Kellä ei ole varaa ostaa taloa ja miksi? Meillä ei ole,
työt meni molemmilta sairauksien vuoksi. Mies töissä tällähetkellä mut ihan paskapalkalla ja mun pitäs päästä uudelleenkoulutukseen ja ikääkin jo 40 kieppeissä mut en enää sure sitä mikä jää saamatta vaan iloitsen sitten niistä pikkuasioista tai yritän iloita.
Kommentit (5)
Nettotulot meillä n. 2500e, mutta kun asunnot täällä Helsingissä on niin julmetun kalliita, ei todellakaan ole varaa ostaa omaa. Rivitaloista saa maksaa väh. miltei 200 000e ja kerrostalokolmiotkin rupeaa jo halvimmillaankin olemaan n. 150 000e.
Eli eipä ole toivoa meilläkään!
minkäännäköistä haluakaan. Kyllä talon kerkeää vaikka eläkkeellä ostamaan/rakentamaan jos haluaa. Tällä hetkellä kiikarissa olisi lähinnä citykoti, kolmio kerrostalosta siis.
Mies ollut sairaana jo kauan ja kuntoutettavana. Tulot eivät siis ole suuret, kun vain minä tienaan. Ehkä sen talon saisi, jos kiristäisi nälkävyötä, mutta talon ostaminen näillä hinnoilla ei yhtään innosta. Mieluummin käyn silloin tällöin ulkomaanmatkoilla ja käytän rahaa isompia miettimättä kuin kituutan kädestä suuhun, niin kuin tiedän talolainojen ostajien tekevän.
Minä jäin kotiin lasten kanssa heti opiskelujen jälkeen. Miehen palkka ei ole kummoinen. Sitä paitsi mieheltä jo yksi luotettavana pidetty työpaikka meni alta, minkä jälkeen emme osaa luottaa muidenkaan työpaikkojen pysyvyyteen. Onneksi emme ole materialisteja ja olemme onnellisia näinkin. Yhtä hyvin voimme olla kerrostalossa vuokralla kuin jossain pienessä omakotitalossa pienellä tontilla, ja naapurit kyljessä kiinni. Kun kerran ei ole varaa isoon omakotitaloon isolla suojaisalla tontilla.
olla varaa elää eikä vaan maksella lainoja.