Lue keskustelun säännöt.
Miten saan lapsen nukkumaan omaan sänkyynsä?
26.03.2018 |
Lapseni on täyttänyt juuri 7v ja on tottonut nukkumaan aina kanssani. Itse en saa silloin oikein nukuttua, koska lapsi nukkuu rauhattomasti. Lisäksi olen tapaillut erästä miestä, mutta en voi nukkua/sekstailla tämän kanssa, koska lapseni ei suostu olemaan omassa sängyssään. Neuvoja please!!
Kommentit (22)
Eron jälkeen lapset hakivat turvaa nukkumalla vieressäni. Jossain vaiheessa alkoi kyllästyttää nukkua aina reunalla niin patistin 5 vuotiaan omaan sänkyynsä. Hetken harmitti, mutta ei siinä sen kummempia ongelmia ollut. Seuraavaksi täytyy opetella 3 vuotias omaan sänkyynsä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla on kolme lasta ja jokainen lapsi on saanut nukkua vanhempien välissä niin paljon kuin ovat halunneet. Ensimmäinen nukkui suurimmaksi osaksi omassa sängyssä, keskimmäinen sai joskus 6 - 7 vuotiaana jonkun pelkokauden ja nukkui tosi paljon vieressä. Nuorin on nyt kahdeksan ja nukkuu edelleen tosi usein vieressä, aika usein niin että nukahtaa omaan sänkyyn ja tulee sitten yöllä kun herää viereen.
Kummallisen mukavia ja fiksuja noista isommistakin on tullut, vaikka murrosiän tunteiden vaihtelua näkyy, on meillä todella läheiset välit ja jo vähän suren sitä kun isoin muuttaa kesällä opiskelemaan muualle. Rajoja ja rakkautta on todennäköisesti ollut ihan sopivasti ja se että lapsi saa turvaa aikuisesta, on ollut mulle aina todella tärkeää.
Olen itse yh-äidin ainoa lapsi ja nukuin äitini vieressä n. 8-vuotiaaksi. Minusta se oli ihanan turvallista. Kyllä äiti silti seurusteli ja myöhemmin meni naimisiinkin miesystävänsä kanssa.