lomautus ja osa-aikainen työ
Osaisiko joku kertoa, olen lomautettuna ja saan ansiosidonnaista päivärahaa nyt toinen yritys tarjoaa työtä 5h päivä tai 10 kokonaista työpäivää kk. Palkkatulo on sama, onko tällä millainen vaikutus päivärahaan muuta kun tietysti se pienenee. Saanko noilta muilta päiviltä jos en ole työssä niin päivärahan ja palkan, vai palkan ja sovitellun päivärahan joka kk arkipäivältä... Uutta asiaa minulle..
Kommentit (4)
Eli niiltä päiviltä kun on kokopäivä työssä ei saa ansiosidonnaista päivärahaa mutta jos tekee tuon 5h päivä saako joka päivältä? Laskurilla on laskut tehty mutta käytäntö vielä harmaan peitossa. Kokemuksia myös kumpi oli perheellesi parempi vaihtoehto
Jos olet työttömänä työnhakijana työkkärissä ja teet osa-aika työtä saat soviteltua päivärahaa jokaiselta päivältä ja jos teet enintään 2 vkoa kokoaikaista työtä saat myös työssäolo päiviltä sovitellun päivärahan.
Itse olen tehnyt jo 10 vuotta vakkariduunina osa aikaista ja välillä enemmänkin tunteja, ja aina olen saanut myös päivärahan. Ainut ehto on olla työkkärin kirjoilla, eli vain siksi että voivat maksaa työttömyysetuutta soviteltuna. Koskaan ei ole ahdisteltu te toimistosta koska olen ilmoittanut että on vakituinen työ, tosin osa-aikainen.
Kiitos paljon, tuo auttaa eli jos otan vastaan duunin missä on 10-11 päivää kun on myös yksi lauantai tehtävä niin saan sen päivärahan myös niiltä päiviltä. Tällöin tuloni lomautuksen aikana ei tipu kuin 180e
Katso tyj.fi soviteltu päiväraha. Siellä on laskurikin.