Millä oikeudella ihmiset syövät suomessa itsensä läskeiksi kun miljardit ihmiset näkevät nälkää?
Kommentit (58)
Maailmassa on äärimmäinen köyhyys ja nälänhädät vähenemässä kovaa vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Läskit ajattelevat vain itseään.
Kuten aivan kaikki muutkin juopot, tupakoijat ja narkkarit jne.
Millä oikeudella sinä täällä lorvit palstailemassa kun samaan aikaan kehitysmaissa ihmiset joutuvat paiskia töitä olemattomalla palkalla ilman lomia ja vapaita?
Tätä mä ihmettelin jo 1960-luvulla, kun äiti käski syödä lautasen tyhjäksi, koska biafralaisilla lapsilla ei ole ruokaa. Olisin mieluusti lähettänyt ne silakkalaatikot ja kaalikeitot biafralaisille lapsille.
Jos satakunta vuotta sitten Suomi oli kehitysmaatasolla, jossa kuoltiin nälkään suuremmassa mittakaavassa kuin nykyään Afrikan pahimmilla kuivuusalueilla, ja siitä on ponnistettu hyvinvointiyhteiskunnaksi jossa kuollaan ylensyöntiin yltäkylläisyyden keskellä, niin se on kyllä ihan ansaittua.
Ap, se ruoka ei ole pois niiden nälkää näkevien suusta mitenkään. Kun sä kerran pidät laihoista ihmisistä ni muuta vaikka Afrikkaan.
Pitääkin tästä lähteä pitsan ja kaljan ostoon:)
Millä oikeudella Suomessa kaikki kirjoitustaidottomatkin esittelevät mielipiteitään, vaikka eivät osaa edes pilkkuja ja isoja kirjaimia käyttää oikein?
Siitä vaan nälkämaan väki opettelemaan maanviljelystä, eikä odottelemaan ilmaista rahaa. "Älä anna nälkäiselle kalaa, opeta hänet onkimaan" on erittäin hyödyllinen ohje.
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella sinä täällä lorvit palstailemassa kun samaan aikaan kehitysmaissa ihmiset joutuvat paiskia töitä olemattomalla palkalla ilman lomia ja vapaita?
Lapset maakuopassa tekee meidän kaikkien merkkilenkkarit, jos sellaisia ostaa.
millä oikeudella tehdään lapsia, jos ei ole varaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
No kun näen tästä ikkunasta kuinka alaiset yrittävät toimistossa näyttää kiireisiltä ja tehdä minulle rahaa. Eli omalla oikeudella.
Jokainen syntyy tahtomattaan. Sen sijaan lapsien tekeminen on valinnaista eli kysynkin, että mikä oikeus on tehdä lapsia, jos niille ei ole tiedossa edes ruokaa?
Ismo Leikola tässä ottaa kantaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen syntyy tahtomattaan. Sen sijaan lapsien tekeminen on valinnaista eli kysynkin, että mikä oikeus on tehdä lapsia, jos niille ei ole tiedossa edes ruokaa?
Kumma homma kyllä, että länsimaissa vakavaa alipainoa pidetään merkittävänä tekijänä lapsettomuudelle. Kuukautiset jäävät pois ym. Mutta jostain syystä tämä ei ollenkaan toimi väestöräjähdysalueilla. Millä ihmeen energialla siellä harrastetaan seksiä, kannetaan lasta, synnytetään, imetetään?
Jos minulla olisi nälkäkuolema kohtuullisella todennäköisyydellä edessä, en ainakaan lapsia hankkisi.
Ap lopettaa nyt välittömästi mm. veden- ja sähkönkäytön.
Päre vaan palamaan ja paskalle puskaan, rapakosta voit janosi sammuttaa.
Koska äiti pienenä aina sanoi, että syö nyt ruokasi koska Afrikassa on paljon lapsia joilla ei ole lainkaan ruokaa. Se, että miten se tarkalleen ottaen auttaa afrikkalaisia jos sinä syöt ruokasi on edelleen epäselvää.
Tuo nyt on se logiikka kuitenkin.
Ihan itse olen rahani tienannut ja sillä ostanut herkkuja ja lihonut. Mitä mun sitten pitäisi itse tienaamillani rahoilla tehdä? Lähettää afrikan n*ekereille? Not my problem, minä en ole heitä hankkinut joten ei ole mun vastuulla.