Jännittäessä todella pistävä hien haju kainaloista.
Eli kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja siitä johtuvasta jännityksestä. Ongelmana on vaan että kainalot hikoaa näissä tilanteissa todella paljon ja hien haju on todella pistävä. Dödöstä ei ole apua vaan se haju puskee läpi ja kunnon kainaloiden pesu ennen dödöä ei auta. Jos taas hikoaa normaalisti vaikka fyysisestä rasituksesta tai kuumuudesta niin kainalohiki on täysin hajuton.
Tämä haittaa jo osin töissäkin jos jännittää jotakin tilannetta niin hajua pukkaa ja saannu palautetta siitä vaikka kuinka yrittäisi pitää kainalot pestyinä ja käyttää dödöä. En pahemmin enää uskalla mennä mihinkään tapahtumiinkaan koska alan kumminkin haista ja ihmiset alkaa katsoa nenää nyrpistellen :(
Onko muilla vastaavaa ongelmaa ja ootteko saanneet ratkaistua? Niin ja olen mies jos joku haluaa tietää.
Kommentit (69)
Muistakaa myös juoda vettä tarpeeksi! Suositusten mukaan. Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta vesi laimentaa noita kehon omia nesteitä, myös hikeä. Jos juot liian vähän niin hikikin on todella tymäkkää ainetta. Tietysti kunnon antiperspirantti myös käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Minulla toiminut Triple Dry -niminen deodorantti (ei stikki vaan semmonen missä sininen pyöreä pallokorkki).
Myydään esim. Sokoksessa halvemmalla kuin apteekissa. Ei tunnu myrkyltä. Laitetaan aina illalla nukkumaan mennessä ja aamulla pestään suihkussa. Käytän sunnuntai-illasta torstai-iltaan, ja viikonloppuna ilman.
Suosittelen! Itsellä auttanut AP:n tilanteessa.
Mulla tää ei toiminut... Absolut torr toi avun
Vierailija kirjoitti:
Eli kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja siitä johtuvasta jännityksestä. Ongelmana on vaan että kainalot hikoaa näissä tilanteissa todella paljon ja hien haju on todella pistävä. Dödöstä ei ole apua vaan se haju puskee läpi ja kunnon kainaloiden pesu ennen dödöä ei auta. Jos taas hikoaa normaalisti vaikka fyysisestä rasituksesta tai kuumuudesta niin kainalohiki on täysin hajuton.
Tämä haittaa jo osin töissäkin jos jännittää jotakin tilannetta niin hajua pukkaa ja saannu palautetta siitä vaikka kuinka yrittäisi pitää kainalot pestyinä ja käyttää dödöä. En pahemmin enää uskalla mennä mihinkään tapahtumiinkaan koska alan kumminkin haista ja ihmiset alkaa katsoa nenää nyrpistellen :(
Onko muilla vastaavaa ongelmaa ja ootteko saanneet ratkaistua? Niin ja olen mies jos joku haluaa tietää.
Kyse ei ole varsinaisesta hienhajusta vaan pelkoferomonista. Toisilla ihmisillä se on voimakkaan hajuista. Minäkin olen valitettavasti perinyt sen äidiltäni. Voin olla vaikka viikon pesemättä ilman että haisisin ollenkaan pahalle, mutta auta armias jos olen paniikissa - hirmuinen löyhkä kainaloista, vaikka olisin juuri tullut suihkusta. Totaalisesti tukkivat dödöt auttavat kyllä, kun mikään ei pääse huokosista ulos. Ei kamalan terveellistä tietenkään...
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.
Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Kaikista pahin muutos on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.
Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.
Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.
Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.
Tuo oli kuin minun elämästäni!
Mulla se kokemus Absolut torrista, että se hiki alkaa sitten pukata kainaloiden sijaan muualta, kuten selästä, ei mukavaa sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absolutt torr apteekista. Käytän kainaloiden lisäksi jaloissa ja sipaisen nivusiinkin. Muutaman päivän välein riittää, eli ei ole hinnan kiroissakaan. Öisin käytetään ja siihen tarkoitukseen on hyvä varata joku vanha yöpuku, haisee kainaloissa ja syövyttää ajan kanssa. Mutta on toimivaa tavaraa eikä tuon löytämisen jälkeen enää ole ollut juurikaan ongelmaa jännityshikoilusta.
Jestas. Jos dödö syövyttää vaatteet niin mitähän se tekee iholle ja elimistölle?
Sisältää nanohopeaa, eli todennäköisesti syöpäriskiä lisää jonkin verran, jos jatkuvasti käyttää. Nanoasiat nyt lähtökohtaisesti eivät kuulu ihmiskehoon...
Mutta nää on näitä valintoja pinnallisuuden ja hyvinvoinnin välillä. Joskus kaikkea ei vaan voi saada. Joku ottaa aurinkoa, jotta näyttäisi ruskeammalta, vaikka ihosyöpä saattaa tulla. Monet käy plastiikkakirurgisissa leikkauksissakin, vaikka riskit ovat niissä aina suuret. Joku laittaa nanohopeaa ja alumiinia kainaloihin, ettei haisisi pahalta. Semmoista se on.
Olen kokeillut tuota Absolut Torria. Ihan kauhea myrkky on. Kirvelee kainaloissa hemmetisti eikä todellakaan tule uni siinä tuskassa minkä aine aiheuttaa. Monta kertaa olen yrittänyt, mutta aina on pitänyt pestä pois. Kainalot oli punaiset ja kutiavat sen jälkeen ja bepanthenia piti sivellä ensi avuksi. Tehokas on varmaan, jos iho sen kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole varsinaisesta hienhajusta vaan pelkoferomonista. Toisilla ihmisillä se on voimakkaan hajuista. Minäkin olen valitettavasti perinyt sen äidiltäni. Voin olla vaikka viikon pesemättä ilman että haisisin ollenkaan pahalle, mutta auta armias jos olen paniikissa - hirmuinen löyhkä kainaloista, vaikka olisin juuri tullut suihkusta. Totaalisesti tukkivat dödöt auttavat kyllä, kun mikään ei pääse huokosista ulos. Ei kamalan terveellistä tietenkään...
Tulipa tuollekin nimi. Pelkoferomonit. Itse kun ahdistushäiriöisenä ahdistun jostain niin haisen tosi pistävälle, melkein kuin sapelle. Haju on vaikea saada pois kainaloista saippuallakaan ja leviää ilmaan. Varsinkin oikea kainalo haisee. Muistan kun ihmettelin asiaa psykologille, hän totesi että masentuneet luulevat haisevansa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa tuollekin nimi. Pelkoferomonit. Itse kun ahdistushäiriöisenä ahdistun jostain niin haisen tosi pistävälle, melkein kuin sapelle. Haju on vaikea saada pois kainaloista saippuallakaan ja leviää ilmaan. Varsinkin oikea kainalo haisee. Muistan kun ihmettelin asiaa psykologille, hän totesi että masentuneet luulevat haisevansa :)
Aika outoa minusta, että näiden feromonien olemassaoloa ei tajuta. Aina vaan jauhetaan jostain hygieniasta, vaikka siitä ei ole kyse. Ihmiset ovat toki erilaisia; toisten feromonit haistaa vain koira, toisten taas koko huoneellinen ihmisiä...
No ööö, mietin, et pitäiskö sun vetää kainalot suihkun jälkeen käsidesillä, eli desifioida niistä bakteerit pois. Sitten dödöä, garnier minerals deodorantti on ainakin tosi hyvä, pitää aina hienhajun, ei oo koskaan pettänyt mulla. Sitten ääritapauksessa apteekista saa liikahikoiluun tarkoitettuja tuotteita.
Varmaan sitten pelkoferomoneja mutta miten tämä sitten vaikuttaa ihmisten käytökseen minua kohtaan jos jännitän kovasti sosiaalisia tilanteita et menisin johonkin tapahtumaan tai vaikka treffeille et haistaako muut sitten pelkoni ja sitten karttaa minua?
T: ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten pelkoferomoneja mutta miten tämä sitten vaikuttaa ihmisten käytökseen minua kohtaan jos jännitän kovasti sosiaalisia tilanteita et menisin johonkin tapahtumaan tai vaikka treffeille et haistaako muut sitten pelkoni ja sitten karttaa minua?
Todennäköisesti karttaa ihan luonnostaan, kukapa nyt pistävästä hajusta tykkäisi. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti karttaa ihan luonnostaan, kukapa nyt pistävästä hajusta tykkäisi. :/
Eli tuleeko elämästäni sitten lopullisesti yksinäistä kun karkotan kaikki tahtomattani :(
Vierailija kirjoitti:
Voithan sitä treffeille kokeilla että ensin pesee angstihien pois, päälle suihkeena apteekin antiseptiniä ja siihen päälle apteekin Bats dödöä. Vanulappuja treffeille mukaan ja käyt välillä weeceessä pyyhkimässä kainalot vanulapulla ja antisept suihkeella ja batsia päälle :)
Mutta älä nyt mitään Rexona-partavesi-käsidesin viinanhaju koktaililla yritä sitä hajua peittää, lähtee seuralainen niistä hajujen sekamelskasta pakoon ;)
Luulen että usein siitä hajusta on itse hyvin tietoinen, toinen ei välttämättä huomaa.
Tsemppiä treffeille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sitä treffeille kokeilla että ensin pesee angstihien pois, päälle suihkeena apteekin antiseptiniä ja siihen päälle apteekin Bats dödöä. Vanulappuja treffeille mukaan ja käyt välillä weeceessä pyyhkimässä kainalot vanulapulla ja antisept suihkeella ja batsia päälle :)
Mutta älä nyt mitään Rexona-partavesi-käsidesin viinanhaju koktaililla yritä sitä hajua peittää, lähtee seuralainen niistä hajujen sekamelskasta pakoon ;)
Luulen että usein siitä hajusta on itse hyvin tietoinen, toinen ei välttämättä huomaa.
No en nyt tiedä olisiko se kovinkaan mukavaa kesken treffien välillä hiipasta vessaan peseen kainaloita. Ja kyllä varmaan muut huomaa hajun kun siitä on minulle huomautettu vaikka itse en huomannut.
Mutta kai se sitten pitää vaan pysyä omissa oloissaan ja unohtaa normaalielämä kun haju pilaa sen. Yritän kyllä olla jännittämättä tilanteita mutta niin jännitys vaan tulee ja kainalot haisee vaikka olisi äsken ne pessyt.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kai se sitten pitää vaan pysyä omissa oloissaan ja unohtaa normaalielämä kun haju pilaa sen. Yritän kyllä olla jännittämättä tilanteita mutta niin jännitys vaan tulee ja kainalot haisee vaikka olisi äsken ne pessyt.
Tai sitten vaan kokeilet nämä kaikki annetut vinkit ensin etkä vänkää vastaan, ja lopetat itsesäälissä kieriskelelyn.
Pese kainalot palasaippualla. Kuivaa hyvin. Antiperspiranttia. Usko jo. Tämä auttaa että et haise.
"Mutta älä nyt mitään Rexona-partavesi-käsidesin viinanhaju koktaililla yritä sitä hajua peittää, lähtee seuralainen niistä hajujen sekamelskasta pakoon ;)"
- tuo käsidesi on oikeesti toimiva. Niitä on pienissä puteleissa myynnissä, isommasta voi täyttää. Kannattaa kokeilla ennen kuin tuomitsee. Voipi mielipide muuttua. Ei tarvii vanulappuja sen kanssa. Käsidesiä voi levittää kainaloon ihan kämmenellä tarvittaessa. Se ei haise alkoholille kuivuttuaan, joten on hajuton ratkaisu. Mietoa antiperspiranttia sen jälkeen.
Eiköhän tässä ole jo saippuat kokeiltu, joten eipä aliarvioida kysyjää. Kainaloiden pesu on hieman hankalaa jossain yleisessä vessassa. Tehokas ratkaisu on se jo tuolla aiemmin ehdotettu käsidesi. Olen sen todennut hyväksi. Jossain sitä on saatavilla myös wc:n automaateissa, jos tuuria on.
Mulla reilut 20 vuotta stressihikoilua takana. Vasta nyt kun olen työkyvyttömyyseläkkeellä en joudu enää tilanteisiin jossa stressihikoilua ilmenisi ja olen tosi helpottunut. Käytin kaikkein vahvimpia tököttejä ja rauhoittavia. Oli se kamalaa mutta nyt saa olla rauhassa.