Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää pakkosyöttäkö lapsianne!

Vierailija
26.03.2018 |

T. Ylipainoinen syömishäiriöinen jota on vuoroin pakotettu syömään ja vuoroin pidetty nälässä

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pakota, annan vaihtoehdot: Joko syöt tai sitten astut koirankakkaan! Lapsi saa ihan itse päättää kumman tekee.

Vierailija
2/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea ajatus. Minun tyttäreni oli kapean ruokavalion lapsi. Sai syödä niitä ruokia, mitkä kelpasi, tietenkin terveellisyyden rajoissa.

Siitä en suostunut ongelmaa tekemään. Syö nykyään terveellisemmin kuin kukaan tuntemani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä pakota, annan vaihtoehdot: Joko syöt tai sitten astut koirankakkaan! Lapsi saa ihan itse päättää kumman tekee.

Ei helv*tti ole todellista!!!! Sano vielä että ruokavalionne on perussuomipaskaaa sisältäen jauhalihaa,maitoa ja kananmunaa!!! Toivottavavasti lapses katkaisee välit sinuun heti aikuisiässä kun siihen kykenee. Vit*n idiootti!!!

Tottakai on perrussuomipaskaa, mutta ei kuitenkaan perussuomikoiranpaskaa, onneksi, siinä sitä vasta oltaiskin.

Vierailija
4/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helv*tti ole todellista!!!! Sano vielä että ruokavalionne on perussuomipaskaaa sisältäen jauhalihaa,maitoa ja kananmunaa!!! Toivottavavasti lapses katkaisee välit sinuun heti aikuisiässä kun siihen kykenee. Vit*n idiootti!!!

Syö Sössö jotain niin ei tartte kitistä ja kiukutella.

Vierailija
5/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan hamppareita. Liikkuva, kasvava, kehittyvä lapsi tarvitsee ravintoa, ja kunnon ruokaa, ettei näytä liian laihalta. Älkää pakkosyöttäkö vanhuksia jotka eivät liiku paljon.

Vierailija
6/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.. ei pitäisi. Ja suurimmaksi osaksi annankin muksun syödä mitä haluaa. Mutta meillä 10-vuotias on TODELLA nirso, ollut aina, eikä helpotusta näy. Paineita on tullut neuvolasta, opettajilta, kouluterveydenhuollosta.. lapsi on.paljon ikäisiään pienempi.

Hän ei vapaaehtoisesti söisi kuin herkkuja ja karkkeja, ja niitä kun hänelle annetaan vain kerran viikossa, ruokailee muina päivinä tähän malliin:

Aamu: 1 paahtoleipä, päälliset ronkki sivuun. Lasi vettä. (Ei ole ikinä suostunut juomaan maitoa eikä mehuja) kuorimani hedelmän jätti syömättä.

Lounas koulussa: 1 leivänpuolikas, vettä. Itse sanoi että oli pahaa ruokaa eli ei ottanut (90% kouluruoka lapsen mielestä pahaa, opettajakin ottanut yhteyttä kun lapsi ei syö, mutta minkäs minä täältä mahdan..lapselle on syömisestä ja edes maistamisesta kyllä juteltu sadat kerrat, mutta kun ei suostu niin ei suostu)

Välipala kotona: 2 leipää, kurkkua. Porkkana. Vettä.

(Tarjolla olisi ollut kyllä mm. mustikkarahkaa, hedelmiä... ei suostu syömään)

Päivällinen: keitettyjä kasviksia 50g. Kanaa ja kermaperunoita ei suostunut edes maistamaan.

Iltapalaa tulee kohta, todennäköisesti suostuu syömään esim. kahvijogurtin tai taas vaan leipää. Olis kyllä vaikka mitä terveellistä tarjolla, mutta ei syö.

Kaikki temput on kokeiltu. Olen uhkaillut, kiristänyt, lahjonut. Muotoillut aterioists houkuttelevan ja hauskan näköisiä. Laittanut joka ikisrn ruoka-aineen lautaselle erikseen, niin ettei ne koske toisiaan. Antanut lapsen päättää mitä tehdään ruoaksi (valitsee silloin makaronia ja jauhelihaa, näistä ei saa edes tehdä makaronilaatikkoa, vaan pelkästään.. eikä saa tietenkään laittaa sipulia, mutään kasviksia joukkoon, mausteeksikin käy pelkkä suola, ei syö jos maistaa pippurin tms)

Minkäs tässä teet, pakkosyöttää et voi, vaikka välillä tekisi todellakin mieli!

Ihmeesti lapsi silti jaksaa, on iloinen ja pirteä, kasvaa, tasaisesti sillä -2 käyrällään...

Vierailija
7/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei päivisin tarvitse syödä jos ei halua. Mutta silloin laitan yöksi tipan.

Vierailija
8/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö Sössö jotain niin ei tartte kitistä ja kiukutella.

Pizza syöyty ja oksennettu kiitos vain. Aihe sattuu olemaan sellainen joka saa minut TODELLA tulistumaan!!! Ihmisten läskidenialismin siirtäminen jälkipolviin on aivan helvetik kapeakatsoista ja suoranaista idiotismia!!! jonkun pitäö puolustaa VIATTOMIA LAPSIA

Syökää niin ei tartte pakkosyöttää.

Vierailija
9/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.. ei pitäisi. Ja suurimmaksi osaksi annankin muksun syödä mitä haluaa. Mutta meillä 10-vuotias on TODELLA nirso, ollut aina, eikä helpotusta näy. Paineita on tullut neuvolasta, opettajilta, kouluterveydenhuollosta.. lapsi on.paljon ikäisiään pienempi.

Hän ei vapaaehtoisesti söisi kuin herkkuja ja karkkeja, ja niitä kun hänelle annetaan vain kerran viikossa, ruokailee muina päivinä tähän malliin:

Aamu: 1 paahtoleipä, päälliset ronkki sivuun. Lasi vettä. (Ei ole ikinä suostunut juomaan maitoa eikä mehuja) kuorimani hedelmän jätti syömättä.

Lounas koulussa: 1 leivänpuolikas, vettä. Itse sanoi että oli pahaa ruokaa eli ei ottanut (90% kouluruoka lapsen mielestä pahaa, opettajakin ottanut yhteyttä kun lapsi ei syö, mutta minkäs minä täältä mahdan..lapselle on syömisestä ja edes maistamisesta kyllä juteltu sadat kerrat, mutta kun ei suostu niin ei suostu)

Välipala kotona: 2 leipää, kurkkua. Porkkana. Vettä.

(Tarjolla olisi ollut kyllä mm. mustikkarahkaa, hedelmiä... ei suostu syömään)

Päivällinen: keitettyjä kasviksia 50g. Kanaa ja kermaperunoita ei suostunut edes maistamaan.

Iltapalaa tulee kohta, todennäköisesti suostuu syömään esim. kahvijogurtin tai taas vaan leipää. Olis kyllä vaikka mitä terveellistä tarjolla, mutta ei syö.

Kaikki temput on kokeiltu. Olen uhkaillut, kiristänyt, lahjonut. Muotoillut aterioists houkuttelevan ja hauskan näköisiä. Laittanut joka ikisrn ruoka-aineen lautaselle erikseen, niin ettei ne koske toisiaan. Antanut lapsen päättää mitä tehdään ruoaksi (valitsee silloin makaronia ja jauhelihaa, näistä ei saa edes tehdä makaronilaatikkoa, vaan pelkästään.. eikä saa tietenkään laittaa sipulia, mutään kasviksia joukkoon, mausteeksikin käy pelkkä suola, ei syö jos maistaa pippurin tms)

Minkäs tässä teet, pakkosyöttää et voi, vaikka välillä tekisi todellakin mieli!

Ihmeesti lapsi silti jaksaa, on iloinen ja pirteä, kasvaa, tasaisesti sillä -2 käyrällään...

Sun lapsella voi olla tämä. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Avoidant/restrictive_food_intake_disord…

Vierailija
10/10 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto ton "sössön" ongelma on???