Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian epäsosiaalinen sosiaaliseen mediaan?

Epäsosiaalinen somettaja
26.03.2018 |

Onko muille käynyt sitä, että olet huomannut olevasi liian epäsosiaalinen sosiaalisen median käyttäjäksi?

Julkaisuja Facebookissa tai kuvia ja videoita Instagramissa ei jaksa seurata, koska suurin osa tuttavien jutuista ei muuten vain kiinnosta. Tai iso osa julkaistusta sisällöstä ihan oikeasti tosi tylsää tai toistaa liikaa itseään (esimerkiksi päivittäinen kuva omasta naamasta).

Pienen määrän ihmisiä päivitykset voisivat kiinnostaa, mutta ne hukkuvat julkaisujen vyöryn sekaan. Ei kai auta kuin deletoida nämä tilit...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
22/24 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta kaikkein fiksuimmat ovat aika passiivisia somessa. Todellisin elämä ja ihmiset ovat muualla. Tulevaisuudessa valtaa on eniten niillä, jotka eivät ole kertoneet kaikkea tietoa itsestään netistä ongittavaksi ties minkä tahon toimesta. Silloin muita kaduttaa kaiken jakaminen. Mark my words.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaalinen somettaja kirjoitti:

Osa ihmisistä julkaisee kyllä päivityksiä tyyliin "salilla taas!" vaikka joka viikko. Ehkä sitten joku saa noin enemmän irti treenistään. En itse oikeasti tiedä mikä siinä on idea. Kai nimittäin suurin osa muista ihmisistä edes välillä jotenkin onnistuu liikkumaan ilmoittamatta koko kansalle asiasta. 🤔

Minä laitan tuon kaltaisia päivityksiä siksi, että tykkään On this day -sovelluksesta "päiväkirjana". Eli kun en pidä oikeaa päiväkirjaa, niin sen kautta on helppo palauttaa mieleen, mitä milloinkin tuli tehtyä. Tiedän kyllä, että voisin asettaa ne näkyviin vain itselleni, mutta tiedän myös, että jos jotain fb-kontaktiani kyllästyttää seurata juttujani niin hän voi joko poistaa minut tai piilottaa päivitykseni.

Vierailija
24/24 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsosiaalinen somettaja kirjoitti:

Facebookin pakkomuistuttelu ihmisten syntymäpäivistäkin on aika vaivaannuttavan oloista. Periaatteessa ihan kiva joo, mutta ei välttämättä hirveästi liikuta jonkun ala-asteaikaisen tuttavan syntymäpäivän muistaminen.

Ihan sama onnitellaanko puolin ja toisin lainkaan, jollei Facebookia lukuunottamatta olla toistemme kanssa tekemisissä.

Miksi sitten pitää tuollaisia ”kavereita”, joiden kuulumiset ja tekemiset ei kiinnosta ja keiden kanssa ei ole tekemisissä?

Minulla on ainakin pari kaveria, jotka suoltavat Facebookissa koko ajan materiaalia ja laskevat tarkkaan peukutuksia jne. Toinen heistä suuttui minulle kun en jaksanut raskaan perhetilanteessa vuoksi käydä Facebookissa ja peukuttaa kaikkea hänen jakamaansa materiaalia. Minkä sille voi jos voimat ja aika ei riitä kaikkeen?

Erityisesti en ymmärrä iäkkäämpiä sukulaisiani, jotka jakavat koko ajan mietelauseita jne. Horoskooppeihin uskovia en ymmärrä laisinkaan. Minulle on fine jos jollakin on erilaiset poliittiset mielipiteet kuin minulla jne mutta huuhaa-osasto jättää minut täysin kylmäksi.

Jos Facebookin päivitykset pitäisi kammata läpi oikein huolella ja muodostaa niihin kaikkiin joku reaktio niin se aika olisi pois perheeltä. Siinä ei ole mitään järkeä. Haluan käyttää myös oman vähäisen aikani siten, että saan siitä itselleni voimia. FB on lähinnä raskas velvollisuus minulle. Toki minulla on siellä muutama kaveri, joka osaa ihan aidosti jakaa kivoja ja mielenkiintoisia asioita.