Miten joku jaksaa vuositolkulla päivätyötä?
Sitä samaa iänikuista päivätyötä ma-pe klo 8-16. Tämä on yleensä todella monille vieläpä valtava ihanne! Miten te jaksatte! Olin harkassa tällaisessa päivätyössä ja ei herranjestas en meinannut kestää sitä.. olen tehnyt paljon vuorotöitä ja tottunut niiden tuomaan vaihteluun. Vuorotyö tekee omanlaisensa kivan erilaisuuden jokaiseen viikkoon.
Kommentit (33)
42 vuotta tein, eikä tullut kertaakaan kyseenalaistettua hommaa. Olen niitä suuria ikäluokkia, joista sanotaan, että pääsivät alle kuusikymppisinä eläkkeelle. Pääsin eläkkeelle 64 vuotiaana ja olen kiusaksenne nauttinut siitä jo 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Takana 25 vuotta vuorotyötä, josta pääosa yötä ja iltaa. Nykyään oikeastaan vaan öitä. Vapaapäiviä on tuplamäärä päiväduuniin ja palkka sama/parempi kuin samaa päiväduunina arkisin tekevällä, riippuen osuuko kuulle la-su ja su-ma öitä. Ei tulis mielenkään tehdä tätä duunia arkisin päivätyönä.
- sosiaalialan laitossektori
12 yövuoroa kuussa ja 18 vp. Nettona 2600-3000e. Kiitos.
Mä myös kuolen sisäisesti päivätyöhön. Niinpä kun keikkailu loppui, siirryin puolikkaaksi talolle. Työsuhteeni kirjoitetaan pyynnöstänl syyskuulta toukokuulle, joten kesät saan olla rauhassa reissussa, ja muun ajan teen muutaman suunnitellun vuoron listaan ja ylimääräisiä, joista tulee aina tuplapalkka, kun kotoa lähtee. Mä tykkään illoista etenkin talvella, saa vähäiseen valoisat ajan itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä myös kuolen sisäisesti päivätyöhön. Niinpä kun keikkailu loppui, siirryin puolikkaaksi talolle. Työsuhteeni kirjoitetaan pyynnöstänl syyskuulta toukokuulle, joten kesät saan olla rauhassa reissussa, ja muun ajan teen muutaman suunnitellun vuoron listaan ja ylimääräisiä, joista tulee aina tuplapalkka, kun kotoa lähtee. Mä tykkään illoista etenkin talvella, saa vähäiseen valoisat ajan itselleen.
Itse tuuppaan täysillä keikkaa lokakuun alusta juhannukseen. Sitten lomalla juhannus - syyskuun loppu. Loma-aikana täydet kelan tuet.
- sotekeikkari
Vierailija kirjoitti:
Jonkunhan se on sullekin loiselle evästä hankittava.
kiitos siitä! .alahan jo valmistautumaan työviikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiitos siitä! .alahan jo valmistautumaan työviikkoon.
Juu. Hyvin lepäsin 2 pv, niin saa taas konttoriin kuihtua ihan koko viikon. Vuoro(etenkin yö)työfrendeillä on niitä 4-5 päivän vapaita kaks kertaa kuussa normi kakkosvapaiden kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tuuppaan täysillä keikkaa lokakuun alusta juhannukseen. Sitten lomalla juhannus - syyskuun loppu. Loma-aikana täydet kelan tuet.
- sotekeikkari
Mä teen talvet tuota ehkä 70 max 80%, tauko 3-4,5 kk kesätyöläisten tullessa remmiin. Kesäanssarit tulevat kassasta. Sotessa on kyllä puolensa..
Itse teen tällä hetkellä epäsäännöllistä 3-vuorotyötä. Alusta asti unet olleet sekaisin. Ensi viikolla töitä ilta-aamu-ilta-aamu-ilta. Kahden viikon välein 2-3 yötä peräkkäin yhden päivän vapailla. Se se vasta sekoittaa pakkaa. Koko ajan etsin uutta työtä. Olen pyytänyt että voisin tehdä vaikka pelkkää iltaa tai yötä mutta työnantaja ei suostu kun olisi epäreilua muita kohtaan. Meillä suurin osa tykkää tehdä aamuja mutta silti tulisi narinaa jos yksi saisi tehdä vain iltaa. Joten olen päättänyt lähteä heti kun löydän iltatyön.
Miten sä voit tehdä vuorotyötä?! Mä en tykkää siitä! Sairauden takia en voi tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen tällä hetkellä epäsäännöllistä 3-vuorotyötä. Alusta asti unet olleet sekaisin. Ensi viikolla töitä ilta-aamu-ilta-aamu-ilta. Kahden viikon välein 2-3 yötä peräkkäin yhden päivän vapailla. Se se vasta sekoittaa pakkaa. Koko ajan etsin uutta työtä. Olen pyytänyt että voisin tehdä vaikka pelkkää iltaa tai yötä mutta työnantaja ei suostu kun olisi epäreilua muita kohtaan. Meillä suurin osa tykkää tehdä aamuja mutta silti tulisi narinaa jos yksi saisi tehdä vain iltaa. Joten olen päättänyt lähteä heti kun löydän iltatyön.
Jos mahdollista niin siirry keikkailijaksi ja päätät itse. Tai sitten etsit tosiaan ilta tai yöduunin. Kolmivuorosoppa tasaisen sekaisin vuoroin on se, joka saa kenet vaan sekasin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä säännöllisyys on elämässä paljon perusta. Ja viikonlopuiksi osuvat aina ne kauneimmat ilmat.
Sinkkuna yövuorot on loistava perusta. Ja kyllä niihin 14-18 vapaapäivään kuussa osuu enemmän aurinkoa kuin 4 x la-su vapaisiin.
Kesää ootellessa!
minä taas en muuta jaksaisi/haluaisikaan kun perus 7:15-15 vuoroa. mielelläni alottaisin jo vaikka klo 6 mutta meillä aikaisin alotusaika on 7:15. kolmivuorotyö olisi mulle painajainen!