Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle puolet työttömistä täyttivät aktiivimallin ehdot

Vierailija
28.03.2018 |

64% työttömistä eivät täyttäneet ehtoja.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes tuota 9 euron päiväkorvausta enää saa.

Miten joku kuvitteli että se olisi per tunti? :D

Vierailija
22/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 9 euroa ole aika normipalkka monissa kun töissä ? Miten se on orjana oloa?

Se on 9 e päivässä, ei tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli kelan arvio niistä, jotka tekevät hakemuksensa 4 vko välein. Ja nimenomaan Kelaan, kassojen asiakkaista heillä ei ole tietoja. Toisaalta sitäkään ei kerrottu, miten moni työtön työllistyi eikä siksi täytä ehtoa - silloinhan ei ole enää työtön. Käytännössä tuo tieto koskee pientä osaa 3 kk aikana työttömänä olleista eli vain niitä, jotka ovat olleet koko tuon 3 kk työttöminä. Tilastojen mukaan noin75% työttömistä työllistyy joka tapauksessa 3 kk aikana, eli nyt tehdään tilastoja pitkäsikais- ja kausityöttömistä.

Kyllähän nää näkyy tilastossa. Jos ovat tarkastelujakson alussa olleet työttömiä ja työllistyneet sinä aikana. He nimenomaan ovat täyttäneet aktiivimallin ehdot. Toki he eivät sitten seuraavassa tarkastelujaksossa ole enää mukana, koska eivät ole enää työttömiä.

Vierailija
24/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 euroa on kulukorvaus, jonka työtön saa yhdeltä päivältä korvaamaan työn/toiminnan aiheuttamista kustannuksista (esim matkat ja ruoka). Onhan se pieni lohtu, vaikka ei se osallistumisen aiheuttamia kuluja kata.

Vierailija
25/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin jo tuohon toiseenkin ketjuun mutta laitetaan tänne sama: 

Tämä on surullista, todella surullista... Itse olen nyt työelämässä, mutta jos en olisi, olisi leikkuri todennäköisesti iskenyt minuun. En ole toimeentulotuen saaja, meillä on omistusasunto, mies käy töissä, minä olen aina välillä pätkissä työtön ja saan ansiosidonnaista.

Se muutamakymppi ei olisi taloutta pahasti hetkauttanut, mutta se periaate että työttömyysturvaani leikattaisiin sen takia että en saa työpaikkaa vaikka haen kymmeniin ja kymmeniin paikkoihin on väärin! Kaltaisiani on monia joilla on tilanne täysin sama! Laki on käsittämätön lapsus jopa tuolta kaikkien aikojen surkeimmalta hallitukselta! 

Vierailija
26/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on 9 e päivässä, ei tunnissa.

Juu,miten joku voi kuvitella sen TUNTI-palkaksi?

Vierailija
27/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

64% työttömistä eivät täyttäneet ehtoja.

"Alle puolet työttämistä täytti" ja "64% ei täyttänyt". Noiden pitää olla yksikössä, ei monikossa. Ärsyttää kun ihmiset kirjoittaa ja puhuu nuo aina väärin tyyliin "kolme jalankulkijaa kävelivät", vaikka pitäisi sanoa "käveli". Määristä puhutaan pääsääntöisesti yksikössä.

Vierailija
28/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siitä iso prosentti tulee, jos ei saa yllättäen tukijakson aikana 18 h töitä. Mistä ihmeestä tuollaisia pikatöitä saa, jos ei ole koulutusta ja ammattia jossa on paljon keikkatöitä tarjolla? Kai työnantajakin katsoo kenet ottaa muutamaksi päiväksi töihin, jos edes työ on sellaista jossa noin lyhyitä keikkoja on.

Ei hyvää päivää tämän Lindströmin järjenjuoksua.

Vierailija
29/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pääsi oman alansa kunnolliselle täydennyskoulutukselle, jossa on pupukurssien sijaan jotain järkeäkin. Kattaa 6kk aktiivisuuden. Kurssin ajalta saa tuon 9e/pvä mutta sillä katetaan bussikortti.

Mua kyllä ärsyttänyt viime aikoina se, miten tämä yhteiskunta on mennyt kyyläyksen suuntaan yhä vain enemmän. Jos et ole syntynyt kultalusikka suussa tai per*****ssä, niin yhteiskunta holhoaa ja kyylää jum****uta aikuisia ihmisiä muutaman sadan euron tähden.

"Voikohan sulle nyt myöntää näitä rahoja, jos et olekaan vastuullinen ja järkevä kansalainen? Entä jos sittenkin ostat sillä jotain turhuutta. Onhan se sentään yhteiskunnan rahapussista sulle almuna annettu."

Lässyti lässyn...

V***u odotan sitä päivää, kun voidaan heittää hyvästit koko TE-toimistolle iäksi. Eihän se olekaan mukana raahautunut, kuin tämän pienen ihmisisän.

N42

Vierailija
30/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi oikein sopiva normipalkka kansanedustajillekin per päivä tuosta huseeraamisesta. 9e /pvä ja verot pois!

Vierailija
31/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun käyttävät rankaisuitaan ei tuosta tule kuin vihaisemmaksi.

Vierailija
32/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta 9e per päivä (miinus verot) on oikeasti sosiaalipalvelua ja perustuu sosiaalihuoltolakiin. Olkaa tarkkoina mihin teitä laitetaan tai yritetään laittaa!

Vierailija
33/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt 54% vai 64% ? Lehdessä kun aivan lukee toista ja uutisissa sanottiin toista.

Vierailija
34/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi ei tuo leikkaus paranna kansantaloutta mitenkään; osa ottaa puuttuvat rahat tt tuesta, osa ei kuluta sitäkään vähää kuin ennen, sairastelut saattaa lisääntyä ja työkyky alentua (itse olen koko ajan sairas rahapulan ym aiheuttaman stressin vuoksi) jne.

Vierailija
35/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi oikein sopiva normipalkka kansanedustajillekin per päivä tuosta huseeraamisesta. 9e /pvä ja verot pois!

Tällä nimittäin todellakin seulottaisiin kuka oikeasti haluaa kansanedustajaksi!

Vierailija
36/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli työttömyysturvaleikkuri toimii kuten hallitus suunnitteli.

Sipilä sanoi haastattelussa, että vuoden päästä varmasti kaikki ovat tyytyväisiä aktiivimalliin. Eli kai sitten myös kaikki ne, joilta leikataan.

Vierailija
37/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nähdään vatulaattori sipilä tai lindströmin pihvi paukuttelemassa henkseleitä kuinka aktiivimalli toimii?

Vierailija
38/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on ollut tarve leikata juuri työttömyyspäivärahoista. Liittyykö EU tähän jotenkin?!!

Vierailija
39/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi ei tuo leikkaus paranna kansantaloutta mitenkään; osa ottaa puuttuvat rahat tt tuesta, osa ei kuluta sitäkään vähää kuin ennen, sairastelut saattaa lisääntyä ja työkyky alentua (itse olen koko ajan sairas rahapulan ym aiheuttaman stressin vuoksi) jne.

Ei sen ollut tarkoituskaan vaan kyse on ideologisesta työttömien potkimisesta. Aktiivimalli tulee kalliimaksi kuin antaa työttömien olla. Se ei kiinosta porvareita kun maksut ei mene omista vaan valtion rahoista.

Vierailija
40/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli työttömyysturvaleikkuri toimii kuten hallitus suunnitteli.

Enneuste oli että työmarkkinatuella olijoista 80% ja muista 50% ei täyttäisi ehtoja ja heiltä voitaisiin leikata. Muut taas saadaan siivottua tilastoista. Sipilälle win-win tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi