Jos sinun olisi pakko muuttaa pois kotikunnastasi
Niin mihin muuttaisit? Mikä on siis mielestäsi Suomen toiseksi paras asuinpaikka?
Kommentit (41)
Espooseen tai Kauniaisiin.
T. helsinkiläinen
Vantaalla asun, jos saisin ukkoni lähtemään mukaan se olisi tuo lapasen kärki lapissa, jos muuhun maahan niin ruotsi, norja tai usa
Helsinkiin. Sieltä olen kotoisinkin.
Helsingistä en muuttaisi minnekään. Jos olisi pakko, muuttaisin jonnekin mistä on Helsinkiin lyhyt matka, esim. Vantaalle.
Olen syntynyt Savossa ja asunut eri puolilla Suomea. Kun muutin Helsinkiin 20 vuotta sitten, tajusin, että tämä ihana, monipuolinen kaupunki on kotini. Muualta Suomesta puuttuu niin paljon ihania asioita, joita stafissa on.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin. Sieltä olen kotoisinkin.
Samoin minä. Nyt asun työn vuoksi Pohjois-Karjalassa.
Asun lahdessa ja vihaan tätä paikkaa. Haluaisik asua Helsingissä. En vaan ole uskaltanut ottaa sitä askelta ja jättää kaikki tuttu ja turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi takaisin Suomeen, en edes Helsinkiin, sen verran pienet ympyrät siellä on. Lisäksi ikävä ilmasto, harmaita ihmisiä, jotka valittavat milloin mistäkin, taloudellisesti huono tilanne liian monella, liian syrjässä ja liian vähän lentoyhteyksiä .
Aloituksessa kysyttiin, minne haluaisi muuttaa, niin sinä vastaat vain negatiivisia asioilla listaten, minne et halua muuttaa.
Olet tainnut viedä suomalaisen valittavan luonteesi sinne nykyiseen asuinmaahasi. Käy sääliksi naapureitasi.
Jos mun olisi pakko lähteä Pirkkalasta, niin kai menisin tuohon naapuriin Tampereelle. Täällä on mun kotini, se seutu missä tunnen oloni kotoisaksi.
Muuttaisin ilman muuta Mikkeliin.
Olisi lyhyt matka mökille ja kaupungissa kohtuullisen hyvät palvelut.
Olen asunut Tukholmassa, Helsingissä ja muutamssa muussa rannikkokaupungissa ja Uudellamalla.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin mieluummin sitten kokonaan pois Suomesta.En asu lapsuuden kotikaupungissa nyt enkä aio sinne palata.
Juuri näin tein minä. Pois Suomesta jo kolmattakymmentä vuotta. Ikävä ei missään vaiheessa ole ollut eikä tullut.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Oripäähän? Syytä en tiedä...
Kun taas keksitään , että tehdään kuntaliitoksia jäljelle jää kaksi paikkakuntaa Helsinki ja 1300 asukkaan Oripää.
Siinä syy?
En ole oripääläinen, ennen muuttaisin Helsinkiin, mutta Turkuun kyllä voisin muuttaa muutenkin kuin pakosta.
Olen asunut neljällä eri paikkakunnalla. Muutot opiskeluiden ja töiden vuoksi, ei siksi että itse paikkakunta olisi jotenkin erikoisen kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Asun Kokkolassa, ja haaveilen muuttamisesta takaisin "kotikonnuille" Seinäjoki-Kurikka- akselille. Ilmajoella olisi tosi halpoja talojakin, kun saisin sieltäpäin hyvän työpaikan niin suostuttelisin miehen muuttamiseen.
Isoista kaupungeista paras tuntuu olevan Tampere, Helsinkiin en halua enää koskaan, siellä tuli asuttua 10 vuotta.
Oon samaa mieltä molemmista. Etelä-Pohjanmaalla johonkin syrjempään tai Tampereelle tästä Hämeenlinnasta.
Helsinkiin en halua, asuin siellä 26 vuotta. Siellä on ihan kiva käydä välillä.
Helsingistä Espooseen tai Vantaalle. Jos pk-seutu pitäisi jättää, sitten Tampereelle.
Muutimme ulkomaille, Australiaan. Välillä on valtava ikävä Suomessa asuvaa sukua, mutta muuten elämä on täällä ihanan rentoa.
Kyllä mä täällä Pirkanmaalla pysyisin. Mieluusti joku pikkukaupunki.
Jos rahasta ei olisi kiinni, niin varmaan Helsinkiin. Kakkosvaihtoehto voisi olla Lempäälä, Pirkkala tai Nokia (asutaan nyt Tampereella), riippuen töistä ja lasten kouluista jne.
Espooseen
T: helsinkiläinen