Mielenterveyslaki päivitettävä 2000 luvulle. Pakkohoito lopetettava ja psykiatriset osastot suljettava.
Kustannustehokkainta ja potilaslähtöisintä. Seinät eivät paranna ketään. Tehostettu avohoito kyllä. Tämä toteutettiin Italiassa ilman mitään ongelmia. Jos jonkun terveydentila vaatii mielenterveyden vuoksi sairaalahoitoa, tähän riittää vaikka sisätautien vuodeosasto.
Kommentit (22)
En ota kantaa, en oo kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista. :)
No saatais nyt edes nykyiseen avohoitoon riittävästi resursseja.
Tervetuloa suljetulle osastolle katsomaan potilaita, jotka ajattelit avohoidossa hoitaa.
Työttömät tarvitsevat psykiatrista tukea
sisätautiosastolla ei ole eristystä ja valitetttavasti on olemassa sairauksia, joita sairastavat ihmiset on pakko sulkea eristykseen sekä oman itsensä että muiden turvallisuuden vuoksi
Uskomatonta miten joku voi olla noin tyhmä..
Olisin nuorempana kuollut ilman pakkohoitoa...
Osastoja tarvitaan ehdottomasti. Samoin pakkohoitoa. Voi olla mahdollista kehittää parempia hoitomuotoja tulevaisuudessa, mutta systeemin pitää olla pystyssä ja toimia koko kansan mittakaavalla pitkään todistetusti ja hyvin ennen kuin vanhan turvaverkon voi repiä alas.
Terveisia toisesta kotimaastani Italiasta. Taalla kylla nakee kuka on avohoidossa, ja todellakaan se ei kaikkien omaksi parhaaksi ole.
Olis siinä paljon kehitettävää, mutta kaikki avohoitoon ei ole ehkä toimiva ratkaisu.
Olen itse muutamasti ollut hyvin itsetuhoinen ja muillakin tavoilla vähällä seota, mutta vaikka olisin osastolle halunnut niin toisaalta pelotti tosi paljon, että siellä pakkosyötetään lääkkeitä.
italiassakin varmasti on ollut myös osastohoitoa vaativille potilaille täämnavohoidon lisäksi. On olemassa ihmisiä, jotka eivät vain pysty elämään yhteiskunnassa ilman niitä seiniä
Vierailija kirjoitti:
Kuolema odottaa sinua joka tapauksessa.
Jammu-setäkin olis laitettu avohoitoon, niinkö?
Tai ampumaradalla ammuskellut nainen?
Jalkajousella tappanut?
Jotkut ovat vain liian sairaita.
Mielisairaat aisoihin kirjoitti:
Mielisairaat pitäisi merkitä jotenkin että kunnon ihmiset voisivat välttää näitä potetiaalisia tappokoneita. En halua vierelleni yhtään nupistaan kajahtanutta psykoa pelottelemaan lapsiani. Eikö noita voitaisi sulkea Lappiini jonnekin leireille missä mielisairaat voisivat olla keskenään ilman pääsyä pois.
Nonniin, otappa nyt aivan rauhallisesti ja muista lääkkeet! Ei tässä ole mitään mistä kiihtyä! Kaikki on ihan hyvin. :)
Vierailija kirjoitti:
Olis siinä paljon kehitettävää, mutta kaikki avohoitoon ei ole ehkä toimiva ratkaisu.
Olen itse muutamasti ollut hyvin itsetuhoinen ja muillakin tavoilla vähällä seota, mutta vaikka olisin osastolle halunnut niin toisaalta pelotti tosi paljon, että siellä pakkosyötetään lääkkeitä.
Ei pakkosyötetä. Kyllä ne rohkaisee ottamaan ja tuo asiaa esille uudestaan jos vaikutat oikeasti tarvitsevan niitä, ja ihan myötätunnostakin. Ei siellä mitään pakkotoimia ole niin kauan kuin olet itse käytöksesi hallinnassa.
Olen työn puolesta ohimennen käynyt suljetulla, enkä välttämättä kannata ehdotustanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema odottaa sinua joka tapauksessa.
Kuolema odottaa jokaista ennen pitkää ja raivopäinen alapeukutus ei sitä muuta miksikään.
Kaikki hullut ja niihin rinnastettavat (raiskaajat, väkivallantekijät) pitäisi sulkea lukkojen taa loppuiäkseen.
Tämä palsta tänä iltana näyttää hyvin, mihin avohoito on johtanut. Ihan vtn sairasta settiä ja kun moderointi on täysin kustu niin päätoimittajlla on maanantaina selittämistä.