Kyläpaikoissa p****a teetä
En juo kahvia ollenkaan. Teetä kyllä tulee juotua iltaisin. Kyläpaikoissa on monesti se tilanne, että tarjolla on Liptonin (tai monesti jotain halvempaa) mustaa teetä. Mielestäni se maistuu aivan kauheelta. Miksi suurin osa ostaa sitä? Olisin ihan tyytyväinen ilmankin sitä teetä, koska en kotonakaan juo aamuisin/päivällä teetä. Monesti teevesi on kuitenkin kaadettuna valmiiksi mukiin ja enää ei kehtaa olla juomatta. Pahinta on, jos samassa kyläpaikassa pitää osallistua moneen kertaan ”kahville” ja aina sitä paskaa pitää juoda. Monesti käytössä on joku saastainen vedenkeitinkin. Yöks... Onko muilla teetä juovilla samaa ongelmaa? Itse ostan kahvittelijoille vähintään presidenttiä ja keitän sen Moccamasterilla. En kehtaisi tarjota halvinta kuraa.
Kommentit (63)
Niin se vain on, että suomalaiset ovat kahvinjuojia ja harva on perehtynyt paremman teen valmistamiseen.
Ja toisaalta ei se perus suodatin juhlamokkakaan ihan omaa kahvimakuani vastaa. Jos teetä ei itse juo ja vieraita käy harvoin, mitään parempaa tuskin kannattaa ostaa kaappiin vanhentuvan.
Kuitenkin kylässä olen tyytyväinen ja kiitollinen kaikista tarjoamisista, oli se lasillinen vettä tai jotain muuta kuin omaa suosikkikahviani.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt vaan on kahvinjuojien maa. Sovi treffit kahvilaan ja juo siellä teetä jos ei muuten sovi nähdä kavereita. Ei kukaan osta laatuteetä kaappiin kuivumaan sattunaisjuojien takia.
Niin, tämä on sellainen kahvinjuojien maa, jossa juodaan paljon todella pahaa kahvia. Ihan karmeita litkuja nuo "perinteiset" vaaleapaahtoiset mujut, mahakin niistä menee kipeäksi ja aiheuttavat närästystä.
Jo nyt on taas vaikeaa. Jos ei tee tai mikä tahansa muu tarjottava maistu, sano kohteliaasti 'kiitos ei' 'äläkä stressaa asiasta niin kamalasti. Äläkä turhaan avaudu tänne moisesta lapsellisuudesta. Kiitos.