Hei melmimammat -06.. Mitenkäs se laihdutus?
Oli puhetta silloin odotuspuolella jo, että aloitettais sellainen " laihdutuspino" kaikille halukkaille..
Onko sellaista vai aloitetaanko tästä? Mulla olisi sellaista 15-20 kg ylimääräistä.. raskauskiloja tosin enää 5 mutta niitä kiloja oli jo ennen lapsiakin.
Kertokaa, miten teillä on lähtenyt paino putoamaan/paljon tuli raskausaikana/ paljonko jäljellä!
-sitruuna ja Minttu 2kk-
Kommentit (29)
..tuli vain mieleeni HELMIPULLAT.. ;)
Odotusaikana tuli kiloja 19kg. Niistä jäljellä on vielä noin 6kg. Täysimetän joten pikkuhiljaa ku tuon painon sais putoon ni ois kiva... Herkut meinaa vaan olla pahe... Joka päivä vaunuilen ja salille aattelin pikkuhiljaa palata mut ku synnytin sektiolla ni en oikein tiedä miten nuita vatsalihaksia saa alkaa tekeen?
Marika ja Eetu 10vkoa
Ensi Torstaina alkaa HELMIPULLIEN pinoutuminen laihdutus palstalla.
Torstai oon siksi hyvä päivä et jos viikonloppuna tulee vaikka vähän mässäiltyä niin kerkiää hiukan " palautua" turvotuksesta! Mä saatan kuitenkin nyt sit väsätä sellaisen listan jota sitten päivitän... jos vaik riitäis aika keran viikossa. =)
Saako tämä siis kannatusta!
-sitruuna ja minttu 2kk-
Loistava idea. Eli ensi torstaina totuuden hetki ensimmäistä kertaa laihdutuspuolelle -helmipullien ensi kokoontuminen. Tosin ekaan kertaan ei vissiin vielä ehdi paljoa nipistää kun varsinainen laskentahan alkaa siitä torstaista eteenpäin. No, ainakin jokainen voi käydä tilittämässä alkutilanteen ja juttuja, joita on tehnyt.
Pitää vissiin itsekin aloittaa PV-pisteiden lasku. 30 pistettä päivässä (omat+10 imetyspistettä) kuulostaa siltä, että varmaan selviytyisin :-D Nyt vaan niskasta itseä kiinni.
Hieno juttu, HELMIPULLAT! ;o)
Haluan kanssa liittyä mukaan, painoa tuli 22kg ja nyt on lähtenyt 12kg, jotenka vielä olisi matkaa tavote painoon (lähtöpainossakin ylimäärästä).
Täysimetän myös, joten kovin rankasti ei parane alkaa. Mut herkkuja menee nykyään päivittäin sitä tahtia, että oksat pois! Ja urheilunkin voisi alkaa pikkuhiljaa!
Maruzella 79kg
Helmipullat alkakoon torstaina =)
Birdy
...siis alkakoon. :) Odotan jo innolla, jos tämä vaikka auttaisi ottamaan itseä niskasta kiinni.
Minzy
mutta poika syntyi 7.2., joten pitää kommentoida: Minä olen ainakin vielä raskauden jäljiltä ISO KUIN NORSU! Ylimääräistä on noin 20kg (oli tosiaan niinkuin sullakin hippasen ylipainoa jo ennen raskautta).
Ärsyttää yrittää löytää jotain päällepantavaa vaatekaupasta isojen tyttöjen osastolta, ne on suurimmassa osassa kauppoja aivan kamalia rytkyjä! Toivois olevan hoikempi...
En ajatellut ruveta laihduttamaan kuin vasta imetyksen jälkeen, tosin herkut yritän jättää pois (vaikeata kun ehtii syömään kunnon ruokaa vähän miten sattuu, ateria jää melkein aina kesken. Namit maistuu!) ja äiti+lapsi jumppa houkuttaisi. Olen myös pyrkinyt käymään jonkin verran kävelylenkeillä rattaiden kanssa. Silleen että syke vähän nousee ja pikkuhiki pintaan.
Raskauskiloja tuli 20, joista 12 jäi synnärille, ja kyllähän toi maha laskee kokoajan vähän kerrassaan, en lannistu!
Ennen raskautta painoin 51 kg ja painoa tuli 18kg. Aamulla vaaka näytti 58.5kg.. jotain on siis jäljellä. Pituutta mulla on 160cm, BMI oli ennen raskautta siinä 19 tietämissä. Jos " tyytyisin" sellaiseen 5kg pudotukseen. Tosin olen myös täysimetyksellä oleva 4 lapsen mamma ja huomasin myös, että ruokaa on saatava hurjasti, jotta vauveli pysyis tyytyväisenä ja jotta jaksaisin myös nää muut kotihommat.
Salille olen päässyt kerran viikossa, sellasta reipasta kävelylenkkiä pääsen 1-2 krt viikossa ( toi 2v. nassikka ei aina jaksa tulla kyytiin, joten kävely menee välillä mateluksi ) Mulla kun ei ole täällä lapsenvahtia, ei mummeja, ei kummeja ja mieskin tekee pitkää päivää töissä-- plääh Onneksi kohta pääsee myös täällä Pohjoisessa rullistelemaan.
Yritän pysyä tässä mukana. Kivaa.
T.Neppis