Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän olis sellainen paino, että tukevampien ihmisten ei tarttis enää voida pahoin mun laihuuden takia?

Vierailija
26.03.2018 |

Olen 162 cm / 55 kg ja anopilla oikein pahaa tekee, kun olen niin alipainoinen (on sanonut ääneen). Anoppi itse on mitoissa 162 cm / 140 kg. Toinen anopin kokoluokan tuttuni on kertonut, että hänestä näyttäisin enemmän ihmiseltä jos söisin enemmän ja saisin lihaa luideni ympärille. Mieheni lapsuuden perheessä kaikki aikuiset ovat yli 100-kiloisia.

Pitäisiköhän olla lievästi ylipainoinen, jottei "paremmassa lihassa olevien" tarvitsisi kärsiä laihuuteni takia?

Miten muut ajattelette tämän asian?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia oikeasti vaivaa minua ja olen miettinyt jopa lihottavani muutaman kilon, jos sillä saisin nuo kauhistelut loppumaan. Tiedän kyllä painoindeksien mukaan olevani nyt normaalipainoinen. Olisikohan 62 kg jo sellainen ettei enää kauhisteltaisi (se on vielä normaalipainon rajoissa)?

Olen myös miettinyt kovasti syitä noiden itseäni painavampien ihmisten kauhisteluihin. Mielessä on käynyt sekin jos ovat ikään kuin puolustusasemissa, pelkäävät mun pian arvostelevan HEIDÄN painoaan ja hyökkäävät ennen kuin itse ehdin? Olen kyllä kiltti ihminen enkä haukkuisi ketään painon(kaan) takia, mutta eiväthän he sitä voi varmaksi tietää, kait. Tai onko heillä oikeasti silmä tottunut omaan ylipainoon ja näkevät tai haluavat nähdä sen normaalina ja itseensä verrattuna normaalipainoinen onkin sitten jo laiheliini? Eräs kaverini on suunnilleen pituiseni ja painaa yli 70 kg (BMI:n mukaan lievä ylipaino) ja hänen yli 100-kiloinen kaverinsa on kommentoinut tämän mun yli 70-kiloisen kaverin olevan tosi hoikka. Ehkä jos painoa on itsellä reilusti niin hämärtyy se mikä on normaalipaino ja mikä alipaino?

Olisko kellään ajatuksia tästä?

Vierailija
2/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olet lihavampi kuin yksikään heistä niin luulisin että loppuu alipainon kauhistelu. Tosin kauhistelu saattaa muuttaa muotoaan sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä nyt niin laihalta kuulosta, eikö tuo ole kuitenkin ihan terveellinen paino, etenkin jos on muutenkin siro.

Itse olen tuollainen "tukevampi" (lue lihava) nainen, enkä ole yhtään ahdistunut painostasi :)

Totea vaan kommentoitiin, että annetaan kaikkien kukkien kukkia, niiden isojen ja pientenkin 🌻🌾

Vierailija
4/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt lautasmallin mukaan terveesti ja säännöllisesti ja pysyt tuossa painossa niin ei kannata tehdä mitään. Jos taas kuihdutat itseäsi ja napostelet aina jotain pientä ja epäterveellistä epäsäännöllisesti niin sitten kannattaa korjata syömistottumukset.

Vierailija
5/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo on ihan terve paino. Itse olen 163 cm ja tällä hetkellä paino on 63. Mulla on tavoitteena 56-57 kg.

Oletko ollut paksumpi, ja anoppi on siihen tottunut? Mä olin yläasteella yli 80 kg ja nyt kun olen täysin normaali, mun mummo on kanssa "todella huolissaan", kun musta "ei ole mitään jäljellä".

Vierailija
6/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syöt lautasmallin mukaan terveesti ja säännöllisesti ja pysyt tuossa painossa niin ei kannata tehdä mitään. Jos taas kuihdutat itseäsi ja napostelet aina jotain pientä ja epäterveellistä epäsäännöllisesti niin sitten kannattaa korjata syömistottumukset.

Syön neljä kertaa päivässä (aamulla, kerran työpäivän aikana, töistä tullessa ja illalla) ja noin suunnilleen lautasmallin mukaan. Syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Teen ruoat yleensä itse. Syön reilusti hedelmiä ja vihanneksiakin. Herkuttelen ehkä viikon - parin välein jollain epäterveellisellä (karkki, sipsi, kakku tms.). Harrastan liikuntaa.

ap

Vierailija
7/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan sopivanpainoinen. Anopit ne nyt aina on tuollaisia :D

Heitä vain nakertaa kun olet normaali.

Vierailija
8/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 162 cm / 55 kg ja anopilla oikein pahaa tekee, kun olen niin alipainoinen (on sanonut ääneen). Anoppi itse on mitoissa 162 cm / 140 kg. Toinen anopin kokoluokan tuttuni on kertonut, että hänestä näyttäisin enemmän ihmiseltä jos söisin enemmän ja saisin lihaa luideni ympärille. Mieheni lapsuuden perheessä kaikki aikuiset ovat yli 100-kiloisia.

Pitäisiköhän olla lievästi ylipainoinen, jottei "paremmassa lihassa olevien" tarvitsisi kärsiä laihuuteni takia?

Miten muut ajattelette tämän asian?

Olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Sinun elämäsi ja sinun oma terveytesi. Älä alistu toisten manipulointiin.

Vierailija
9/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo on ihan terve paino. Itse olen 163 cm ja tällä hetkellä paino on 63. Mulla on tavoitteena 56-57 kg.

Oletko ollut paksumpi, ja anoppi on siihen tottunut? Mä olin yläasteella yli 80 kg ja nyt kun olen täysin normaali, mun mummo on kanssa "todella huolissaan", kun musta "ei ole mitään jäljellä".

Päin vastoin olen ollut vieläkin hoikempi, yläasteella olin tämän pituinen mutta paino oli vain 48 kg. Nyt olen "pulskimmillani". Lapsena olin aina tosi hoikka.

ap

Vierailija
10/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kommentteja itseesi tai pilaa terveyttäsi niiden takia. Äitini kommentoi, että painan liian vähän, kun BMI oli 22 ja on itse ylipainoinen. Pelottavaa, että lihava on uusi normaali ja normaalipaino on olevinaan liian vähän. 

Vierailija
11/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 10 kiloa liikaa painoa (se ei näy ulospäin) 169/75

Isän luona oltiin miehen kanssa vierailemassa. Isäni on sellainen 100-kiloinen jötikkä. Mainitsin ravintolassa, etten halua jälkkäriä kun on vielä 10 kiloa pudotettavaa, niin siihen isä tokaisi:

Pyh! ethän sinä edes PAINA kymmentä kiloa.

Veikkaan siis että kyseessä on vaan se, kun itse on hieman paksuhko niin normaalipainoisen näkee alipainoisena :)

Syöt viestisi perusteella normaalisti ja riittävästi, sekä kuntoilet. Olet oikein hyvissä mitoissa.

Vierailija
12/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Anna niiden olla kateellisia äläkä välitä.

Mittasi ovat juuri sitä mitä liikunnallisen naisen mitat kuuluvatkin olla.

Vierailija
13/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaalipainoinen, ap.

Vierailija
14/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota kommentteja itseesi tai pilaa terveyttäsi niiden takia. Äitini kommentoi, että painan liian vähän, kun BMI oli 22 ja on itse ylipainoinen. Pelottavaa, että lihava on uusi normaali ja normaalipaino on olevinaan liian vähän. 

Tämä!

Vierailija
15/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ap heittää vastavuoroisesti muutaman oikein nasevan kommentin noiden satakiloisten daamien ulkonäöstä ja painosta. Veikkaan että painosi kommentointi loppuisi siihen.

Vierailija
16/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mitat on 160/47, ja joskus olen noita kauhisteluja kuullut enemmänkin. Kommentoijat ovat olleet yleensä vähän vieraampia, ja heille hymistelen heille vastaukseksi vain jotain ympäripyöreää ja viittaan geeneihin. Kommentoijat olivat yleensä hieman vanhempia, normaalipainoisia tai korkeintaan hieman ylipainoisia naisia. Itse antaisin anopin kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja vaihtaisin vain samantien puheenaihetta.

Vierailija
17/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri sitä mitä hoikat ihmiset saavat kuulla. On se kummallista, että lihava tuttavani saa kyllä sanoa minua " kukkakepiksi" "kujakoiran" näköiseksi ja ties miksi, mutta herra varjele jos sanoisin kerrankin mitä ajattelen hänestä, niin voi mikä suuttuminen siitä tulisi. Tiedän, kun kerran tosi hienovaraisesti vihjasin liikunnan tärkeydestä( hän vihaa liikuntaa) Eiköhän tuo kaikki meidän hoikkien haukkuminen mene kateuden piikkiin.

Vierailija
18/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia oikeasti vaivaa minua ja olen miettinyt jopa lihottavani muutaman kilon, jos sillä saisin nuo kauhistelut loppumaan. Tiedän kyllä painoindeksien mukaan olevani nyt normaalipainoinen. Olisikohan 62 kg jo sellainen ettei enää kauhisteltaisi (se on vielä normaalipainon rajoissa)?

Olen myös miettinyt kovasti syitä noiden itseäni painavampien ihmisten kauhisteluihin. Mielessä on käynyt sekin jos ovat ikään kuin puolustusasemissa, pelkäävät mun pian arvostelevan HEIDÄN painoaan ja hyökkäävät ennen kuin itse ehdin? Olen kyllä kiltti ihminen enkä haukkuisi ketään painon(kaan) takia, mutta eiväthän he sitä voi varmaksi tietää, kait. Tai onko heillä oikeasti silmä tottunut omaan ylipainoon ja näkevät tai haluavat nähdä sen normaalina ja itseensä verrattuna normaalipainoinen onkin sitten jo laiheliini? Eräs kaverini on suunnilleen pituiseni ja painaa yli 70 kg (BMI:n mukaan lievä ylipaino) ja hänen yli 100-kiloinen kaverinsa on kommentoinut tämän mun yli 70-kiloisen kaverin olevan tosi hoikka. Ehkä jos painoa on itsellä reilusti niin hämärtyy se mikä on normaalipaino ja mikä alipaino?

Olisko kellään ajatuksia tästä?

Bingo! Sitä nimenomaan. Terv. normaalipainoinen (bmi22) "laiheliini" 

Vierailija
19/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kantaa kilonsa itse.

Se, että ahdistuu muiden painosta, on vakavan mielenterveysongelman oire.

Vierailija
20/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei oikein ole mitään muuta mihin tarttua kuin tuo, että puhut tukevampien ihmisten ahdistuksesta sinun painoosi, vaikka oikeasti aloituksen mukaan siinä oli tasan tarkkaan yksi ainoa ihminen, joka noin tekee.

Että en sitten tiedä, mitä pitää tehdä ja missä painossa olla. Kun en anoppiasi tunne, niin hankala sanoa, että eikö vain pidä sinusta ja on ottanut tuon painojutun sitten nälvimiskeinoksi ja jos olisit tuhdimpi, keksisi sitten jonkun muun millä piikitellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi