Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haukutaan että eläkeläiset alkoholisoituvat

Vierailija
27.03.2018 |

Kun ensin pidättelee ja kasvattaa lapset aikuiseksi, käy töissä kellontarkasti, niin eikö edes eläkkeellä saisi vetää silloin tällöin perseet? Jos ei niin milloin sitten, se nimittäin loppuu elämäkin joskus.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion ainakin testata kaikenlaisia juomia.

Vierailija
2/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ajattelin eläkkeellä ruveta vetämään kaikenlaisia laittomia päihteitä, viimeistään sitten lähempänä kuolemaa. Mitä väliä millään enää silloin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin ajattelin eläkkeellä ruveta vetämään kaikenlaisia laittomia päihteitä, viimeistään sitten lähempänä kuolemaa. Mitä väliä millään enää silloin on.

Just näin, elämä risaseks omnomnom, mutta kyllä itsellä riittää tutkimista niissä alkoholeissakin.

Vierailija
4/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut kun ei ole fiilistä vetää mitään.Inhoan päihtynyttä tilaa, kun muutenkin huimaa.Vesi vanhin voitehista!Enää ei maistu edes ruoka, ikävä kyllä.

Vierailija
5/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

....koska se on surkeeta touhua.

Vierailija
6/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän eläkeläiset ovat eläneet erilaista elämää kuin sukupolvet ennen heitä. Monet heistä ovat tottuneet käyttämään alkoholia nuoruudesta asti, siis myös naiset. Ennen eivät naiset yleensä ottaneet edes sitä yhtä viinilasillista juhla-aterialla, koska naisen juomista, maisteluakin, pidettiin sopimattomana. Silloin ajateltiin, että naiset varsinkin vetäytyvät eläkkeelle päästyään kiikkustuoliin neulomaan nuoremmille polville sukkia ja lapasia. Toinen vaihtoehto oli istahtaa kirkon penkkiin ja osallistua kaikenlaisiin diakoniapiireihin, joihin ei viina todellakaan kuulunut. Nyt on tilanne toinen. Kiikkustuoli tai kirkon penkki eivät houkuttele moniakaan puoleensa. Miesten kohdalla muutos ei ole ollut niin raju. Kyllä miehet tissuttelivat ennenkin ja jopa humaltuivat. Muistan, miten minunkin pappani meni kahvikuppinsa kanssa ruokakomerolle ja lirautti pullosta vähän vahvistusta kahvinsa sekaan. Ei hän silti mikään juoppo ollut, mitä nyt joskus nuorena kuulemma oli ottanut toisinaan enemmänkin, mutta kun hän sitten perusti perheen, niin noihin satunnaisiin kahviplöröihin se alkoholin käytti tyssäsi.

Mutta ei kannattaisi edes tutkijoiden vetää mutkia suoraksi ja yleistää liikaa. Olen ollut nyt muutaman vuoden eläkkeellä enkä ole vieläkään aloittanut juopottelua (enkä muuten hedelmäpelien pallamistakaan!). Samaa voin sanoa monista tuttavistanikin, jotka myös ovat jo eläkkeellä. Johtuisikohan tuo raittiutemme siitä, että emme nuorempinakaan ole juuri käyttäneet alkoholia, mitä nyt ehkä sen viinilasillisen juhlan kunniaksi. Monilta meistä sekin lasillinen on ajan mittaan jäänyt juomatta. Minun kohdallani tulee ensi syksynä täyteen 20 vuotta ilman pisaraakaan. Olin lähestymässä viittäkymppiä ja tein jonkinlaista välitilinpäätöstä elämästäni. Totesin mm. että on aivan turhaa ottaa edes sitä yhtä lasillista, kun se ei minun elämääni mitenkään paranna. Sitä terveellisempää vaihtoehtoa eli punaviiniä en ole koskaan pystynyt käyttämään, sillä jo yksi vaivainen lasillinenkin takasi sen, että seuraavana päivänä kiduin migreenin kynsissä. Terv. Nainen, kohta 70 v.  

Vierailija
7/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen äkkiä kyllästyisi, jos nyt aluksi vähän ottaisi drinksua enemmänkin.

Vierailija
8/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni dokaa koska työ ei ole enää pidättelemässä vapaata ryyppäystä. Ja moni eläkeläinen kuolee viinaan.

Vierailija
9/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypätkööt kunhan eivät tule kuset ja paskat housussa päivystykseen kouristelemaan ja möykkäämään. Kallista ja vaivalloista sakkia. Ja kyllä: suurin osa viinakramppaajista on juurikin eläkeikäisiä 60-70v.

t. päivystyksen sh

Vierailija
10/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpähän vaan että mitä väliä jos ihmiset 65v. ja yli ottavat muutamat lasit viiniä tai viskiä?

Vierailija
11/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryypätkööt kunhan eivät tule kuset ja paskat housussa päivystykseen kouristelemaan ja möykkäämään. Kallista ja vaivalloista sakkia. Ja kyllä: suurin osa viinakramppaajista on juurikin eläkeikäisiä 60-70v.

t. päivystyksen sh

Eli juurikin sinulle parhaita asiakkaita.

Jos ei työt maistu niin mene vaikka katuja lakaisemaan.

Vierailija
12/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. päivystyksen sh

Mielummin vaikka sitä kuin hyysätä kusipäisiä eläkejuoppoja. Naapurin äijäkin on 10 vuotta putkeen jo vetänyt viinaa, hakannut vaimoaan ja kaatuillut pitkin pihoja. Todellakin ihmettelen miksei ole jo kuollut. Se olisi myös vaimolleen varmasti helpotus.

Vierailija
13/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynpähän vaan että mitä väliä jos ihmiset 65v. ja yli ottavat muutamat lasit viiniä tai viskiä?

Se lasi kun ei yleensä riitä vaan pitää vetää vähintään pullo tai kaksi.

Vierailija
14/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini joka on ollut koko ikänsä alkoholisti, perustelee nyt eläkkeellä että nyt hän saa tehdä juuri niinkuin huvittaa lopuilla vuosillaan, ja että kalja kuuluu hänen ruokavalioonsa, muuten vatsa ei toimi. Olen soittanut ambulanssin kolme kertaa, kun hän on ryypännyt itsensä kuivaksi ja täysin tiedottomaan tilaan. 

Harkitsen välien katkaisua.

Vierailija
15/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini joka on ollut koko ikänsä alkoholisti, perustelee nyt eläkkeellä että nyt hän saa tehdä juuri niinkuin huvittaa lopuilla vuosillaan, ja että kalja kuuluu hänen ruokavalioonsa, muuten vatsa ei toimi. Olen soittanut ambulanssin kolme kertaa, kun hän on ryypännyt itsensä kuivaksi ja täysin tiedottomaan tilaan. 

Harkitsen välien katkaisua.

Suosittelen lämpimästi. Mun äiti jäi viimeiselle ambulanssireissulleen.

Vierailija
16/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa keskustelussa on aina joko tai, rapajuoppo tai raivoraitis. Suurin osa on kuitenkin ihan kohtuukäyttäjiä.

Vierailija
17/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän eläkeläiset ovat eläneet erilaista elämää kuin sukupolvet ennen heitä. Monet heistä ovat tottuneet käyttämään alkoholia nuoruudesta asti, siis myös naiset. Ennen eivät naiset yleensä ottaneet edes sitä yhtä viinilasillista juhla-aterialla, koska naisen juomista, maisteluakin, pidettiin sopimattomana. Silloin ajateltiin, että naiset varsinkin vetäytyvät eläkkeelle päästyään kiikkustuoliin neulomaan nuoremmille polville sukkia ja lapasia. Toinen vaihtoehto oli istahtaa kirkon penkkiin ja osallistua kaikenlaisiin diakoniapiireihin, joihin ei viina todellakaan kuulunut. Nyt on tilanne toinen. Kiikkustuoli tai kirkon penkki eivät houkuttele moniakaan puoleensa. Miesten kohdalla muutos ei ole ollut niin raju. Kyllä miehet tissuttelivat ennenkin ja jopa humaltuivat. Muistan, miten minunkin pappani meni kahvikuppinsa kanssa ruokakomerolle ja lirautti pullosta vähän vahvistusta kahvinsa sekaan. Ei hän silti mikään juoppo ollut, mitä nyt joskus nuorena kuulemma oli ottanut toisinaan enemmänkin, mutta kun hän sitten perusti perheen, niin noihin satunnaisiin kahviplöröihin se alkoholin käytti tyssäsi.

Mutta ei kannattaisi edes tutkijoiden vetää mutkia suoraksi ja yleistää liikaa. Olen ollut nyt muutaman vuoden eläkkeellä enkä ole vieläkään aloittanut juopottelua (enkä muuten hedelmäpelien pallamistakaan!). Samaa voin sanoa monista tuttavistanikin, jotka myös ovat jo eläkkeellä. Johtuisikohan tuo raittiutemme siitä, että emme nuorempinakaan ole juuri käyttäneet alkoholia, mitä nyt ehkä sen viinilasillisen juhlan kunniaksi. Monilta meistä sekin lasillinen on ajan mittaan jäänyt juomatta. Minun kohdallani tulee ensi syksynä täyteen 20 vuotta ilman pisaraakaan. Olin lähestymässä viittäkymppiä ja tein jonkinlaista välitilinpäätöstä elämästäni. Totesin mm. että on aivan turhaa ottaa edes sitä yhtä lasillista, kun se ei minun elämääni mitenkään paranna. Sitä terveellisempää vaihtoehtoa eli punaviiniä en ole koskaan pystynyt käyttämään, sillä jo yksi vaivainen lasillinenkin takasi sen, että seuraavana päivänä kiduin migreenin kynsissä. Terv. Nainen, kohta 70 v.  

Kyllä sinunkin lapsuudessasi naiset tissuttivat. Saman ikäinen äitini on kertonut miten moni 50 ja risat otti milloin aperitiivin, milloin yömyssyn tai sydänvaivoihin, vaikka ihan varmuuden varalta.

Samoin moni iäkkäämpi mummo veti lääkkeitä, jotka nykyään luokitellaan huumeiksi. Teko-ja luulosairaudella peiteltiin henkisiä ongelmia ja varmaan moni otti vaihdevuosien takia, kun ei ollut korvaushoitoja.

Vierailija
18/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. päivystyksen sh

Sairaudet, lääkitykset ja siihen alkoholismi sivuseurauksineen. Ei kiitos, aion pysyä vanhanakin selvin päin.

Vierailija
19/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa nuo eläkeläisperseet ryyppäävät viikon ympäri ja mekastavat ja tappelevat.

Vierailija
20/21 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. päivystyksen sh

Geriatriset juopot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä