Minkälainen ihminen sanoo itseään älykkääksi?
Deittiprofiileja selatessa tuli mieleen. Jotenkin epäilyttää sellainen, että omaa älyä korostetaan. Eiköhän sen älykkyyden ihmisestä huomaa muutenkin jos sitä on?
Kommentit (18)
En tiedä, mutta esim. eliittikumppanit vaatii valitsemaan 3 parhainta ominasuuttasi. Itse arvostan älykkyyttäni, mutta jotenkin tulee vaivaantunut olo sen valitsemisesta deittiprofiiliin.
Sellainen, joka luulee olevansa älykäs tai sellainen, joka on älykäs, mutta ei viisas.
"Älykäs, korkeasti koulutettu, arvostetussa virassa, enkä tarvitse miestä elättäjäksi."
Epävarmuus ja katkeruus vastaa kaikukuna.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka luulee olevansa älykäs tai sellainen, joka on älykäs, mutta ei viisas.
Tää on aika hyvä määritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ylittänmyt Mensan rajan. Voin kutsua itseäni älykkääksi. En tosin tekisi sitä jossakin deittiprofiilissa.
Missä teidän mensalaisten äly näkyy?
Muussakin kuin muiden vähättelyssä?
Tiedän olevani älykäs, ja monissa tilanteissa olen ihan valmis sanomaankin sen. Deittiprofiiliin se ei sovi, ilmaisisin asian jotakin muuta kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä epäviisasta siinä sinusta on, että sanoo olevansa älykäs? Sekö, että helposti tulee pahastuttaneeksi jonkun kun suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu itsensä kehuminen ja tämä asia on erityisen tabu?
Sellainen, joka haluaa seuloa pois sellaiset, jotka eivät ole sinut oman älykkyytensä kanssa. Älykkäät ihmiset kaipaavat älykästä seuraa. Älykkäät kyllä tietävät olevansa älykkäitä ja tietävät myös miten toiset reagoivat siihen. Itsevarma ja älykäs ihminen etsii toista samanlaista ja tuollainen lause ei heidänlaisia pelota tai säikäytä.
Oman kokemuksen mukaan usein sellaiset, jotka väittävät olevansa älykkäitä, eivät ole olleet. Toisista sitten se älykkyys vaan huokuu, eikä siitä tarvitse tehdä mitään numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyyttä mitataan testeillä, joten ihminen kyllä tietää, onko hän menestynyt niissä vai ei.
Mutta viisas tosiaankin ymmärtää olla kertomatta ääneen älykkyydestään, koska se tuntuu olevan tosi kova paikka vähemmän älykkäille.
Kahdenlaiset ihmiset,
1) "trumppi", eli kouluttamaton alemmuudentunnossa piehtaroiva idiootti.
2) joku, joka ei halua kuunnella "se on vaan lukenu liikaa, ei pidä lukea liikaa"-ihmisten elämäntarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ylittänmyt Mensan rajan. Voin kutsua itseäni älykkääksi. En tosin tekisi sitä jossakin deittiprofiilissa.
En ole mensalainen, mutta kai se näkyy siinä, että on Mensan jäsen.
Vähän sama kuin jos sä juoksisit maratonin alle kolmeen tuntiin ja minä kysyisin, että missä se sun kunto näkyy, muussakin kuin hölköttelyssä ja lihavien katsomisessa nenänvartta pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit käydä katsomassa vaikka Wikipediasta minkä kaiken kanssa äo korreloi voimakkaasti, eli mitä kaikkea se välillisesti mittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se näkyy siinä, että ei jaksa hukata aikaa tyhmien kanssa - paitsi täällä.
Ihminen, joka sanoo itseään älykkääksi deittiprofiilissa on todennäkösesti esitelmöivä bessewisser.
Toisaalta, jos sanoo, että etsii älykästä seuraa, voi tavoitteena olla muukin kuin pelkkä seksi esim. keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Deittiprofiileja selatessa tuli mieleen. Jotenkin epäilyttää sellainen, että omaa älyä korostetaan. Eiköhän sen älykkyyden ihmisestä huomaa muutenkin jos sitä on?
Sellainen jonka äly on testattu. Se älykäs en ehkä halua vähemmän älykästä seuraa joten rajaa ne ulos.
Jos joku sanoo olevansa älykäs, se ei kerro paljonkaan muuta kuin ehkä että ihminen on luonteeltaan vähän ylimielinen ja hänellä voi olla hieman huonot sosiaaliset taidot.
Olen huomannut oman arvioni mukaan melko tyhmien, keskinkertaisten ja melko älykkäiden kuvailevan itseään älykkääksi. Älykkääksi itseään kuvaileva on joku näistä. Kuitenkin jos ihminen on oikeasti todella älykäs, se ilmenee hänen kanssaan keskustellessa aika nopeasti, jos hän haluaa älykkyytensä paljastaa. Mielestäni se puolestaan on ok, jos ihminen kutsuu itseään intellektuelliksi, sillä siitä päättelen, että hän kaipaa lukenutta seuraa ja keskustelua.