Mikä on tekosyysi puhua kännykkään samalla kun ajat autoa?
Kommentit (16)
Voin mä puhuaautossa kännykkään kuipali vaan haluan.Kas kun se känny on bluetoothilla yhteydessä autoradioon niin ei tartte kännyyn koskea ees kilauttaessaan kaverille. Ei ole laitonta, nih!
Vierailija kirjoitti:
Voin mä puhuaautossa kännykkään kuipali vaan haluan.Kas kun se känny on bluetoothilla yhteydessä autoradioon niin ei tartte kännyyn koskea ees kilauttaessaan kaverille. Ei ole laitonta, nih!
Niin mutta häiritsee silti ajamista.
Ei ole tekosyitä, vaan joku soittaa mulle tai minä soitan jollekin. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolle linjalle lähtee niin kaikki häiritsee ajamista - radion tai levyjen kuuntelu, keskustelu, röökin polttaminen, maisemien katselu, jne. Kuitenkin ihmiset tekevät noita kaikkia ja silti pystyvät ajamaan ilman draamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä häiritse. Vai onko samalla logiikalla matkustajienkin kanssa keskustelu kiellettyä?
Enään lähinnä köyhyys kun autossa ei Bluetooth systeemejä vakiona ja samoin turvavyöstäkään tule pimputtelua jollei käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolle linjalle lähtee niin kaikki häiritsee ajamista - radion tai levyjen kuuntelu, keskustelu, röökin polttaminen, maisemien katselu, jne. Kuitenkin ihmiset tekevät noita kaikkia ja silti pystyvät ajamaan ilman draamaa.
Enemmän radion käyttö ja levyn vaihtaminen. Röökin polttaminen ehdottomasti. Maisemat on jo huomioitu tiensuunnittelussa.
Se että joku soittaa kännykkään. Painan ok ratista ja läyhään. Ei ole kiellettyä laissa.
Itse ajan kännissä turvallisemmin kuin selvinpäin kännykkään puhuen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan kännissä turvallisemmin kuin selvinpäin kännykkään puhuen.
Umpikännissä...
Puheluni on tärkeämpi kuin kenenkään muun henki. Lisäksi (tietenkin) suunnaton kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Puheluni on tärkeämpi kuin kenenkään muun henki. Lisäksi (tietenkin) suunnaton kusipää.
^Lisäksi olen
Näin koirankakan tienlaidassa ja olen soittamassa hätäkeskukseen.
Tähän päivän tietoisku:
Esim tabletin tai tietokoneen käyttö ajaessa ei ole kiellettyä. Ne eivät nimittäin ole matkapuhelimia (tai mobiililaitteita, kumpi termi lakikirjassa nyt on)
Ja en käytö puhelinta ajaessa, se on ihan yhtä idioottimaista kuin humalassa ajo.