Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläpaikoissa p****a teetä

Vierailija
26.03.2018 |

En juo kahvia ollenkaan. Teetä kyllä tulee juotua iltaisin. Kyläpaikoissa on monesti se tilanne, että tarjolla on Liptonin (tai monesti jotain halvempaa) mustaa teetä. Mielestäni se maistuu aivan kauheelta. Miksi suurin osa ostaa sitä? Olisin ihan tyytyväinen ilmankin sitä teetä, koska en kotonakaan juo aamuisin/päivällä teetä. Monesti teevesi on kuitenkin kaadettuna valmiiksi mukiin ja enää ei kehtaa olla juomatta. Pahinta on, jos samassa kyläpaikassa pitää osallistua moneen kertaan ”kahville” ja aina sitä paskaa pitää juoda. Monesti käytössä on joku saastainen vedenkeitinkin. Yöks... Onko muilla teetä juovilla samaa ongelmaa? Itse ostan kahvittelijoille vähintään presidenttiä ja keitän sen Moccamasterilla. En kehtaisi tarjota halvinta kuraa.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen, että tarjoavat tollaselle nirppanokalle mitään. Pitääpä mennä ostamaan Liptonia, kun ei sitä ole kaapissa.

Vierailija
2/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että se liptonin mustatee on toisinaan vierailla ollut kaapinperällä 20 vuotta varateenä vieraille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika kamalaa sellaisenaan, mutta jos joku tarjoaa teetä ja se on mielestäni huonolaatuista, kieltäydyn kohteliaasti.

Mummolassa kylläkin kaatavat aina kysymättä, enkä kehtaa sanoa että kaatakaa pois. Silloin hörpin sen.

Vierailija
4/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten pitää varustautua laatutietoista teeihmistä varten? 🤔

Vierailija
5/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne juo itse sitä Liptonia. Meillä oli aina Liptonia lapsuudenkodissa. Teetä ja sympatiaa!

Vierailija
6/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei osaa tehdä teetä, koska eivät juo sitä.

Harmi sinäänsä jos tuosta joutuu kärsimään.

Me juodaan silloin tällöin teetä , mutta tarjottavaa löytyy kyllä vaikka millä mitalla ja vanhat teet roskiin. Yök.

Vierailija
7/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko twinings parempaa? vai mitenhän kirjoitetaan, Mun mies juo sitä joka päivä 5 mukia ainakin.

Vierailija
8/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kieltäytyä, vaikka sanoa että et voi juoda kofeeinipitoisia juomia vaikka klo 15 jälkeen kun valvottavat.

Kahvin suhteen olen tosi nirso, ja siksi yleensä kylässä otan mieluummin teetä koska minusta paha tee on parempi vaihtoehto kuin paha kahvi :D Kotona olen tarkka teestäkin, muualla menee huonompikin.

Vierailija
9/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oma teepussi ja vaihda vaivihkaa.

Vierailija
10/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lipton on muhinut siellä kaapinperukoilla vuosia, sama vedenkeittimen bakteeriliejun kanssa. Nuo kun yhdistetään ja annetaan sen liptonin esanssiteen vielä köllötellä siellä kuuman veden seassa kymmenen minuuttia niin voi että kun tulee kyllä maukasta.

Vierailija
11/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se harmi jos on huonoa teetä. Voithan seuraavan kerran viedä tuliaisiksi jotain parempaa merkkiä. Näin itse teen jos haluan teetä juoda.

Juon myös kahvia ja usein sekin on aika pahaa kyläpaikoissa. Teenjuojien taloudessa kahvi on usein väljähtänyttä, koska sama pussi ollut käytössä monta kuukautta. Pahin on kuitenkin jos kahvimaito on rasvaton.

Ihmisillä on eri standardeja ja ostavat sitä mistä itse pitävät. Meillä yksi sukulainen valitti kun ei ollut pitkään haudutettua irtoteetä haudutuspannussa, vaan pussiteetä. Olisi kuitenkin halunnut jotain nordqvistia sinne haudutuspannuun, vaikka meidän pussiteet on sata kertaa laadukkaampia.

Vierailija
12/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en huomaa teessä ja teessä mitään eroa. Kun mistään maustetusta teestä en tykkää vaan juon vain mustaa teetä. Samalta ne kaikki mun suuhun maistuu.

Mikä sitten on hyvää vierasteeksi?

Vierailija
13/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein kerran teen suurkuluttaja-isoanopilleni fiiniä, luomukaupasta ostettua kallista jasmiiniteetä.

(hän ei pidä minusta)

Hän avasi teepaketin, nuuhkaisi ja sanoi että tämä on jotain esanssipaskaa, että ei varmasti voi juoda tätä,

ja laittoi sen keittiön pöydännurkkaan. Lähtiessämme nappasin teepaketin sitten itselleni mukaan.

Vierailija
14/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu meille teelle. Saat haudutettua.

Vierailija
15/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt vaan on kahvinjuojien maa. Sovi treffit kahvilaan ja juo siellä teetä jos ei muuten sovi  nähdä kavereita. Ei kukaan osta laatuteetä kaappiin kuivumaan sattunaisjuojien takia.

Vierailija
16/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen tee on parempaa?

Vierailija
17/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein kerran teen suurkuluttaja-isoanopilleni fiiniä, luomukaupasta ostettua kallista jasmiiniteetä.

(hän ei pidä minusta)

Hän avasi teepaketin, nuuhkaisi ja sanoi että tämä on jotain esanssipaskaa, että ei varmasti voi juoda tätä,

ja laittoi sen keittiön pöydännurkkaan. Lähtiessämme nappasin teepaketin sitten itselleni mukaan.

Ei sellaista olekaan kuin isoanoppi. Mitä sä hourit.

Vierailija
18/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan osta laatuteetä kaappiin kuivumaan sattunaisjuojien takia.

Mitä on laatutee? Mikä merkki? Mistä saa ostaa?

Vierailija
19/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(hän ei pidä minusta)

Ei sellaista olekaan kuin isoanoppi. Mitä sä hourit.

Urpo. Isoanoppi on puolison mummu. Toimii eteläisissä maissa juuri sinä perheen matriarkkana, jota tulee varoa enemmän kuin anoppia.

Vierailija
20/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä. Tai voi, mutta harvoin päästään järjelliseen lopputulokseen. Itse juon sekä kahvia että teetä. Nuorempana join vain teetä, ja ihan parasta oli juurikin Nordqvistin Keisarin Morsian, hyvänä kakkosena suosikkilistalla oli joku Earl grey -tyyppinen pussitee, jonka pahvilätkissä oli aina joku mietelause. Kyseisen teen merkki ja tekijä on jo autuaasti unohtunut.

Ehkä juuri siksi, että kumpainenkin kelpaa, en ole niin turhan tarkka sen tarjottavan laadusta. Kotona voi hifistellä ja kokeilla eri laatuja ja makuja, mutta kyläpaikassa mennään isäntäväen maun mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä