Ilkeän työtoverini läksiäisjuhliin ei tullut juuri ketään
Oli ollut samassa työpaikassa keittäjänä 30 vuotta.
Kutsui kymmeniä nykyisiä ja entisiä työtovereita - oli järjestänyt suuret juhlat kakkuineen, pikkuleipineen, kahveineen, koristeineen, kukkineen.
Kaksi entistä työkaveria tuli entisistä työpisteistä, oman talon väestä kolme viidestä. Lähti sitten ilkimys eläkkeelle ovia paiskoen, sanomatta sanaakaan.
Kommentit (44)
Olen nähnyt niin monenlaista työpaikkaa, että minullekin herää aloituksesta epäily onko kyse puolueettomasta tarkkailijasta. Jokaisella on oma näkökulmansa, mutta ilkkuminen kertoo kaunasta. Kauna taas saa aikaan ikäviä tekoja.
Mistä sen tietää vaikka aloittaja olisi agitoinut muut jäämään pois juhlista. On sellaisiakin työkavereita jotka näkevät suurtakin vaivaa pilatakseen toisen päivän.
Joillakin on oma aamukampa työpaikan hapannaaman jäljellä olevia työpäiviä ennen eläkkeelle jäämistä laskiessa.
Onko sinun kanssasi asiallista ja turvallista työskennellä?
Oletko sinä työpaikan myyrä joka supsuttaa ja valittaa selkien takana joka toisesta juoruillen?
Saako sinulta uusi työntekijä/harjoittelija tietoa ja kannustusta vai tiuskaisun : ei kuulu kuule mulle!
Työntekijöissä ja työkavereissa ON eroja.
Ja teistä(kin) puhutaan jälkeenpäin. Paljon. Muistakaa se kun työpaikkaanne tulee uusi harjoittelija tai määrä-aikainen.
Naiset ovat niin herkkiä. Luultavasti tämäkin henkilö oli vain ollut mielistelemättä ja puhunut asioista suoraan.
Tässähän ei tiedetä oikeasti oliko kyseinen ihminen todellisuudessa ilkeä ja inhottava vai työpaikan porukan silmätikuksi ottama. Itse hoitoalalla olevana olen nähnyt tilanteita missä muutosideoita ehdottava tai ylipäätään erilaisella tyylillä töitä tekevä hoitaja on leimattu inhottavaksi ja kaikin puolin vaikeaksi ihmiseksi ja kaikkea kyseisen hoitajan tekemää ruodittiin ja liioiteltiin kanalaumassa. Eli koko työyhteisö on mätä. Aloittajan ivallinen keskustelu nimenomaan antaa kyllä osviittaa että tilanne voisi olla tämänkaltainenkin.