Mihin ammattiin työhönsä väsynyt pienipalkkainen asiakaspalvelija voisi kouluttautua?
33v ja uuden ammatin tahtoisin. Aiemmalta koulutukseltani olen matkailupalvelujen tuottaja ja ylioppilas. Olen työskennellyt matkatoimistossa ja se oli ihan ok, nykyään vain kuoleva tehtävä kun kaikki on netissä. Ei ole ollut edes pätkiä vuosiin.
Lisäksi olen ollut Lapissa oppaana joskus, mutta enää en jaksa sesonkityötä. Asuinpaikkakunnallani tällä tutkinnolla ei saa muuta kuin tarjoilijan töitä, joten niitä olen tehnyt, koko ajan hakenut muuta.
Mille alalle hakisin? Haluaisin pois asiakaspalvelutehtävistä, huomaan kyynistyväni yhä enemmän aspa-työssä. Voihan sitä vähän olla työssä, mutta ei pääosassa.
Tykkään keskittyä huolella yhteen asiaan kerrallaan ja häiriinnyn ja ärsyynnyn keskeytyksistä ja siitä, että joku vaatii koko ajan jotain. Tykkäisin tehdä töitä omassa huoneessa.
Sitten tärkeitä pointteja olisi, että työ on säännöllistä päivätyötä ja istumatyötä, ei koko päivää jalkojen päällä. Työssä olisi hyvä olka etenemismahdollisuuksia ja näin ollen myös optio parempiin ansioihin.