Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diabeetikko Mies määräilee ruoka-ajoista

Jak
25.03.2018 |

Jos herätään vasta 9-10 aikaan mun mielestä on loogista et syödään aamupala ja päiväruoka sit 13-14 välillä.

Kun on herätty 7 syödään aamupala ja lounas 11.

No jos mies nukkuu aamulla pitkään hän ei syö aamupalaa kuten muu perhe ja alkaa kitisemään miksi lounas ei ole valmis klo 11 hänelle. Oikeesti mitään ei voida tehdä ennenkuin hän on saanut lounaan ja muilla ei todellakaan ole vielä nälkä kun vasta syöty aamupala. Mies ja 2 lasta.

Oon sanonu miehelle et tee itelles lounas et me muut syödää myöhemmin tai herää aiemmin niin ei. Sanottakoon et miehel viel diabetes joten olis tärkeä syödä säännöllisesti mutta käy ärsyttää ku koskaan ei sais kukaa syödä eri tavalla kuin hän eikä kukaan muu saa nukkua kun hän kun hänellä diAbetes niin väsyttää. Välillä ärsyttää niin suunnattomasti kun toi vaikuttaa kaikkeen!

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus ei anna oikeutta käyttäytyä kuin pikkulapsi. Kerro tämä miehelle.

Vierailija
2/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään. Sano, että ottaa välipalan ja syötte sitten yhdessä myöhemmin.

Tai herätä aina seitsemältä. Joka aamu samaan aikaan herääminen pidentää elinikääkin ja muutenkin olisi terveellistä. Varsinkin diabeetikoille.

Vierailija
4/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herralla on sairautensa, muilla ei, joten hän hoitaa itsensä. Lähde lasten kanssa alta pois aina välillä, niin miehellä ei ole vaihtoehtoja. Älä nöyristele enää. Sinä päätät omista tekemisistäsi.

Vierailija
5/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen sairaus voi määrittää koko muun perheen elämää.

Kasvakoon mies aikuiseksi ja ottakoon vastuun sairauden hoidostaan sekä hoitakoon itse ateriansa ajallaan.

Te muut elätte omaan tahtiinne. 

Vierailija
6/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paapotko sinä muutenkin miestäsi, ja elättekö täysin hänen ehdoillaan? 

Diabeetikon pitäisi ehdottomasti huolehtia ITSE syömisistään. Hänelle on todella tarkkaa, joten oma apu paras apu.

Vierailija
7/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua syödä välipaloja . Yleensä alkaa raivoo ku ruokaa ei oo. Tänää viimeksi alko raivoo ja haistattelee , tais olla jo sokerit alhaal ku ei voi syödä aamul mitää kun ei halua. Paisko ovia ja lähti sit mäkkiin syömään yksin. En kuulemma huolehdi hänen terveydestä niin joutuu sinne menee. Just . Nyt meni päivä varmaan pilalle eikä suostu mitää tekee muiden kans tänään vaikka suunnitelmia oli. Sanoin et me muut syödään päiväruoka 13-15 niin haistatteli vaan .

On kyllä tosi kivaa lapsillekin.

Vierailija
8/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jak kirjoitti:

Ei halua syödä välipaloja . Yleensä alkaa raivoo ku ruokaa ei oo. Tänää viimeksi alko raivoo ja haistattelee , tais olla jo sokerit alhaal ku ei voi syödä aamul mitää kun ei halua. Paisko ovia ja lähti sit mäkkiin syömään yksin. En kuulemma huolehdi hänen terveydestä niin joutuu sinne menee. Just . Nyt meni päivä varmaan pilalle eikä suostu mitää tekee muiden kans tänään vaikka suunnitelmia oli. Sanoin et me muut syödään päiväruoka 13-15 niin haistatteli vaan .

.

Törkeä tapaus, käske diabeteshoitajalle keskustelemaan, kuinka homma täytyisi hoitaa.

Lapsethan kärsivät tuosta myös ja ellei käytös parane, niin ottaisin sinuna kyllä eron.

t. Diabetes minullakin

Vierailija
9/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuulemma on oikeus haukkua minua lasten kuullen ja huudella törkeyksiä nyt jo naapureidenkin kuullen kun auon päätäni kun en halua että määräilee muita.

Yleensä tällaista jälkee saattaa pitää mykkäkoulua viikonkin koska häntä on nyt loukattu.

Vierailija
10/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehellä on myös diabetes joten ymmärrän kyllä kuinka vittumainen sairaus on kyseessä, etenkin jos hoitotasapaino on vaikea saavuttaa. Kyllä, mies käyttäytyy väärin. Mutta tuskin pahuuttaan. Kuulostaa siltä että hän on todella väsynyt sairautensa hoitamiseen, kenties jopa masentunut. Ammattiapu on varmaan paikallaan. Kotona te voitte tukea häntä pitämällä yhteisistä ruoka-ajoista kiinni mahdollisimman hyvin. Koittakaa löytää kompromissi.

Vierailija
11/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä on myös tuollainen, että ei syö välipaloja. Emme asu yhdessä, mutta ruokailemme ehkä 4 x vko jomman kumman luona. Säännöllisiä ruoka-aikoja meillä ei ole, vaan päivittäin sovitaan, milloin, mitä ja missä syödään. Jos sitten vaikka sovitaan, että syödään yhdessä klo 18, niin hän on syömättä siihen asti, vaikka siihen olisi tuntikausia ja vaikka hänellä jo olisi nälkä. Itse syön jonkin välipalan, jos tulee nälkä, koska en halua verensokerini laskevan liian alas.

Erona miesystäväni ja sinun miehesi välillä on, että minun miehelleni ei koskaan tulisi mieleenkään valittaa nälkäänsä. Ja minulle ei tulisi koskaan mieleeni olla pahoillani hänen nälästään. Jääkaapissa on aina jotain syötävää välipalaksi, joten jos pitää nälkäisenä kärvistellä, niin omapa on ongelmansa.

En suostuisi asumaan yhdessä tuollaisen lapsellisen kiukuttelijan kanssa.

Vierailija
12/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jak kirjoitti:

Miehen terveydestä huolehtiminen kuuluu ensisijaisesti miehelle itselleen. Kiukuttelu taas on uhmaikäisten lapsien hommaa.

Vierailija
13/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on diabeteksen lisäksi ilmeisesti aivovamma kun raivoaa eikä osaa tehdä ruokaa. Holhouksenalainen tapaus

Vierailija
14/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua sönkkäätte? Ukolla 1-tyypin dia, syö kun syö. Muu perhe ruokailee ihan normaalisti, dia osallistuu kun sopii. Ihme jankkausta taas.

Vierailija
15/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen on itse opittava huolehtimaan syömisistään, ja erityisesn huolellisesti varsinkin kun on diabetes. Nyt mies on jäänyt äidille kiukuttelevan pikkupojan tasolle.

Vierailija
16/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuollaista kakaraa en katsoisi päivääkään. Järkyttävän itsekästä käytöstä, olkoonkin, että voi olla todella väsynyt oman sairaudensa hoitamiseen. Mutta HÄNELLÄ VAIN JA AINOASTAAN on vastuu sairautensa hoidosta. Törkeää, että sälyttää vastuun sinulle.  Nyt ryhdistäydyt, aikuinen nainen, ja kerrot hänelle, että jos hän ei aikuistu ja ota ihan itse vastuuta omasta hyvinvoinnista, niin se on soronoo. Ei ainakaan lasten saisi kärsiä tuollaisesta, mutta ei kyllä kuulu toisten aikuistenkaan. Eli lupaatko, ap, nyt latelet madonluvut miehellesi. Yksi vaihtoehto on mennä perheneuvolaan, koska perhetilanteenne ei ole normaali, ja se johtuu ihan vain miehen käytöksestä.

Vierailija
17/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni teki aina mikropuuroa itselleen, jos ei ruokaa ollut, kun hänen piti syödä. Sovittiin päivittäin, moneltako on ns. Oikea sapuska.

Kyllä diabetes suunnittelua vaatii. Yrittäkää nyt ihmeessä puhua asiasta.

Vierailija
18/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helv, jälleen uusi syy karttaa miehiä, etenkin ruokavammaisia.

Vierailija
19/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset muistavat koko ikänsä, kun isä raivosi syömisestä, joka oli äidin vika. Luusin, että aika moni muukin asia käynnistää raivoamisen äidille.

Ei kuulosta normaalilta lapsuudelta, pakoonhan he eivät sitä itse pääse, se on äidin tehtävä.

Vierailija
20/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täytyy puhua kun taas tietää milloin palaa takaisin ja onko mykkäkoulussa.

En jaksaisi anella puhumaan jos on sulkeutunut .

Aina painelee syömää pitsaa tai mäkkii jos ei ole ruokaa hänelle tehty ja oon sanonu et vois muuta tehä ite mut ei kiinnosta. Tuskin toi rasvamättö hyväksi on. Onneksi lapsilla ei ole samaa sairautta ainakaan vielä. Niin ja mies oli taas yksinään illalla vetänyt väkeviä niin varmaan alhaisella sokerit jo muutenkin. Tosta alkon käytöstä aina välillä myös sanomista koska vaikkei joisi kuin pari olutta tai pari väkevää käytös muuttuu eikä ite huomaa alkaa kuitenkin helposti kiukkuilla silloin. Diabeetikon olis varmaan parempi olla raitis muutenkin mut suuttuu siitäkin kun sanoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi