Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytetäänkö Kiinassa ja Japanissa maitotuotteita miten paljon?

Vierailija
24.03.2018 |

Ja jos niin missä muodossa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin japanissa on kouluruoalla aina maitoa. eli paljon

Vierailija
2/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. Maiden länsimaalaistumisen myötä kokoajan enenevissä määrin, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitossa ei varmaan hirveästi?

Vierailija
4/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa kyllä todella vähän.

Tottakai jossain Carrefourin tapaisessa kansainvälisen ketjun marketissa on maitoa myynnissä ja jopa jugurttia jne.

Mutta ihan tavalliset kiinalaiset ei juurikaan käytä. Sellaisia ylimakeita jugurtteja tuntui lapsille syötettävän, mutta muuten ei.

Vierailija
5/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut "Okinawan ruokavaliosta" ja tekis mieli alkaa syömään siihen malliin... Viime aikoina on maidosta alkanut tulla todella, hmmm, tunkkainen olo. Tai en siis juo maitoa, mutta jos esim. ruoassa on kermaa tai juustoa. En tiedä, olisiko mielikuvituksen tuotetta vaan...

Vierailija
6/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on ainakin laktoosi-intolerantteja kummassakin maassa (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/Worldwide_prevalenc…), joten luulisi ettei maitoa käytetä yhtä paljon kuin täällä.

Vierailija
7/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Japanissa muka paljon maitoa ruuissa yms? Ymmärrän et monelle lapselle syötetään maitotuotteita ympäri maailman, mutta Aasiassa olen törmännyt vain kookosmaitoon jos totta puhutaan...

Vierailija
8/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kiinassa käytetään ja suomalaiset tuotteet ovat siellä arvossaan. Just ystäväni roudasi sinne 20kg, kun täällä on niin halpaa. Ehkä omatuotanto ei riitä kysyntään.

Vierailija
9/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa ruoissa Japanissa ja Kiinassa sitä maitoa on? Jos ei nyt jotain ylimakeita jugurtteja tm. lasketa.

Vierailija
10/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut "Okinawan ruokavaliosta" ja tekis mieli alkaa syömään siihen malliin... Viime aikoina on maidosta alkanut tulla todella, hmmm, tunkkainen olo. Tai en siis juo maitoa, mutta jos esim. ruoassa on kermaa tai juustoa. En tiedä, olisiko mielikuvituksen tuotetta vaan...

Ei varmana ole mielikuvituksen tuotetta. Itse huomannut saman siinä ~25v tienoilla. Eihän se järjellä ajateltuna olekkaan nisäkkäille mitenkään normaalia juoda/syödä maitoa enää aikuisiällä? Eihän lehmäkään maitoa juo, vaan vettä. Vasikat sitä maitoa juo :) Varsinkaan toisen nisäkkään maitoa tuntuu luonnottomalta juoda! 

Harva lapsi on laktoosi-intorelantikko, mutta kyllä aikuisiällä sitä alkaa esiintymään enemmän :D Ei se mikään sairaus ole, vaan ihan normaalia! Tää on mun teoria tosin.

Vierailija
11/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisessä ruuassa ei käytetä yhtään maitotuotteita

Vierailija
12/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemättä nyt lainkaan maidon terveysvaikutuksia niin tuo se on aina yhtä kummallinen perustelu. Mitäs ne muut eläimet sitten juovat? Olutta? Kahvia? Viiniä? Fantaa? Itse juot varmasti pelkkää vettä kun muun juominenhan se vasta luonnotonta olisi.

Vierailija
13/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kiinassa käytetään ja suomalaiset tuotteet ovat siellä arvossaan. Just ystäväni roudasi sinne 20kg, kun täällä on niin halpaa. Ehkä omatuotanto ei riitä kysyntään.

Sun tuttava on tottunut niihin juttuihin täällä, esim. juustoon. Ja se onkin halpaa, niin mekin vietiin Suomen lomilta aina tyyliin 5 kg Oltermannia sinne, koska juusto on täysin tuontituote ja maksaa varmaan 5 x sen mitä Suomessa. Samoin jogurtti on 99 % tuontituote, esim. maustamaton jogurtti maksaa samalla lailla about 5 x sen mitä Suomessa eikä sitä edes saa paljon mistään.

En mä nyt kyllä keksi mitään muuta maitotuotetta mitä sinne voisi roudata, lentokin on kuitenkin yli 10 h.

Ei suomalaisia tuotteita kyllä Kiinassa oikeen tunneta. Noin yleisesti eri ketjuilla on myynnissä maitotuotteista pääosin ranskalaisia ja sveitsiläisiä tuotteita, jonkin verran Arlaa. UHT-maidossa saksalaista. Mutta ei noita kiinalaiset osta, vaan siellä asuvat länsimaalaiset. 

Kiinalaiset haluaa kiinalaista, samalla lailla kuin me suomalaiset länsimaista (ja erityisesti suomalaista). Vastaavasti minä roudasin kiinalaiselle kaverille aina kiloittain kiinalaisia ruokatarvikkeita.

Tavallinen kiinalainen ei maitotuotteita käytä oikeastaan ollenkaan. En edes pinnistelemällä keksi, mihin ruokaan voisi tulla maitotuotteita. Kiinassa ei edes kookosmaitoa jne. jota jossain muualla Aasiassa käytetään paljon.

Vierailija
14/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menemättä nyt lainkaan maidon terveysvaikutuksia niin tuo se on aina yhtä kummallinen perustelu. Mitäs ne muut eläimet sitten juovat? Olutta? Kahvia? Viiniä? Fantaa? Itse juot varmasti pelkkää vettä kun muun juominenhan se vasta luonnotonta olisi.

Oletko ihan tosissasi? Väitätkö että vaikka aikuinen hirvi juo MAITOA? VETTÄ aikuiset nisäkkäät juovat... herranjumala!

Vierailija
15/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki listaamasi juomat on ihmisen kehittämiä vesipohjaisia juomia. Maito sisältää poikasen tarvitsemia ravinteita, eikä ole tarkoitettu aikuisen juomaksi. Eipä ihme, ettei suurin osa aikuisista ihmisistä siedä toisen lajin poikaselle tarkoitettua ravintoa.

Vierailija
16/16 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki listaamasi juomat on ihmisen kehittämiä vesipohjaisia juomia. Maito sisältää poikasen tarvitsemia ravinteita, eikä ole tarkoitettu aikuisen juomaksi. Eipä ihme, ettei suurin osa aikuisista ihmisistä siedä toisen lajin poikaselle tarkoitettua ravintoa.

Paras vastaus koskaan. Onko normaalia että mulla rupesi vähän seisomaan tämän luettuani? Vituttaa kun ihmiset niin sokeasti uskovat Valion propagandaan... Sama Raision rypsiöljy!