Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eihän simapullot räjähdä jääkaapissa?

Vierailija
20.04.2006 |

Muovipulloissa siis simaa, laitoin pulloihin iltapäivällä. Näyttää hiukan pulleilta nuo pullot..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla sama juttu, juuri miehelle kauhistelin kuinka ne on pullahtanu isoiks. Iltapäivällä myös pullotin ja pidin pöydällä. äsken nostin jääkaappiin. muovipulloissa myös.

Vierailija
2/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...muuten voi oikeasti räjähtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kuulemma olla korkit tiukasti kiinni, muuten ei hiilihappoa pääse syntymään vaan karkaa. Onko simoissa hiilihappoa??

Vierailija
4/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jos laitat tarpeeksi hiivaa ja sokeria

Vierailija
5/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä räjähti lasipullo ja laitoin miehen siivoamaan, kun kerran oli simankin tehnyt. Ruuat meni pilalle. Muissa pulloissa oli juotavaa simaa.

Vierailija
6/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän käy se sima, siksi pitää olla auki korkki hiukan että paine pääsee ulos.

Ja ei mun mielestä ite tehdyssä mittän hiilihappoja ole. KAupan simat on erikseen ja ne voi laittaa ihan kunnolla kiinni.

Vierailija
7/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän sen hiivan tarkoitus on että käymisen tuloksena muodostuu hiilihappoa (ja vähän myös alkoholia).

Vierailija:

Siis sehän käy se sima, siksi pitää olla auki korkki hiukan että paine pääsee ulos.

Ja ei mun mielestä ite tehdyssä mittän hiilihappoja ole. KAupan simat on erikseen ja ne voi laittaa ihan kunnolla kiinni.

Vierailija
8/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ilmeisesti tässä on kaksi tapaa tehdä simaa, toiset laittaa korkit tiukasti kiinni, haluaa hiilidioksidia simaan, toiset jättää löysälle, kun ei kotitekoisissa kuulu olla alkoholia.

Vierailija
9/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta:

Simaa oli unohtunut vapun jälkeen jääkaappiin, joka olikin sitten jotenkin pois päältä ja alkanut lämmetä.

Tuli kuulemma hurja pamaus: jääkaapin ovi lensi auki. Ja lasinsirut törröttivät keittiön lattiasta. Onneksi ei kukaan jäänyt alle!!

Vierailija
10/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, kommenttia, jätättekö korkin löysästi vai kunnolla kiinni!! Miehen suvussa tietty laitettu tiukkaan, meillä jätetty löysälle.

Vierailija
11/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta mieleen hauska muisto lapsuudesta: Meillä oli sima lasipullossa ja siinä kumikorkki. Yhtäkkiä keittiöstä alkoi kuulua kamalaa kolinaa, oli paine lähettänyt korkin lentoon, ensin kattoon ja sitten se pomppi pitkin seiniä, kumia kun oli. :D

Ystävälläni oli räjähtänyt nuorena kiljupullo vaatekaappiin, oli ollut siellä vanhemmilta piilossa. Oli siinä selittelemistä...

Vierailija
13/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan yleensä korkit tiukasti kiinni ja kun pullot alkaa näyttää palloilta niin päästän painetta pulloista vähemmäksi. Ei ole ainakaan vielä mun pullot räjähtäneet.

Vierailija
14/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne halkeaa.

Vierailija
15/15 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä laitan yleensä korkit tiukasti kiinni ja kun pullot alkaa näyttää palloilta niin päästän painetta pulloista vähemmäksi. Ei ole ainakaan vielä mun pullot räjähtäneet.