Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaisi, että lapsi hoidetaan kotona 2v asti, mutta ei ole valmis jäämään kotiin.

Vierailija
26.03.2018 |

Lapsemme täytti juuri 1v ja minä alan palailla töihin, kontaktoin jo pomoakin ja homma on jo alustavasti sovittu.

Tänään sitten otin asian puheeksi miehen kanssa, et että jatkaako hän kotona vai aletaanko järjestelemään hoitopaikkaa. Mies sanoi, että suoraan sanottuna hän ei pidä ajatuksesta laittaa lasta vielä hoitoon yhtään mihinkään. Sanoin, että ok, mulle kyllä sopii mainiosti, että hän jää toiseksi vuodeksi kotiin.

Kysehän ei tietenkään ollutkaan tästä, kuten arvata saatatte, vaan siitä että hän haluaa minun jäävän kotiin. Minä en enää halua olla kotona ja sillä selvä. Koko illan keskustelimme asiasta ja voi hyvänen aika, miten konservatiivisia näkemyksiä hänellä asioista onkaan! Ja joo, on käyty asioita läpi ennen lastakin, mutta ei hän silloin ollut näin ehdoton, vaan sanoi että tilanteen mukaan mennään.

Mies haluaisi, että jäisin vielä 1-2 vuodeksi kotiin, hän kyllä tuo leivän. Itse ei voi eikä halua jäädä.
Hän myös on ilmaissut tyytymättömyytensä työhöni, joka sisältää jonkin verran matkustamista kotimaassa sekä ulkomailla. Luulen, että häntä ärsyttää ajatus, että minulla on tuollainen mahdollisuus ja hän on samassa paikassa koko ajan. Ehkä mustasukkainenkin. Ja olisihan se kamalaa olla kahdestaan lapsen kanssa muutama yö silloin tällöin.

Miehen äiti on ollut 23-vuotiaasta lähtien kotirouvana, päivääkään ei töissä tuon jälkeen. Mies oli tosi onnellinen siitä, että lapsena äiti oli kotona ja aina lapsia varten, haluaa samaa omalle lapselleen. Että mitä tuohonkin nyt sitten sanot, huoh.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää kuten me, olemme siis miehen kanssa molemmat sitä mieltä ettei vuoden vanhaa lasta voi vielä päivähoitoon (ainakaan kokopäiväisesti laittaa) joten päädyimme molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun: teen 3 päivästä työviikkoa, mies tekee 4 päivästä työviikkoa ja yhden päivän lapsi on hoidossa, muuten vuorottelemme miehen kanssa lapsen kanssa kotona. Näin toimitaan ainakin seuraava vuosi, ehkä lisätään hoitopäiviä kahteen per viikko, riippuen miten lapsi viihtyy siellä.

Tietenkin molemmat joustaa, sillä molemmilla on ura ja suunnitelmia sen suhteen, muttei ura kuitenkaan mene perheen edelle.

Mitä teet työksesi?

Mun työ on sen luonteista, että osa-aikainen työskentely ei oikein onnistu, meillä ei kukaan tee osa-aikaista.

Ap

Olen Controller ja mieheni on yrittäjä, olemme toki onnekkaassa asemassa että teen muutenkin etätöitä 2 päivää viikossa, ja mieheni tietenkin voi itse määritellä omat työaikansa. En väitä että tämä onnistuisi kaikilta, mutta meille ainakin ihan mahtava ratkaisu. Näin pysymme molemmat kiinni työelämässä, emme mökkihöperöidy lapsen kanssa kotona.

Joo, se riippuu niin paljon siitä työstä. Hyvä, että teillä homma toimii. Siskoni on kokki ja miehensä myös, heille on myös ollut todella kivutonta sumplia työajat, kun lapsi oli pieni. Sillä alalla osa-aikatyö ja joustavuus on hyvin tavallista. Työkaveri voi vaihtaa vuoroa tai tuurata, kun samoja hommia tekevät.

Minun työssä rakennusalalla tuo ei onnistuisi, kun työ on niin erilaista ja jokaisella on oma tonttinsa hoidettavana, työkaveri ei edes osaisi tehdä hommiani. Ja sitten taas jos on joku projekti menossa, niin se yleensä täytyy toteuttaa deadlinen puitteissa, ei siinä paljon voi päättää tekevänsä osa-aikaista. Varsinkaan jos itse sattuu sillä kertaa vaikka johtamaan ko. projektia.

Etätyömahdollisuus on, mutta työpäivä se etäpäiväkin on, silloinkin tarvitsee jonkun kotiin vahtimaan lasta itsensä lisäksi.

Ap

Vierailija
42/45 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sopia myös kuka hoitaa sairasta lasta kotona. Sairauspoissaoloja tulee ensin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yksinkertaista, mies palkkaa hoitajan kotiin, näin meillä tehtiin esikouluun asti.

Miten niin mies palkkaa? Sehän maksetaan puoliksi. Miten kehtaat edes sanoa tuollaista?

Yksityinen hoitaja kotiin maksaa paljon enemmän mitä kunnallinen perhepäivähoito- tai päiväkotipaikka. Jos mies kelpuuttaa vain lapselle hoidon omaan kotiin, hän voi sen maksaa. Se on sitten eri asia, jos lapsi on niin allerginen tai sairas, että ei voi olla isossa ryhmässä. Näitäkin lapsia on.

Vierailija
44/45 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole työpaikallaan korvaamaton, joten ap:n mies voi hyvin jäädä kotiin hoitamaan omaa lastaan. Se on hänen oikeutensa ja velvollisuutensa. Ap on jo ollut yli vuoden poissa työelämästä.

Miksi mies ei halua viettää aikaa lapsensa kanssa?

Vierailija
45/45 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme