Ikäsi ja mitä vaivoja ja lääkityksiä sinulla on?
Kommentit (51)
Satunnainen vierailija kirjoitti:
49 v. ja ei mitään, vielä. Syöpää odotellessa (koska sitä on molempien vanhempien puolelta kaikkina mahdollisina versioina)
Syöpä johtuu happiradikaalien aiheuttamista DNA-vaurioista.Ota antioksidantteja tasapainoisesti.
44 v ja verenpaineeseen ja nopeaan sykkeeseen verenpainelääke. Lisäksi on ollut pahoja selkävaivoja jo vuosikaudet mutta pääsääntöisesti saan ne itse 'hoidetuksi' muutamaa fysioterapiakäyntiä lukuunottamatta ja käsikauppa särkylääkkeitä käyttäen. Lisäksi on mt-ongelma mutta lopetin lääkityksen itse vuosi sitten.
Rehellisesti sanoen; kaikki sukuni vaivat ja sairaudet äidin puolelta ovat iskeneet minuun jo suht nuorena. Eivätkä ainakaan helpotu iän myötä valitettavasti :(
30, hulluus. Ilman lääkkeitä mennään tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55 ja kaikki mahdolliset sydän ja verenkiertolääkkeet.
Voi olla että kolme vuotta elinaikaa, suvunhistoriasta päätellen.Suurimman osan näistä voi hoitaa elintavoista.Esim. kolesterolin suositusraja on täysin keinotekoinen lääketeollisuuden mieliksi.
Vanhemmiten, varsinkin naisilla, kolesteroli nousee ja sen pitääkin nousta.
23v
Kaksisuuntainen mielialahäiriö
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö
Paniikkihäiriö
Pakko-oireinen häiriö
Epävakaa persoonallisuushäiriö
IBS
Lääkitys ketipinor
30 v. ja kilpirauhasen vajaatoiminta sekä raskauden aiheuttama sydämen vajaatoiminta.
63 vuotta. Yli kolme kymmentä vuotta syönyt Thyroxin Natriumia kilpirauhasen vajaatoimintaa. Hyvin toimii minulla, ei mitään vaivoja.
Muita lääkkeitä tai sairauksia ei ole (en ainakaan tiedä jos sairastankin) ja kunto on hyvä ja paino ihannepainon vähän alle. Kasvissyöjä.
52v ,ei lääkitystä. Ei vielä vaivoja,mitkä olisivat jatkuvia tai häiritseviä.
Nuorena oli migreenlääkitys,mutta nykyään pärjää normi kipulääkkeellä,jos kohtaus yllättää.
46v. Korkea verenpaine ja masennus/sos.tilanteiden pelko.
Myös elämää hankaloittava polvivamma toisessa polvessa sekä lisäksi alkava nivelrikko molemmissa polvissa.
25v, diagnoosit PTSD, vaikea masennus ilman psykoottisia oireita, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja dissosiaatiohäiriö. Tosin tällä hetkellä masennustestien mukaa vain lievä masennus ja lievä ahdistus lääkkeiden ansiosta. :)
Lääkitys Escitalopram, Voxra, Doxal(unilääkkeenä), melatoniini ja tarvittaessa Opamox, tosin tarvetta ei ole ollut pitkään aikaan.
Keliakia meinasi unohtua, gluteeniton ruokavalio on niin helppo pitää yksin asuessa ettei sitä oikein tule mietittyä.
Vuosia 35+
Dg:
Ptsd
Dissosiaatio
Gad-piirteinen ahdistus
Toistuva masennus (juuri nyt vaikea-asteinen)
Syömishäiriö (juuri nyt suht oireeton)
Lääkitys:
Lyrica
Voxra
Tarvittaessa rauhoittava ja unilääke
30v. Vaikea pitkittynyt masennus ja pakko-oireinen häiriö.
Mielialalääkitys ollut yhdeksän vuotta, rauhoittava lääke silloin tällöin. Lääkityksen ansiosta olen toimintakykyinen.
N26, tramal hermo- ja reumasärkyyn, e-pillerit ja mirtazapin unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. 50 ja ei mitään, huomasin juuri.
50-vuotiaaksi minäkin olin ns. terve. Sitten tuli rintasyöpä. Verenpainetauti, korkea kolesteroli. Osteoporoosi. Nivelrikko. Struuma. Lähes kaikki huomattiin syöpään sairastumisen yhteydessä. Tällä hetkellä kaikki hoidossa, eli 55-v olen. Lääkityksinä Tamofen, Cardace, Bisoprolol, Atorvastatin, Thyroxin, Kalcipos ja Alendronat.
Perimää valtaosa, paitsi syöpää ei juurikaan suvussa ollut aiemmin.
Jotkut eivät käy edes yksinkertaisissa verikokeissa tai vaikkapa työterveyshoitajalla vuosikausiin, vaikka suvussa ympärillä ihmiset sairastaa näitä yleisiä kansantauteja.... Onhan sulla melko varmasti ollut korkea verenpaine ja kolesteroli ja alkava osteoporoosi ja nivelrikko jo paljon ennen kuin ne "huomattiin".
Eräs ystäväni sai nivelrikko-diagnoosin vaellusreissun jälkeen, kun polvet kipeytyivät niin, ettei päässyt majapaikassa enää muutamaa porrasta alaspäin. Diagnoosi tuli aivan puskista (tausta: ei minkäänlaista liikuntaharrastusta, 155 cm, yli 100 kg ).
N35. Ahdistuneisuushäiriö, keskivaikea masennus, paniikkihäiriö. Ei lääkitystä.
Syön e-pillereitä ja kuukautisiin on resepti Miranaxia mutta en ole sitä hakenut, kun kivut helpottaneet.
42v, insuliinipumppu, migreenin estolääkitys ja psyyken lääke pakkoajatuksiin.
67 vuotta, ei lääkityksiä. Kalkkia ja D-vitamiinipillerin otan päivittäin purkista. Olen hyvin kiitollinen, että olen saanut elää terveenä.
Suurimman osan näistä voi hoitaa elintavoista.Esim. kolesterolin suositusraja on täysin keinotekoinen lääketeollisuuden mieliksi.