Jännittäessä todella pistävä hien haju kainaloista.
Eli kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja siitä johtuvasta jännityksestä. Ongelmana on vaan että kainalot hikoaa näissä tilanteissa todella paljon ja hien haju on todella pistävä. Dödöstä ei ole apua vaan se haju puskee läpi ja kunnon kainaloiden pesu ennen dödöä ei auta. Jos taas hikoaa normaalisti vaikka fyysisestä rasituksesta tai kuumuudesta niin kainalohiki on täysin hajuton.
Tämä haittaa jo osin töissäkin jos jännittää jotakin tilannetta niin hajua pukkaa ja saannu palautetta siitä vaikka kuinka yrittäisi pitää kainalot pestyinä ja käyttää dödöä. En pahemmin enää uskalla mennä mihinkään tapahtumiinkaan koska alan kumminkin haista ja ihmiset alkaa katsoa nenää nyrpistellen :(
Onko muilla vastaavaa ongelmaa ja ootteko saanneet ratkaistua? Niin ja olen mies jos joku haluaa tietää.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä oikein vaivaa?
Ei kuulosta normaalilta että dödö ei tehoaisi.
Itsellä ei ole aikuisiässä pettänyt normaalit dödöt oikeastaan ikinä, vaikka pyöräilen ja käyn salilla pitkin päivää ilman lisäämistä ym.
Herran jumala sentään, tulitko kiusaamaan vai etkö osaa lukea? Sosiaalinen jännittäminen on tämän ongelman nimi, ja sinun kaltaisesi ihmiset ovat sen yksi suurimmista aiheuttajista. Häpeä!
Absolut Torr. Kirvelee perkeleesti, mutta ainakin minulla toimi teiniajan erittäin runsaaseen hikoiluun. Sitä laitetaan siis yöksi TÄYSIN kuiviin kainaloihin. Joka yö jos iho kestää. Säännöllisen käytön jälkeen estää hikoilun tehokkaasti.
Itselläni tuo ärsytti kainaloiden ihoa, mutta laitoin aamulla pestyihin kainaloihin paksusti perusvoidetta. Dödöä en enää tarvinnut päivällä lainkaan tuon aineen käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia olen tilannut:
https://www.aliexpress.com/item/50pcs-Underarm-Dress-Clothing-Sweat-Per…
Todella käteviä ovat. Nämä voi myös harsia varmuuden vuoksi saumakohtaan, jotta paikallaan pysyminen taataan, vaikka liimapinta niissä onkin. Paita/mekko ei tahriudu myöskään kainalonkohdalta, jos kainalot puhdistaa tarvittaessa käsidesillä ja lisää dödöä.
Ovatko nämä hengittäviä?
Apteekista kerran viikossa lisättävä antiperspirantti toimii. Sisältää alumiinia, joka käsittääkseni tukkii ihohuokoset. En kyllä tiedä kuinka terveellistä noita on käyttää...
Absolutt torr apteekista. Käytän kainaloiden lisäksi jaloissa ja sipaisen nivusiinkin. Muutaman päivän välein riittää, eli ei ole hinnan kiroissakaan. Öisin käytetään ja siihen tarkoitukseen on hyvä varata joku vanha yöpuku, haisee kainaloissa ja syövyttää ajan kanssa. Mutta on toimivaa tavaraa eikä tuon löytämisen jälkeen enää ole ollut juurikaan ongelmaa jännityshikoilusta.
Toimivan dödön löytäminen on ollut aina minulle vaikeaa. Olen suosinut rolloneita, mutta viime aikoina olen kokeillut suihkutettavia anti-perspirantteja. Ilokseni olen löytänyt yhden tehokkaan. Linkki on ulkolaiseen kauppaan, mutta näitä on myynnissä ainakin Citymarketissa, josta tämän ostin.
https://feel22.com/products/nike-protection-360-anti-perspirant-deodora…
Sapphire- tuoksu nyt käytössä ja tykkään siitä. Aioin kokeilla muitakin tuoksuja.
Pikkuhiljaa ne tilanteet ei siellä töissä ole enää niin jännittäviä / stressaavia, joten ongelma helpottaa työpaikalla jossain määrin ajan kanssa. Toki tietenkin uudet tilanteet jossain muualla tai uusissa tilanteissa töissä voi aiheuttaa ja / tai oikein stressaavassa tilanteessa vaivaa on edelleen samoissakin ympyröissä. Voimakkaat dödöt ja herkkä iho on hankala yhdistelmä itsellä, joten vaihtoehdot ovat vähissä. Paras on ollut Lumene 24h, harmi vaan ettei taideta enää valmistaa. Päivittäinen hygienia ja paitojen vaihto / pesu. Kannattaa myös katsoa, mitä materiaalia vaatteet on, toisiin haju tosiaan pinttyy.
Vierailija kirjoitti:
Absolutt torr apteekista. Käytän kainaloiden lisäksi jaloissa ja sipaisen nivusiinkin. Muutaman päivän välein riittää, eli ei ole hinnan kiroissakaan. Öisin käytetään ja siihen tarkoitukseen on hyvä varata joku vanha yöpuku, haisee kainaloissa ja syövyttää ajan kanssa. Mutta on toimivaa tavaraa eikä tuon löytämisen jälkeen enää ole ollut juurikaan ongelmaa jännityshikoilusta.
Jestas. Jos dödö syövyttää vaatteet niin mitähän se tekee iholle ja elimistölle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhennä kainalokarvoja, käytä löysiä paitoja, vältä tekokuitusia vaatteita ja pese paidat 60 asteessa huuhteluaineena tilkka etikkaa.
Ajelen kainalot aina välillä mutta en poistaa niitä kokonaan koska minulla ne estää hiertymiä. Vaatteiden pitäisi kyllä olla suht löysiä ja paidat pesen ilman etikkaa 60 asteessa et saan kyllä hajun pois vaatteista.
T: ap
Kokeile sitä etikkaa. Ihan tilkka riittää eikä se etikan haju jää vaatteisiin.
Tuohon alapään hikoiluun, joka tarttuu pikkareihin auttaa kun laittaa antiperspiranttia nivusiin. Ongelmat loppu kuin seinään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia olen tilannut:
https://www.aliexpress.com/item/50pcs-Underarm-Dress-Clothing-Sweat-Per…
Todella käteviä ovat. Nämä voi myös harsia varmuuden vuoksi saumakohtaan, jotta paikallaan pysyminen taataan, vaikka liimapinta niissä onkin. Paita/mekko ei tahriudu myöskään kainalonkohdalta, jos kainalot puhdistaa tarvittaessa käsidesillä ja lisää dödöä.
Ovatko nämä hengittäviä?
Läpi noista ei kosteus mene, sehän on niiden tarkoitus. Ihoa vasten oleva pinta ei ole hiostava. Toki kainaloon ilmaa pääsee sivuista ja jonkinmoinen väljyys kainalon kohdalla on vaatteessa aina suotavaa. Itsellä on tapana suihkaista noihin suojiin vielä miedontuoksuista antiperspiranttia, josta samaa rollonia laitan kainaloon. Hienhajua noissa ei ole hikisenkään tanssi-illan jälkeen. Aiemmin en voinut hihallisia asuja käyttää, kun kainalot alkoivat hikistymään varsinkin, kun oli keinokuituinen vaate.
Stokkalla on myös ollut myynnissä noita kainaloihin laitettavia padseja, niitä voi laittaa esim jakkujen kainaloihin.
Itse käytän nivusiin kookosöljyä, se on antibakteerinen, joten ainoa mikä vähän tuoksahtaa pikkareissa tai nivusissa on kookos.
Tämä on ehkä se viimeisin keino monelle, mutta jos se hikoilu jo haittaa töissäoloa ja laskee elämänlaatua, eikä dödöt kertakaikkiaan auta, niin botoxia kainaloihin. Ihan oikeasti, vaikka saattaa kuullostaa oudolta. Lopettaa hikoilun useaksi kuukaudeksi. Maksaa toki, mutta varma ratkaisu liikahikoiluun. Tai ihonsiirto taitaa olla se varmin, mutta siitä ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas. Jos dödö syövyttää vaatteet niin mitähän se tekee iholle ja elimistölle?
Sisältää nanohopeaa, eli todennäköisesti syöpäriskiä lisää jonkin verran, jos jatkuvasti käyttää. Nanoasiat nyt lähtökohtaisesti eivät kuulu ihmiskehoon...
Mutta nää on näitä valintoja pinnallisuuden ja hyvinvoinnin välillä. Joskus kaikkea ei vaan voi saada. Joku ottaa aurinkoa, jotta näyttäisi ruskeammalta, vaikka ihosyöpä saattaa tulla. Monet käy plastiikkakirurgisissa leikkauksissakin, vaikka riskit ovat niissä aina suuret. Joku laittaa nanohopeaa ja alumiinia kainaloihin, ettei haisisi pahalta. Semmoista se on.
Samasta ongelmasta kärsin, mulla asian ratkaisi talkin lisääminen kun deo on kuivunut ja aina kun hikoilu alkaa töissä. Vauvatalkkia saa kaupoista, toki ei sekään kai terveellistä pidemmässä käytössä, esimerkiksi Lushilla on kasvipohjaisia talkkeja ja dödökin jauheena, toimii paremmin kuin apteekin voimakkaat deodorantit.
Kohtalotoveri täällä! Mulla ei se jännityshiloilu tule kainaloiden kautta vaan nimenomaan nivusista. Tää on aivan kauheeta elää tän ongelman kanssa.
Töissä kun on pari tuntia niin jo pitää vaihtaa pikkuhousut ja yrittää kuivaa housuja sisäpuolelta paperilla koska olo on niin epämukava märillä housuilla. Ja se pistävä hirveä hienhaju on aivan kauhea! Häpeän tätä niin paljon.
Itselläni on BATS alumiinia sisältävä hajusteeton deodorantti, niin ikään apteekista. Toimii. Itselläni ainakin. Itsellänikin on taipumusta nimenomaan stressihikoiluun, liikuntahiki ei haise minulla millekään. Samoja liikutavaatteita voi käyttää ihan huoletta ties kuinka kauan, mutta jos kerrankin esitelmän pidät puhdas paita päällä niin käry lähtee. :D
Minulla toiminut Triple Dry -niminen deodorantti (ei stikki vaan semmonen missä sininen pyöreä pallokorkki).
Myydään esim. Sokoksessa halvemmalla kuin apteekissa. Ei tunnu myrkyltä. Laitetaan aina illalla nukkumaan mennessä ja aamulla pestään suihkussa. Käytän sunnuntai-illasta torstai-iltaan, ja viikonloppuna ilman.
Suosittelen! Itsellä auttanut AP:n tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.
Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Kaikista pahin muutos on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.
Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.
Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.
Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.
Ja paljonko painosi on?
Jännityshiki on erilaista kuin liikuntahiki. Tahdosta riippumaton hermosto saa aikaan jänityshikoilua.