Syrjäytynyt pitkäaikaistyötön: haitko sitten korkeakouluun tämän vuoden yhteishaussa?
Jos et niin mikä on tekosyysi? Hakuaika meni umpeen viisi minuuttia sitten.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Hain neljään kohteeseen, yksi AMK, yksi yliopistotutkinto aivan uudelta alalta ja kaksi maisteriohjelmaa. 99% varmuudella en pääse yhteenkään.
Yritä kuitenkin parhaasi.
Miksi muistutit vasta sitten, kun hakuaika oli jo umpeutunut?
Vierailija kirjoitti:
Olen muistuttanut tai jankuttanut asiasta palstalla monta kertaa viimeisten päivien aikana.
Hain ja aion tehdä parhaani. No, toisaalta, en ole syrjäytynyt, mutta pitkäaikaistyötön kyllä.
Miksi minua pitäisi kiinnostaa toimia pelinappulana sen eteen että opettajilla olisi työpaikka turvattuna? Ei tämä ole mikään tekosyy vaan ihan validi syy olla tukematta tätä nykyistä skitsofreenista työmarkkinapolitiikkaa. Joku koulutus ei tässä auta minua yhtikäs, olen kouluni käynyt ja todennäköisesti lukeneempi kuin ne korkeakoulujen opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua pitäisi kiinnostaa toimia pelinappulana sen eteen että opettajilla olisi työpaikka turvattuna? Ei tämä ole mikään tekosyy vaan ihan validi syy olla tukematta tätä nykyistä skitsofreenista työmarkkinapolitiikkaa. Joku koulutus ei tässä auta minua yhtikäs, olen kouluni käynyt ja todennäköisesti lukeneempi kuin ne korkeakoulujen opettajat.
Niin mutta koulutuksella voit hankkia sen työpaikan ja se tässä on ideana.
Lopetatko nyt vihdoin sen jankuttamisen aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Hain ja aion tehdä parhaani. No, toisaalta, en ole syrjäytynyt, mutta pitkäaikaistyötön kyllä.
Toivotan menestystä ja onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muistuttanut tai jankuttanut asiasta palstalla monta kertaa viimeisten päivien aikana.
Kiitos. Halusinkin tietää, että onko täällä vain yksi koulutusjankuttajahullu. Mee töihin tai edes kävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Halusinkin tietää, että onko täällä vain yksi koulutusjankuttajahullu. Mee töihin tai edes kävelylle.
Hullu tai ei mutta koulutus on oikeastaan paras sijoitus minkä voi tehdä. Ja pitkäaikaistyöttömälle yleensä ainoa väylä työelämään.
En hakenut. Olen jo käyttänyt kaikki opintotukikuukauteni
Jos on jo korkeakoulututkinto niin eikö tuet katkea jos menet uudestaan opiskelemaan? Ainakin ellei työkkäri ole nimenomaisesti hyväksynyt koulutusta, ja se taitaa olla suht harvinaista. Opintotukeakaan ei enää saa jos on opintotukikuukaudet käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on jo korkeakoulututkinto niin eikö tuet katkea jos menet uudestaan opiskelemaan? Ainakin ellei työkkäri ole nimenomaisesti hyväksynyt koulutusta, ja se taitaa olla suht harvinaista. Opintotukeakaan ei enää saa jos on opintotukikuukaudet käytettynä.
Itseasiassa opintotukea saa myös toiseen samantasoiseen tutkintoon. Se kävi ilmi jo yhdessä ketjussa. Opiskella voi myös toimeentulotuella.
Koska olin 2 viime vuotta uudelleenkoulutuksessa, eikä siitä ole ollut mitään hyötyä. Nyt kun vielä omaehtoisen opiskelun korvauksiakin on karsittu, miksi ihmeessä menisin opiskelemaan uutta alaa mihin en työllisty
Vierailija kirjoitti:
Koska olin 2 viime vuotta uudelleenkoulutuksessa, eikä siitä ole ollut mitään hyötyä. Nyt kun vielä omaehtoisen opiskelun korvauksiakin on karsittu, miksi ihmeessä menisin opiskelemaan uutta alaa mihin en työllisty
Koska opiskelemalla vältät aktiivimallin leikkaukset seuraavat 4-5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska opiskelemalla vältät aktiivimallin leikkaukset seuraavat 4-5 vuotta.
Siis häh? Miten minä ne vältän??
Olen siis pitkäaikaistyötön ja hain nyt korkeakouluhaussa. Opintotukikuukauteni olen käyttänyt kokonaisuudessaan edelliseen tutkintooni. Uutta tutkintoani tuskin te-toimisto tukee. En siis saa rahaa penninjetiä mistään (mieheni on töissä, joten toimeentulotukea en saa). En ole myöskään työtön, koska opiskelen täysipäiväisesti. Nooh, tietysti tavallaan vältän leikkaukset, kun en saa mitään rahaa :D
Noup. Olen käynyt vain peruskoulun.
Hain neljään kohteeseen, yksi AMK, yksi yliopistotutkinto aivan uudelta alalta ja kaksi maisteriohjelmaa. 99% varmuudella en pääse yhteenkään.