiskelun korvauksiakin on karsittu, miksi ihmeessä menisin opiskelemaan uutta alaa mihin en työllisty

Koska opiskelemalla vältät aktiivimallin leikkaukset seuraavat 4-5 vuotta.

Vierailija
17/42 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/42 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska opiskelemalla vältät aktiivimallin leikkaukset seuraavat 4-5 vuotta.

Siis häh? Miten minä ne vältän??

Olen siis pitkäaikaistyötön ja hain nyt korkeakouluhaussa. Opintotukikuukauteni olen käyttänyt kokonaisuudessaan edelliseen tutkintooni. Uutta tutkintoani tuskin te-toimisto tukee. En siis saa rahaa penninjetiä mistään (mieheni on töissä, joten toimeentulotukea en saa). En ole myöskään työtön, koska opiskelen täysipäiväisesti. Nooh, tietysti tavallaan vältän leikkaukset, kun en saa mitään rahaa :D

Vierailija
19/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup. Olen käynyt vain peruskoulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi