Lääkäriä paikalla? Mistä mahtaa johtua ilmiö
kun kääntää päätään vasemmalle voimakkaasti ja jännittää hartiaa kovaa ja laittaa tiettyyn asentoon niin alkaa kuulla oman sykkeen korvassa? Minulla siis on aina ollut tämmöinen ominaisuus. Painaako lihas kaulan suonta ja aiheuttaa tuon? Onko kellään muulla tällaista, vai onko minulla jotenkin outo verisuonisto? Muuten olen ns. terve.
Kommentit (9)
Jos lihas painaa kaulavaltimoa niin paine kasvaa ja ääni kuuluu. Suonet menee yksilöllisesti, voi mutkitella jne.
Eikös olekin outo juttu - kun roikun vasemman jalan nilkasta köydessä viiden metrin korkeudessa kymmenen minuuttia ja kaivan oikean käden pikkurillillä nenää, niin päätä alkaa jomottaa ja naama muuttuu punaiseksi. Mistä mahtaa johtua ilmiö? Olisiko lääkäriä paikalla?
KVG:"Korvissa kaikuva sydämen syke voi olla häiritsevää, mutta vaarallista se ei ole. Kun oire on uusi, on kuitenkin hyvä tarkistaa verenpaine, samoin muu terveydentila lääkärin vastaanotolla."
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/mista_johtuu…
Mulla on kanssa tätä, mutta esim. miehelläni ei ole. Olen ihmetellyt samaa
No mulla kuuluu korvissa Laura Närhen "tee pannu herättää" biisi vaikka olisin miten päin vaan. Kohta tulee varmaan lasku teostolta ja mulla ei oo nyt just rahaa mihinkään ylimääräiseen.
Up