Minkälainen on taloyhtiösi
Kommentit (9)
Kuuden asunnon rivitaloyhtiö vuodelta -90, ja ihan paska kaikin tavoin. Etsinnässä uusi asunto.
Tälläinen savimaja pienkerrostalo vuodelta -60, valehtelematta ja mitään lisäämättä aivan sysipaska aikansa tuotos joka pitäisi purkaa.
-85 valmistettu pienkerrostalo. 13 asuntoa. Sympaattisia naapureita, kaikkien kanssa voi pihalla tavatessa vaihtaa sanan tai pari. Äänet kuuluvat asunnosta toiseen erittäin hyvin mutta sakki osaa käyttäytyä. Elämän ääniä kuuluu ja joskus joku pitää juhlia mutta homma on pysynyt hyvin kurissa. Viime kesänä kävi ilmi että vuonna kasiviis joku rakennusmestari tms. oli päättänyt dumpata viimeiset rakennusjätteet toisen rapun ryömintätilaan ja ne olivat vuosien varrella homehtuneet sinne. 60 000 euron remppa. Ikävää.
70-luvun puinen rivitalokompleksi. Hyvää on isot, remontoidut asunnot ja rauhallinen alue. Huonoa on muutama v-mäinen naapuri joita ei koske mitkään säännöt. Juuri saatiin lisämaksuja jäteyhtiöltä, kun meidän roskiksessa on ollut kaikki miten sattuu, kiitos näiden suurten ikäluokkien "minä teen mitä minä haluan" - tyyppien. Ja toinen pariskunta sai ihan ehdat sakot pelastustielle parkkeeraamisesta, ja on nyt siitä vihainen kaikille taloyhtiömme asukkaille. Meidän vika.
En ymmärrä, miksi he asuvat taloyhtiössä. Omakotitalo olisi noille hieman parempi vaihtoehto.
2014 rakennettu rivari 7 kämppää kaikki omistuskämppiä ja asukkaat kaikki aikuisia/eläkeläisiä. Hyvä, siisti ja meluton.
Kaupungin kerrostalo Itä-Helsingissä, rakennettu n vuonna 1990. Osa naapureista möykkää. Melko siedettävä.
Yksi on vuodelta 1947, rakennus paikalla muurattu kerrostalo. Tase ja tulos kunnossa, isot remontit tehty. Toinen on vuodelta 1954, vanha aravatalo, sähköremonttia odotellaan (ei tosin ole vielä edes esityslistalla, mutta vähitellen kerätään rahaa). Vastike todella alhainen, lukuisia liikehuoneistoja.
Kolmas on muistaakseni vuodelta 1962, pelkästään pieniä asuntoja, viime vuosina tehty todella paljon remontteja, joten rahoitusvastike suhteessa hoitovastikkeeseen iso.
Asukkaista minulla ei ole aavistustakaan.
Kiva 1970-luvulla rakennettu kerrostalo, pihapiirissä useampi samanlainen. Lapsiperheitä, pariskuntia ja eläkeläisiä. Aktiivinen talotoimikunta. Yhden kerran olen vuoden sisällä häiriintynyt juhlimisen äänistä. Kauniisti laitettu piha, paljon tiloja asukkaiden käyttöön (vuokrattava tila juhliin, grillikatokset vapaasti käytössä, maksuttomat pesulat). Olen tyytyväinen. Ainoa toive on että lopettaisivat naapurit partsilla tupakoimisen niin voisi vauvaa nukuttaa sinne sitten kesämmällä.
Osaan vaan sanoa, et jostain '90-luvulta, ja rivitaloyhtiö. Muuta en tiedä. :D