Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diabeetikko Mies määräilee ruoka-ajoista

Jak
25.03.2018 |

Jos herätään vasta 9-10 aikaan mun mielestä on loogista et syödään aamupala ja päiväruoka sit 13-14 välillä.

Kun on herätty 7 syödään aamupala ja lounas 11.

No jos mies nukkuu aamulla pitkään hän ei syö aamupalaa kuten muu perhe ja alkaa kitisemään miksi lounas ei ole valmis klo 11 hänelle. Oikeesti mitään ei voida tehdä ennenkuin hän on saanut lounaan ja muilla ei todellakaan ole vielä nälkä kun vasta syöty aamupala. Mies ja 2 lasta.

Oon sanonu miehelle et tee itelles lounas et me muut syödää myöhemmin tai herää aiemmin niin ei. Sanottakoon et miehel viel diabetes joten olis tärkeä syödä säännöllisesti mutta käy ärsyttää ku koskaan ei sais kukaa syödä eri tavalla kuin hän eikä kukaan muu saa nukkua kun hän kun hänellä diAbetes niin väsyttää. Välillä ärsyttää niin suunnattomasti kun toi vaikuttaa kaikkeen!

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jak kirjoitti:

Ei halua syödä välipaloja . Yleensä alkaa raivoo ku ruokaa ei oo. Tänää viimeksi alko raivoo ja haistattelee , tais olla jo sokerit alhaal ku ei voi syödä aamul mitää kun ei halua. Paisko ovia ja lähti sit mäkkiin syömään yksin. En kuulemma huolehdi hänen terveydestä niin joutuu sinne menee. Just . Nyt meni päivä varmaan pilalle eikä suostu mitää tekee muiden kans tänään vaikka suunnitelmia oli. Sanoin et me muut syödään päiväruoka 13-15 niin haistatteli vaan .

On kyllä tosi kivaa lapsillekin.

Jos on oikea diabeetikko niin aivan varmasti haluaa syödä välipaloja, koska ilman niitä kuolee. Verensokerit ei normitasolla pysy pelkillä aterioilla. Oletko sä vaan keksiny tän tarinan, sot sot.

Vierailija
22/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jak kirjoitti:

Joo täytyy puhua kun taas tietää milloin palaa takaisin ja onko mykkäkoulussa.

En jaksaisi anella puhumaan jos on sulkeutunut .

Aina painelee syömää pitsaa tai mäkkii jos ei ole ruokaa hänelle tehty ja oon sanonu et vois muuta tehä ite mut ei kiinnosta. Tuskin toi rasvamättö hyväksi on. Onneksi lapsilla ei ole samaa sairautta ainakaan vielä. Niin ja mies oli taas yksinään illalla vetänyt väkeviä niin varmaan alhaisella sokerit jo muutenkin. Tosta alkon käytöstä aina välillä myös sanomista koska vaikkei joisi kuin pari olutta tai pari väkevää käytös muuttuu eikä ite huomaa alkaa kuitenkin helposti kiukkuilla silloin. Diabeetikon olis varmaan parempi olla raitis muutenkin mut suuttuu siitäkin kun sanoo.

J oopajoo, ihan pelkkä provo koko juttu, hahahhahhhaaaaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäkki ruoka ja pizza onki tosi hyväks diabeetikolle.

Vierailija
24/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

trololoollooooo kirjoitti:

Jak kirjoitti:

Joo täytyy puhua kun taas tietää milloin palaa takaisin ja onko mykkäkoulussa.

En jaksaisi anella puhumaan jos on sulkeutunut .

Aina painelee syömää pitsaa tai mäkkii jos ei ole ruokaa hänelle tehty ja oon sanonu et vois muuta tehä ite mut ei kiinnosta. Tuskin toi rasvamättö hyväksi on. Onneksi lapsilla ei ole samaa sairautta ainakaan vielä. Niin ja mies oli taas yksinään illalla vetänyt väkeviä niin varmaan alhaisella sokerit jo muutenkin. Tosta alkon käytöstä aina välillä myös sanomista koska vaikkei joisi kuin pari olutta tai pari väkevää käytös muuttuu eikä ite huomaa alkaa kuitenkin helposti kiukkuilla silloin. Diabeetikon olis varmaan parempi olla raitis muutenkin mut suuttuu siitäkin kun sanoo.

J oopajoo, ihan pelkkä provo koko juttu, hahahhahhhaaaaa

En ole ap joten en tiedä onko provo vai ei, mutta tunnen erään miehen joka käyttäytyy juuri noin kuin ap kuvaa miehestään. Joten kyllä tuollaisia on. Ilmiön nimi on 'hankala persoona'.

Vierailija
25/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne ilman välipaloja kuole. Ne olis varmaa hyvä mut moni diabeetikko ei niitä syö .insuliini on se mikä ne pitää hengissä.

Mut joo ei ollu provo vaan valitettavasti totta.ilmeisesti vaan tää ei oo normaalia käytöstä muilla jos niin epäilyttää.

Vierailija
26/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen ateriarytmi on kaikkien kannalta parasta, varsinkin kasvavien lapsien. Lounas olisi hyvä syödä klo 10-12 välillä, klo 12 jälkeen on välipala klo 16 asti ja klo 16-18 syödään päivällinen. Meillä säännöllistä ateria rytmiä noudatetaan vaikka ei olisi nälkä, ihan vain lasten terveyden tähden.

Vierailija
27/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jak kirjoitti:

Ei halua syödä välipaloja . Yleensä alkaa raivoo ku ruokaa ei oo. Tänää viimeksi alko raivoo ja haistattelee , tais olla jo sokerit alhaal ku ei voi syödä aamul mitää kun ei halua. Paisko ovia ja lähti sit mäkkiin syömään yksin. En kuulemma huolehdi hänen terveydestä niin joutuu sinne menee. Just . Nyt meni päivä varmaan pilalle eikä suostu mitää tekee muiden kans tänään vaikka suunnitelmia oli. Sanoin et me muut syödään päiväruoka 13-15 niin haistatteli vaan .

Jätä se yli-ikäinen murkku. Aikuisella Ihmisellä on vastuu omista syömisistään ja jos herra ei itse älyä syödä silloin kun pitää niin oma vikansa, ei sinun. Käske sen kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
28/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkaa laittaa omat ruokansa. Yksinkertaista.

Vierailija
29/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

trolololoooooo kirjoitti:

Jak kirjoitti:

Jos on oikea diabeetikko niin aivan varmasti haluaa syödä välipaloja, koska ilman niitä kuolee. Verensokerit ei normitasolla pysy pelkillä aterioilla. Oletko sä vaan keksiny tän tarinan, sot sot.

Kuule, ihan oikeakin diabeetikko voi  olla henkisesti keskenkasvuinen ääliö joka ei halua itse huolehtia omasta sokeritasapainostaan. Persoona ratkaisee.

Ihan tämän kerro tässä sulle ohimennen.Aterian koostumus vaikuttaa verensokeriin, tärkeää on syödä niin että vs pysyy tasaisena.Tarkoitus ei ole että se menee vuoristorataa.

Vierailija
30/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vetää lauantai-iltana viinaa, herää sunnuntaina ja alkaa huutaa, nimitellä ja raivota, painelee sen jälkeen Mäkkäriin syömään ja on seuraavat päivät mykkäkoulussa.

Tällaisen perhe-elämän mallin haluat tarjota lapsillesi?

Vierailija
31/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllinen ateriarytmi on kaikkien kannalta parasta, varsinkin kasvavien lapsien. Lounas olisi hyvä syödä klo 10-12 välillä, klo 12 jälkeen on välipala klo 16 asti ja klo 16-18 syödään päivällinen. Meillä säännöllistä ateria rytmiä noudatetaan vaikka ei olisi nälkä, ihan vain lasten terveyden tähden.

Lounas kello 10 aamulla? Voi jeesus, en ymmärrä ihmisiä...

Vierailija
32/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jak kirjoitti:

Miehen terveydestä huolehtiminen kuuluu ensisijaisesti miehelle itselleen. Kiukuttelu taas on uhmaikäisten lapsien hommaa.

Valitettavasti äidit yleensä hoitaa poikalapsiensa diabeteksen heidän puolestaan ja sitten nämä olettavat tyttöystävän /vaimon jatkavan samanlailla.

Siinä käy niin että sulle ap ei voi ikinä käydä mitään. Mies ei kykene huolehtimaan itsestään, kodista ja lapsista jos sinä esim joudut sairaalaan.

Vierailija
33/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehelle kannata äidiksi ruveta. Hoitakoon itse syömisensä jos perheen ruoka-ajat eivät kelpaa. Minullakin on 2tyypin diabetes ja syön kun huvittaa. Olen sairauden puhjettua rukannut ruokavaliotani ja annoskokojani terveellisempään suuntaan, en ole mistään luopunut, syön suklaata ja herkkuja välillä ja syön mihin aikaan huvittaa. Minulla ei ole lapsia joten huolehdin vain itsestäni.

Vierailija
34/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehelle kannata äidiksi ruveta. Hoitakoon itse syömisensä jos perheen ruoka-ajat eivät kelpaa. Minullakin on 2tyypin diabetes ja syön kun huvittaa. Olen sairauden puhjettua rukannut ruokavaliotani ja annoskokojani terveellisempään suuntaan, en ole mistään luopunut, syön suklaata ja herkkuja välillä ja syön mihin aikaan huvittaa. Minulla ei ole lapsia joten huolehdin vain itsestäni.

Et taida ymmärtää ykkösen ja kakkosen eroa.

Vierailija
35/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahaa mies laitto viestiä et kuka vaan käyttäytyis raivoamalla jos sille oltais sanottu noin et myöhemmin syödään jne ei ole ruokaa tarjolla.Että vähän niinku oma syys jos alan puolustautuu taas . Ja ei kuulemma halua olla enää meidän seurassa tai mun jos en osaa puhua hälle oikealla tavalla. Eli en ota syytöksiä taas vastaan .

Meil on niin huonot tukiverkot et tavallaan tarviin ton miehen apua tai sit oon yksin ja joudun sietää tollasta käytöstä välillä vaikka se ei kivaa ole . Täytyy nyt yrittää et tekis sit itte omat ruokansa mut kyl se vähän riepoo et ei ehdi mitäö tekee ku aika pitää olla se ruoka silloin tai jos ei oo tulee kilarit. Ei voi lähteä edes kauppaan tai mihinkää jos ruoka ajat ei oo hänelle selvillä.

En tosiaan tiedä onko kaikki diabeetikot tällaisia?

Vierailija
36/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
37/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jax kirjoitti:

No ei ne ilman välipaloja kuole. Ne olis varmaa hyvä mut moni diabeetikko ei niitä syö .insuliini on se mikä ne pitää hengissä.

Mut joo ei ollu provo vaan valitettavasti totta.ilmeisesti vaan tää ei oo normaalia käytöstä muilla jos niin epäilyttää.

Kerros sitten, millä diabeetikkoo saa ne verensokerit nousemaan normaalitasolle ilman välipaloja?!

Urheilu ja kaikenlainen liikunta laskee verensokereita mm. ruumiillinen työ, kotona siivoaminen. Jos syö vain lounaan, päivällisen ja illallisen niin ei kauaa pysy hengissä ja se on tosi.

Insuliini ei pidä ketään hengissä. Insuliini alentaa verensokereita. Normaalisti haimasta vapautuu insuliinia elimistöön tarvittavissa määrin. Ykköstyypin diabeetikon haima ei enää tuota insuliinia. Ilman insuliinia elimistö ei osaa muuttaa ravintoa energiaksi. Ilman insuliinia verensokerit nousevat ja nousevat, elimistö koettaa poistaa muodostuvaa sokeria mm virtsaamisen tarvetta lisäämällä.  

-Ilman insuliinia diabeetikko kuolee päivissä, ehkä viikossa (hyperglykemia)

- ilman riittäviä välipaloja diabeetikko kuolee alle tunneissa (hypoglykemia)

Mulla on omakohtainen 15 vuoden kokemus ei pelkkä wikipedia!

Vierailija
38/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää ykkösen ja kakkosen eroa.

Totta!

Ykkös tyypin diabetes ja kakkostyypin diabetes ovat  täysin eri sairaudet!

Kakkostyyppi on syömällä ja juomalla ja liikkumattomuudellaan itse aiheuttanut sairautensa itselleen. Monelta se jopa paranee laihtumalla, liikkumalla ja alkamalla syödä terveellisesti.

Ykköstyypin diabeteksen aiheuttajaa ei tiedetä eikä sitä voi ennalta ehkäistä eikä parantaa millään!

Vierailija
39/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounas kello 10 aamulla? Voi jeesus, en ymmärrä ihmisiä...

Varmaan riippuu, mihin aikaan herää ja syö aamiaisen.

Lounas klo 10-12 on ihan normilounasaika.

Jotkuthan heräävät klo 5-7 eivät koisaa puolille päivin.

Vierailija
40/137 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni teki aina mikropuuroa itselleen, jos ei ruokaa ollut, kun hänen piti syödä. Sovittiin päivittäin, moneltako on ns. Oikea sapuska.

Kyllä diabetes suunnittelua vaatii. Yrittäkää nyt ihmeessä puhua asiasta.

Ei tolla aloittajalla mitään miestä edes ole kunhan provoilee.